Gå til innhold

Bytte fra PS2 til Xbox?

Pep

Anbefalte innlegg

Sikkert et helt n00b spørsmål av meg, men på ps2 så synes jeg det tar altfor lang tid å "loade" før man begynner å spille, er denne ventetiden kortere på xbox?

Takker for svar!

Ja, det er rett at Ps2 ofte har lang loade tid, men det har også en del med spillene å gjøre. Sånt rent generelt er Ps2 treigest på loading, betraktelig treigere en GC og X-box(Flere sekunder noen ganger).

X-boxen er betraktelig raskere på loading, men noen spill bruker hard-disken på en slik måte at loadingen tar VELDIG lang tid. På multi-platform spill vil X-boxen som oftest være raskere enn Ps2, men man finner et par unntak(Mest av alt fordi utviklerne har gjort en dårlig jobb)

Gamecube er raskest på loading, men det er ikke på langt nær så stor forskjell som mellom X-box og Ps2. Den er har mye teknologi som er laget rundt det å lade ting raskt(Selvom det finnes et par Gamecube ekslusive spill som har lang loade tid). Men også på GC finner man noen en del multi-platform spill som loader rasker på X-box, og til og med noen som loader raskere på Ps2(I begge tilfellene på grunn av dårlig programmering).

Så rent generelt er det slik

Ps2>X-Box>GC.

Men.... som sagt..... Loade-tid har mye med hvordan spillet er programmert å gjøre.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for bra svar! I morra blir det xbox for alle penga!

P.S. Noen som har meninger om hvilket av Fifa 2004 og Pro evolution Soccer som er best

Pro Evolution Soccer er klart best.

FIFA har forbedret seg mye, men Pro Evolution Soccer er en betraktelig bedre, dypere, og mer autentisk fotball opplevelse.

Lenke til kommentar
Serøst! Trodde at Fifa var kongen jeg, hadde tenkt til å kjøpe det! :blush:

Så du mener det er bedre å gå for PES selv om navnene ikke stemmer osv?

DEFINITIVT!

FIFA er OK det, men PES er i en annen klasse. Det er sinnsykt mye dypere, og når du først blir hektet så kommer du til å sitte limt foran det mye mer enn selv de mest hardnakkede FIFA fans. PES er enkelt og greit det beste fotballspillet.

(FIFA har bedre presentasjon da, men man spiller vel ikke fotballspill bare for de riktige navnene og de beste kommentator stemmene, og det er det eneste som FIFA har bedre enn PES)

Dessuten er det jo litt morsomt å spille med stjerner som Roberto Larcos! :laugh:

Lenke til kommentar
Det er ikke helt rett det der. X-boxen har nok litt bedre grafikk ja, mest av alt fordi den er mye kraftigere enn de andre konsollene. Men Ps2'ens teknologi er mye mer avansert, og den kan derfor trekke mye mer ut av de ressursene den har.

Hvis man skal tro markedsyhypen til Microsoft, så kan X-boxen pushe 120 millioner polygoner, Ps2'en 70 millioner poligoner, og Gamecube 12 millioner polygoner.

Men i realiteten så rører de færreste spill på noen av maskinene 10 millioner polygoner. Og GC'en er den eneste som har gått over 20 millioner hvis jeg ikke tar helt feil(Den slo 15 millioner med et av launch-spillene, mer enn noe X-box spill det første året).

I virkeligheten så ligger alle konsollene veldig nærme hverandre grafisk sett, selvom alle maskinene kan gjøre triks som ingen av de andre maskinene kan. Derfor blir det veldig vanskelig si at noen er bedre grafisk sett enn de andre. De er bare forskjellige.

Men.... X-boxen er kraftigst. Synd at Ps2'en og GC'en er lurere.

Bare les en hvilken som helst nøytral vurdering av konsollenes hardware.

Hallo? det er da bare å bruke øya når det gjelder dette emnet, er da ikke så forbaska vansklig å se at grafikken på xbox er bedre? vil nesten strekke meg så langt å si mye bedre!!!!! (Nå snakker jeg ps2 vs xbox, ikke GC)

Lenke til kommentar
Men ingen tenker på Gran Turismo... som bare er på PS og PS2... ingen bilspill slår det samme hva som sies... skal en ha et skikkelig bilspill, må en ty til Playstation... til X-box florerer det med arcade-bilspill, men jeg har ennå ikke prøvd et realistisk bilspill der... og kontrollen til ps2 er det heller ingen andre konsoller som slår... men men... smak og behag...

Du har tydligvis ikke lappen enda skjønner jeg?

GT er vel ikke så veldig "realistisk" det heller alt sett under ett!

Lenke til kommentar

Xbox har myye bedre grafikk ja.

Men ellers må jeg ærlig innrømme at den har ingenting å komme med imot ps2....

Det er en grunn til at min xbox ligger å samler støv...

Hvis du chipper ps2 din og setter inn en harddisk og nettverkskort vil nok en helt nye verden åpnes for deg.. Fordel med bredbånd da...

Lenke til kommentar

jeg har en ganske god grunn til å ikke bytte ut ps2 mot xbox...

Gran turismo3 og 4! Uansett hva dere sier så er det verdt å ha en ps2 på grunn av disse spillene.(kombinert med ratt og pedaler) :dribble:

måtte bare si det :roll:

EDIT: Etter følge de som har prøvd "demoen" av gt4(ja faktisk.. i japan) så går grafikken ganske glatt.

Endret av Duztey
Lenke til kommentar
jeg har en ganske god grunn til å ikke bytte ut ps2 mot xbox...

Gran turismo3 og 4! Uansett hva dere sier så er det verdt å ha en ps2 på grunn av disse spillene.(kombinert med ratt og pedaler) :dribble:

måtte bare si det :roll:

EDIT: Etter følge de som har prøvd "demoen" av gt4(ja faktisk.. i japan) så går grafikken ganske glatt.

Var det meg du siktet til? :D

Synes til dags dato at skal du kun ha en maskin så ville jeg ihvertfall ikke byttet bort en PS2 med en Xbox.

Da er det heller bare du som ikke kjøper de rette spilla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...