Niskivara Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 1. Hvilkne effekter er det PS2 har som ikke Xbox kan kjøre? 1. Spill utviklere er ikke begrenset av fixed-function pipelines med Xbox'en og har dermed ganske frie hender når det gjelder effekter. 2. Det ble siktet til at det skulle gå akseptabelt på 30fps@640x480 på NV20, men Doom3 ble designet for featuresettet til NV10 (stencil volumes, dot3 bump-mapping, cube mapping, multi-texturing). 3. Fillrate måles i pixels/s og referer til hvor mange pixler kortet kan rendre/produsere i sekundet. Er du sikker på at antall polygoner som var hovedgrunnen for de bestemte å låse spillet til 30fps? Men så er PGR2 også meget pent, fra det jeg har sett av GT4 så har PGR2 penere omgivelser. Bump-mapping er ikke alt nei, men det blir som oftes brukt til å simulere texturenes røffhet eller glatthet. 4. De spillene ser bra ut, men jeg vil ikke si at noen av disse spillene er på nivå med de spillene jeg har nevnt. Det som går igjen er veldig low-res blurry textures og texture aliasing. Detalj nivået i from av polygons er ganske imponerende dog. http://www.xblgamers.com/screens/MGS3/new_01.jpg http://eu.playstation.com/iw_images//asset...screen2_big.jpg http://www.tothegame.com/res/game/2862/fea...reen1_large.jpg 1. Vektor 3D grafikk som i Transformers kan ikke X-boxen. Ikke spør meg om mer. Jeg er ingen programmerer, og kan lite utover det jeg har lest og hørt. Og det jeg har lest og hørt er at eksperter og utviklere sier at Ps2'en(Og forsåvidt de andre maskinene), har en del eksklusive effekter. 2. Sikkert. NV10? Er det Ge-force 3? For det er det Doom 3 ble laget for, i følge dem selv. 3. Jeg er sikker på at det var polygoner det stod i artikkelen i EDGE. PGR2 har sikkert litt detaljer enn GT4, men GT4 ser jo utvilsomt mer realistisk ut på screenshotsene. Spørs hvordan det ser ut i virkeligheten. Og.... det vil vel kjøre 60 fps. 4. Det finnes svakheter med alle spill. Jeg har ikke sett screenshots av HL2, eller Doom 3 på X-boxen(Og jeg er rimelig sikker på at de begge vil nedgraderes en god del fra PC versjonen. Max Payne 2 ble jo nedgradert en god del, og det var aldri like pent som Doom 3 eller HL2). Andre storspill som Fable og Full Spectrum Warrior virker det som om vil ha litt blurry texturer og kantete modeller. Deus Ex 2 fikk jo heller ikke akkurat topp karakterer for sin X-box eksklusive grafikk. I Rebel Strike kan jeg finne dårligere texturer og modeller lett som bare det(Men det har nok mest med å gjøre at spillet tydeligvis var i alle fall et halvt år fra å være ferdig når det ble utgitt. Det har likevel fler polygoner og effekter enn noe X-box spill). Panzer Dragoon Orta er sinnsykt pent, men jeg har ikke spilt noen rail-shootere på Ps2'en som jeg kan sammenligne med(Utenom Rez, og det er jo et Dreamcast spill). Alle spill denne generasjonen vil ha noe grafiske svakheter. X-boxens evne til å pøse på med høye oppløsnings texturer vil skjule dens svakheter, GC'ens evne til å pøse på med uendelig antall av lavere-oppløsnings texturer og effekter vil skjule dens svakheter, og Ps2'ens uendelige effektlager og fancy tricks vil skjule dens svakheter. Mer er det ikke å si. Den grafiske kvalitets forskjellen vil forholde seg minimal gjennom konsollenes levetid. Alt annet er bare Microsoft hype(Og hvis man skal tro Microsoft hypen, så bør man også tro Sony hypen, og den var drøy den. Det var ikke måte på hva Ps2'en kunne gjøre). 5. Ferdig snart? Jeg merker at grammatikken min blir verre og verre for hver setning jeg skriver. 6. Jeg var visst ikke helt ferdig ennå.... så på dette: Fable: Verdens peneste Nintendo 64 spill!!! 7. Sorry, jeg skal gi meg nå...... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 2. Sikkert. NV10? Er det Ge-force 3? For det er det Doom 3 ble laget for, i følge dem selv. NV10 er GeForce256, NV20 er GeForce3. My current work on Doom is designed around what was possible on the original Geforce, and reaches an optimal implementation on the NV30. My next generation of work is designed around what is made possible on the NV30.-John Carmack Jeg har ikke sett screenshots av HL2, eller Doom 3 på X-boxen(Og jeg er rimelig sikker på at de begge vil nedgraderes en god del fra PC versjonen. Max Payne 2 ble jo nedgradert en god del, og det var aldri like pent som Doom 3 eller HL2). Hvor har du ifra at Max Payne 2 er nedgradert for Xbox versjonen? DX8.1? Meaning Xbox port should do quite well? Well, Max Payne 1 XBOX was very good and easy to do, and the basic technology base hasn't changed a lot. It helps that XBOX supports DDS textures. -Markus Maki, Remedy HL2 bruker en del DX9 funksjoner så naturligvis vil ikke xbox versjonen ha like bra grafikk som PC versjonen, Men Doom3 skal ha samme grafikk nivå som PC versjonen ifølge Carmack og hvorfor skulle den ikke det når det siktes til 30fps@640x480 på GF3 for PC versjonen. NV2A er kraftigere enn NV20. Når det gjelder resten så orker jeg ikke å diskutere det mer og lar det derfor ligge. Godt nytt år! Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Går det ann å stille på opplsninga på konsoller? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Går det ann å stille på opplsninga på konsoller? Mener det finnes en kabel/duppeditt til PS2 som gjør at man kan kople den til en VGA-skjerm og øke oppløsninga på spilla. Skal prøve å finne URL. Og her er den: http://www.lik-sang.com/info.php?category=...oducts_id=2363& "The Blaze VGA Adapter actually uses software to UNLOCK the true high resolution of the PS2 console. The PS2 console is capable of running in a resolution of 640 x 400 but the more common 320 x 200 is always used. With his unique VGA adaptor games will come alive with clarity and crisp graphics." Men om den funker bra, og om den funker på ALT vet jeg ingenting om. Endret 31. desember 2003 av sedsberg Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 2. Sikkert. NV10? Er det Ge-force 3? For det er det Doom 3 ble laget for, i følge dem selv. NV10 er GeForce256, NV20 er GeForce3. My current work on Doom is designed around what was possible on the original Geforce, and reaches an optimal implementation on the NV30. My next generation of work is designed around what is made possible on the NV30.-John Carmack Jeg har ikke sett screenshots av HL2, eller Doom 3 på X-boxen(Og jeg er rimelig sikker på at de begge vil nedgraderes en god del fra PC versjonen. Max Payne 2 ble jo nedgradert en god del, og det var aldri like pent som Doom 3 eller HL2). Hvor har du ifra at Max Payne 2 er nedgradert for Xbox versjonen? DX8.1? Meaning Xbox port should do quite well? Well, Max Payne 1 XBOX was very good and easy to do, and the basic technology base hasn't changed a lot. It helps that XBOX supports DDS textures. -Markus Maki, Remedy HL2 bruker en del DX9 funksjoner så naturligvis vil ikke xbox versjonen ha like bra grafikk som PC versjonen, Men Doom3 skal ha samme grafikk nivå som PC versjonen ifølge Carmack og hvorfor skulle den ikke det når det siktes til 30fps@640x480 på GF3 for PC versjonen. NV2A er kraftigere enn NV20. Når det gjelder resten så orker jeg ikke å diskutere det mer og lar det derfor ligge. Godt nytt år! Jeg tror du tar feil når det gjelder Doom 3 og Max Payne 2, men er like lei av diskusjonen som deg. Godt nyttår! Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Litt av en diskusjon dette har blitt,mye spennende og lese Lenke til kommentar
Mike_Sullivan Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg undrer litt på Playstation 2'en. Fordi de fleste bilspill (og noen andre spill) jeg har prøvd har så "knudrete" og flimrete grafikk. Andre spill er veldig bra, men synes bilspill på PS2 er en gjenganger når det gjelder flimring/utydelig grafikk. Har prøvd S-video kabel til PS2'n, det ble bedre bilde, men ellers likedann Mulig jeg er blitt alfor vant til mitt radeon 9800 Pro med antilising på fullt på min PC. Selvsagt kan ikke PS2'en måle seg med det kortet, men jeg synes bare PS2'en er håpløs å se på (for dårlig?). Tross god Sony 32 wide 100hz Tv med s-video hele veien også..... Jeg har ikke prøvd Xboxen særlig mye, men dere som har erfaring med både PS2 og Xbox, er det adskillig bedre grafikk på Xbox? Need for speed underground, ser det mye bedre ut på Xbox enn på PS2 feks!?? Spesifikasjonene på Xbox tilsier at den burde være ganske mye bedre, støtte for fullskjerm antialising har den også. Noe PS2 ikke har overhodet. Vurderer med andre ord Xbox, men trenger litt hjelp og synspunkter! Hvis du ikke e mer trofast t PlayStation og Sony enn det, e det bare å bytte.. PlayStation e bare for dem som e trofast og ikke engang tenke på å bytte ut konsollen sin! Lenke til kommentar
cky Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Xbox Endret 2. juli 2004 av cky Lenke til kommentar
cky Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 å er det ganske fine vurderinger av hardwaret(Selvom både X-boxen og Gamecuben får litt mer negativ omtale av noen av utviklerne enn jeg tror er tilfelle). Og.... jeg skal finne en link til en nylig hardware sammenligning jeg så.... når jeg bare får fingern ut av........ ja.... uansett.... Ps2, GC, og X-box lager jammen meg pen grafikk. Skal visst være ganske vanskelig å programere til PS2. Vet ikke hvordan det er til Gamecube, men siden Xbox ligger så nærme pc er det visst meget lett å lage spill til denne, siden den også bruker direct x, og her kan man jo også bruke ferdige biblioteker. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hvis du ikke e mer trofast t PlayStation og Sony enn det, e det bare å bytte.. PlayStation e bare for dem som e trofast og ikke engang tenke på å bytte ut konsollen sin! Jeg trodde Playstation var for dem som ønsket f.eks det aller største spill utvalget, eller å spille spill Final Fantasy, Dark Cloud, eller Ico, eller et av de andre utallige gode spillene som man bare får på Ps2. Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 XBoX er klart bedre, grafikken flottere og den kjører ikke minst mye bedre. ! XBoX eier NFSU, det blir utrolig bra på Box'n! Lyseffektene er ville! Lenke til kommentar
fAight Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Xbox har 64 mb grafikkort men støtter ikke anti alaising - hæ, det har ikke jeg hørt? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 XBoX er klart bedre, grafikken flottere og den kjører ikke minst mye bedre. ! Det er klart at den kjører mye bedre! Hvis man setter hjul på den er den jo den eneste av konsollene som er stor nok til at man kan sitte og kjøre rundt i den. GC kjører derimot jævlig dårlig. Den er jo ikke stor nok til å bruke some rullebrett engang. Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Grafikken kjører bedre....? Hva så om jeg skulle si "flyter bedre". BAD reply, Niskivara... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 PS til alle: Ikke la dette blir en konsollkrig-tråd. Da stenges den. tror ikke dette hjalp...men det var allikvel moro å lese. ser at folk har blitt mer eller mindre kompetente når det gjedler konsoll specs og deres teknologier.. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Grafikken kjører bedre....? Hva så om jeg skulle si "flyter bedre". BAD reply, Niskivara... Jeg bare prøver å komme med et tullete svar per tullete X-box fanboy innlegg. Ikke det at X-boxen er noe ille. Den er god den. Men her på forumet skulle man jo tro at den var vår herre Jesus Kristus i en liten eske..... stor eske, mener jeg.... diger eske, faktisk..... MistaPi: Jeg har lett en god del etter de artikkelene som jeg snakket om, men finner dem ikke noe sted. Begynner faktisk å tro at jeg har drømt det hele opp, og at ingen noensinne har sammenlignet hardwaret på X-Box, GC, og Ps2. Men jeg poster dem hvis jeg finner dem. Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Niskivara du burde begynne å poste seriøse svar. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Niskivara du burde begynne å poste seriøse svar. Jeg har postet nok seriøse svar tidligere i tråden. Du burde begynne å spise tran, c-vitaminer, og mosjonere mer hvis du sovner sånn midt mens du skriver svar. Vinteren kan være hard, og det er viktig å behandle seg selv pent. Lenke til kommentar
tommis Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Sikkert et helt n00b spørsmål av meg, men på ps2 så synes jeg det tar altfor lang tid å "loade" før man begynner å spille, er denne ventetiden kortere på xbox? Takker for svar! Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Må bare kaste inn min erfaring i denne tråden, selvom jeg har sverget på at jeg aldri skal delta i min-er-bedre-enn-din-kriger :-) Har spilt div. nyere rally spill på PC (Radeon9700/3GHz P4), men ingen ting av dette slår det å kjøre WRC3 på PS2. Selve oppløsningen og skarpheten på grafikken er nok bedre på PC, men det flyten og den helhetlige grafikken du har i WRC3 er noe helt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå