Gå til innhold

Widerøe har tekniske problemer – 8 fly på bakken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg alltid sier: ikke oppdater noe som helst elektronikk som gjør jobben slik du ønsker i den versjonen du allerede har!

Jeg har brent meg flere ganger på operativsystem og programmer som forandrer seg til det verre (og som oftest er bloated, og alltid med unødvendig feature creep i tillegg. Jeg oppdater ikke lenger noe, med mindre det kommer en helt essensiell funksjon.

Lenke til kommentar

Artikkelen skriver jo ingen ting om hva slags oppdatering som er gjort. Er det på Scat-1 systemet?

Noen ting må oppdateres, NAVDATA byttes ut hver 28. dag og alltid på en torsdag. Samt det er greit å oppdatere EGPW terrain database.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Som jeg alltid sier: ikke oppdater noe som helst elektronikk som gjør jobben slik du ønsker i den versjonen du allerede har!

Jeg har brent meg flere ganger på operativsystem og programmer som forandrer seg til det verre (og som oftest er bloated, og alltid med unødvendig feature creep i tillegg. Jeg oppdater ikke lenger noe, med mindre det kommer en helt essensiell funksjon.

Man burde helst oppdatere programvare på grunn av sikkerhet og ikke på grunn av nye funksjoner. Det er uansett de oppdateringene som inkluderer nye funksjoner som gir flest problemer, både under og etter oppdatering. 
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man burde helst oppdatere programvare på grunn av sikkerhet og ikke på grunn av nye funksjoner. Det er uansett de oppdateringene som inkluderer nye funksjoner som gir flest problemer, både under og etter oppdatering. 

Det er ikke det det handler om. Navigasjonsdatabasen oppdateres i alle fly i hele verden hver 28 dag. Det er påbudt og det er forbudt å fly med utdatert versjon.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man burde helst oppdatere programvare på grunn av sikkerhet og ikke på grunn av nye funksjoner.

Da er det kjekt hvis produsenten leverer sikkerhetsoppdateringene separat fra ny funksjonalitet (slik f.eks. Windows Update gjør), men det er det mange som ikke gjør (Apple f.eks.)

Mange produsenter leverer kun én blandet mølje av sikkerhet, patcher, definisjoner, og en haug unødvendige nye funksjoner, som gjør at mange går glipp av sikkerhetsoppdateringene fordi de er pisslei av bloatware og feature-creep.og lar være å "oppdatere".

EDIT: Jeg tenker helt generelt nå, ikke spesifikt om Widerøe problemene.

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Visst ble fly i Sør-Norge berørt..eller, det så nå ut som at de klarte å bare kansellere ettermiddags- og kveldsflyet til Florø. Ingen andre. Og gi folk beskjed? Neida..bare stilltiende overføre til neste dags flight. Klapp på skuldra, imponerte ikke der Widerøe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...