Gå til innhold

Hjelp! Jeg strøk på vg3 og har ikke motivasjon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg strøk på eksamen i 3 fag på vg3, der i blandt matte 2P, geofag 2 og informasjonsteknologi 2.

Jeg har desverre null motivasjon for å ta opp geofag og IT, planer om å ta opp matte for der barr dumma jeg meg it når jeg skulle levere oppgaven.

Der jeg lurer på er om det finnes et alternativ til dette hvis jeg tar opp matte, skole har aldri vært noe for meg og sliter med å få med meg ting som blir undevist på en tavle rekker ikke å følge med.

Hvis noen vet noe om en alternativ rute for meg så ville jeg blitt utrolig glad, trenger serriøst hjelp

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få deg ein jobb og gå opp som privatist. Då leser du på faget på eigenhand og møter kun opp til ein eksamen. Å gå Sonans etc. er bortkasta pengar om du er skulelei. Du finner nok tilbake til motivasjonen når du har fått skulegangen litt på avstand. Geo og IT er vel uansett valgfag, så du kan ta to andre meir interessante fag om du vil, trur eg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis engelsken din er god nok, så kan du sjekke ut f. eks Khan Academy for IT og mattefag. Jeg vet ikke hva geofag går ut på, men det finnes helt sikkert gode kilder for dette på nett også. 

Du må nok ta eksamen som privatist, men ved å gå gjennom fagene på nett, så kan du bruke den tiden du trenger på å forstå pensumet og dermed få med deg detaljene som du ellers ikke får med deg ved normal tavleundervisning. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...