Philitas Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Hei! Jeg bare lurer på om det er vanlig å dele planer med partneren sin, eller om jeg bare har for 'høye'(/merkelige?) forventninger? Spurte kjæresten min om han skal noe til uka, da jeg tenkte å ta meg en tur til han, men han svarer med at jeg trenger vel ikke å bry meg om hans planer? Etter mitt syn så virker det naturlig at om man er kjærester så er det normalt å dele hverdagen sin med hverandre, og dermed også alle de planer som inngår i den. Vært sammen i 3 år hvis det skulle ha noe å si... Bare synes det er rart Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Dama mi bruker å spørre: "Har du planer i dag/ettermiddag/helga?". Jeg antar da umiddelbart at hun ønsker å vite hva hun har å forholde seg til og jeg svarer i henhold. Noe annet ville vært særdeles merkelig. 5 Lenke til kommentar
Philitas Skrevet 4. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2018 Ja, det jeg tenker også. Skjønner ikke greia med å være så 'hemmelighetsfull'. Jaja Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Kan være alt fra en utro dritt til at han bare rett og slett er en idiot og ikke tenker seg om hva han sier. Si ifra til han om det du. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 For meg så høres det mest ut som om du ikke spurte like rett fram som du får det til å høres ut som her(eller at det mangler kontekst), har vanskelig å tro på at at et åpent spørsmål om planer gir ett slikt svar fra noen som helst. Lenke til kommentar
Philitas Skrevet 4. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2018 For meg så høres det mest ut som om du ikke spurte like rett fram som du får det til å høres ut som her(eller at det mangler kontekst), har vanskelig å tro på at at et åpent spørsmål om planer gir ett slikt svar fra noen som helst. Spurte: "har du noen planer til uken?". hvorpå jeg fikk svar "hvordan det", og "trenger vel ikke å bry deg om planene mine du?". Må ta fly for å komme dit, og selv om han har sagt at jeg kan komme når jeg vil blir det jo litt kjipt for meg å dra dit hvis han har planer og jeg bare må være alene, det kan jeg jo gjøre hjemme. Men kanskje jeg ikke spurte klart nok.. Lenke til kommentar
Philitas Skrevet 4. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2018 Trenger vel muligens ikke å være noe galt. Kanskje vi bare har ulike forventninger til kommunikasjon, eller normer for hvordan/hva vi skal formidle ovenfor andre mennesker... At vi rett og slett ikke er kompatible 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Kontekst er nok viktig for å kunne gi et vettugt svar her. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 (endret) (…) Må ta fly for å komme dit, (...) Da er det jo ganske naturlig for han å tro at du ikke kommer på spontane besøk, dermed kan det være at han oppfatter spørsmålet mer som "overvåking". Svarte du han på "hvordan det" spørsmålet? Og som kvinne kan du generelt gå ut i fra at du ikke spør klart nok om noe som helst av din mann, de to kjønnene har lite kompatible tankemønstre. Endret 4. juni 2018 av Civilix 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Sånn som jeg der det, er det ett av to: 1) Han synes du har mast litt mye i det siste og følte for å si fra. 2) Hvis han ikke har vist tegn til slik oppførsel før, så kan det være et signal om noe underliggende. Lenke til kommentar
Philitas Skrevet 5. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2018 Da er det jo ganske naturlig for han å tro at du ikke kommer på spontane besøk, dermed kan det være at han oppfatter spørsmålet mer som "overvåking". Svarte du han på "hvordan det" spørsmålet? Og som kvinne kan du generelt gå ut i fra at du ikke spør klart nok om noe som helst av din mann, de to kjønnene har lite kompatible tankemønstre. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det oppfattes som overvåking? For meg er det helt normalt å snakke om planer med andre, til og med relativt fremmede. Bare som en generell small talk, og ellers liker jeg godt å utbrodere om planene mine til andre.. skjønner ikke hvorfor det er så hemmelig. Men ja, vi er vel bare forskjellige. Som kvinne blir jeg vel bare såret ettersom jeg får inntrykket av at han ikke ønsker å dele ting med meg. Eller noe slikt. Ikke sikker... på hva jeg mener, egentlig. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Å reagere med aversjon på spørsmålet "hvilke planer har du til uka?" er jo helt latterlig med mindre spørsmålet kommer fra noen på plata. Det er jo nesten berøringsangst. Jeg får støtt og stadig spørsmål om hvilke planer jeg har, til helga, til uka, i ferien, etc. i fra både familiemedlemmer og mer perifere bekjente, men aldri noensinne ville jeg ha reagert med "det skal vel du bare drite i". Enten mangler fyren sosiale antenner eller så hinter han til deg om at han er dritt lei deg. 6 Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Under rett kontekst kan et slikt spørsmål være noe manipulerende, vet med meg selv at med mindre formålet er krystallklart blir jeg skeptisk til å svare I det hele tatt. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Jeg bare skjønner ikke hvorfor det oppfattes som overvåking? For meg er det helt normalt å snakke om planer med andre, til og med relativt fremmede. Bare som en generell small talk, og ellers liker jeg godt å utbrodere om planene mine til andre.. skjønner ikke hvorfor det er så hemmelig. Men ja, vi er vel bare forskjellige. Som kvinne blir jeg vel bare såret ettersom jeg får inntrykket av at han ikke ønsker å dele ting med meg. Eller noe slikt. Ikke sikker... på hva jeg mener, egentlig. Jeg synes det var en veldig bra linje i filmen Ready Player One som jeg har fått brukt veldig mye etter at jeg så filmen: "Det er ikke det at jeg har noe å skjule fra deg, det er at jeg ikke har noe jeg vil dele med deg." Jeg er selv i langdistanseforhold og ganske sikker på at dama har sittet med samme usikkerheter du har, og jeg har prøvd flere framgangsmåter for å finne ut de beste måten for oss å takle dette. Bestemmer jeg meg for å ta en fjelltur en helg er dette noe som ikke påvirker dama i det hele tatt, hun har ikke mulighet til å bli med, vi har ingen andre planer som blir ødelagt, dette er noe som bare angår meg selv. Så hva annet enn overvåking er meningen? Og jeg har prøvd å være åpen og vet hva resultatet er. Får jeg spørsmålet "hva gjør du i helgen" er det da ett minefelt uten like, og som med typen din er svaret mitt ofte "hvorfor spør du om det"? Grunnen til å ikke svare rett ut om planene er at jeg vet hva de potensielle resultata fra den påfølgende samtalen er, og det er ingen plass det kan gå som er bedre enn om hun ikke vet. Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Herregud, spør du hva kjæresten din driver med/skal gjøre?? Skjønner lett av du ikke får et svar tilbake ass. Kjærester er bare godt for sex, ikke nærhet og "en du alltid kan prate med". Du er syyyyyk. ?? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå