Gå til innhold

Bytte fra PS2 til Xbox?

Pep

Anbefalte innlegg

Jeg undrer litt på Playstation 2'en. Fordi de fleste bilspill (og noen andre spill) jeg har prøvd har så "knudrete" og flimrete grafikk. Andre spill er veldig bra, men synes bilspill på PS2 er en gjenganger når det gjelder flimring/utydelig grafikk. Har prøvd S-video kabel til PS2'n, det ble bedre bilde, men ellers likedann :no:

Mulig jeg er blitt alfor vant til mitt radeon 9800 Pro med antilising på fullt på min PC. Selvsagt kan ikke PS2'en måle seg med det kortet, men jeg synes bare PS2'en er håpløs å se på (for dårlig?). Tross god Sony 32 wide 100hz Tv med s-video hele veien også.....

Jeg har ikke prøvd Xboxen særlig mye, men dere som har erfaring med både PS2 og Xbox, er det adskillig bedre grafikk på Xbox?

Need for speed underground, ser det mye bedre ut på Xbox enn på PS2 feks!??

Spesifikasjonene på Xbox tilsier at den burde være ganske mye bedre, støtte for fullskjerm antialising har den også. Noe PS2 ikke har overhodet.

Vurderer med andre ord Xbox, men trenger litt hjelp og synspunkter! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det sitter et GF3 kort i den maskina så ja ting ser bedre ut der uansett ,

men det er ikke noe "WOW" faktor mellom de 2 maskinene største forskjellen er at xbox holder så og si alltid mye høyere framerate og dermed ser det en del bedre ut.

Jeg har faktisk need for speed underground på pc og xbox

og det er en "markant" forskjell på de 2 maskinene.xbox kan ikke måle seg med pc versonen!

det er ivherfall min vurdering og jeg har begge.

Endret av redflame
Lenke til kommentar

Xbox er uten tvil den kraftigste konsollen ute på markedet, og byr dermed på den beste grafikken (om utviklerne gjør jobben sin :)). Xboxen har også en sterk rekke med bilspill tilgjengelige (Project Gotham Racing 2, Rallisport Challenge 2 til neste år, Midtown Madness 3, Need for Speed Underground, Driver 3 +++). Tror ikke du kommer til å angre.

Lenke til kommentar
nfsu har slitsom grafikk på xbox, må ta en pause etter et par løp ellers blir du kål i hue. andre bilspill er derimot bra.

Akkurat slik er det på PS2 og....kanskje jeg bare ska holde meg til PC'en :thumbs:

PS2'en er i disse dager skuffende dårlig syns jeg, grafikken/spillene henger liksom ikke med lenger, og er slitsom som du også nevner til Xboxen. Så er den likedann så er det kanskje liten vits å bytte. Kanskje jeg burde prøve en Xbox selv og se for å være 100%.....

Men setter pris på hvis enda flere har erfaring :thumbup:

Lenke til kommentar
kjøp deg en pc gutt!

har begge kosollene og pc..

og ting er lissom ikke det samme etter at jeg begynte å spille masse heftige pc spill..

litt kjipt at man mister litt sansen for konsoll spilling men det er hvert det!! :thumbs:

Hvis du leste skikkelig så ville du sett at jeg HAR pc, og PC er kongen, helt enig!Natt og dag forhold til konsoll tydeligvis :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ehhhemmm :ermm: ..... Unnskyld meg, men det sitter et 4 mb grafikkort i en PS2 maskin - det dårligste av alle moderne konsoller (Dreamcast har 8 mb grafikkort og takler for eksempel anti alaising mye lettere enn PS2'n, Xbox har 64 mb grafikkort men støtter ikke anti alaising - men spillene kjører jo på nydelig grafikk uansett...Gamcube har 16 mb grafikkort) :)

Lenke til kommentar
Ehhhemmm :ermm: ..... Unnskyld meg, men det sitter et 4 mb grafikkort i en PS2 maskin - det dårligste av alle moderne konsoller (Dreamcast har 8 mb grafikkort og takler for eksempel anti alaising mye lettere enn PS2'n, Xbox har 64 mb grafikkort men støtter ikke anti alaising - men spillene kjører jo på nydelig grafikk uansett...Gamcube har 16 mb grafikkort) :)

Ps2'en har likevel den mest avanserte grafikkmaskinvaren. Emotion-engine har mer og mer vist at den faktisk kommer nærmt den hype'n som Sony kom med før Ps2 ble sluppet på markedet, og viser INGEN tegn til å stoppe. Flere utviklere mener at både Gamecuben og X-boxen begynner å komme farlig nærmt sitt beste(Selvom man ennå har Resident Evil 4 og Halo 2 å vente på). Det finnes mer i verden enn RAM.

men Gamecuben er best likevel, siden den har best spill og best kontroll. Sorry. Måtte bare si det.

Lenke til kommentar
Da har du vel ikke testen DC kontrollen :ermm: Men jeg vet at RAMen ikke er alt i verden, men når det kommer til Anti Alaising som mange spill bruker for å øke billedkvaliteten - så er RAMen utrolig viktig :D

Jeg elsker DC kontrollen også(Min favoritt før GC'en kom). Men jeg tror kanskje jeg liker X-box kontrollen bittelitt bedre en DC'ens. Men jeg er ikke helt sikker. Jeg har ikke brukt X-box kontrollen nok til å si noe definitivt. Men de er veldig like i design.

Og ja, RAM er viktig. Men Ps2 har jo blitt sinnsykt mye bedre på anti-aliasing enn den var når den kom. Hvor mye RAM er ikke alltid det viktigste. Hvor fort info'en kommer inn og ut av RAM'en og til processoren er også viktig. Og der er det dokumentert at GC'en har det beste designet, Ps2'en det nest beste, og X-boxen det dårligste(Noe som til dels gjøres opp for i og med at den har så sabla mye RAM).

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Mange sider står det at xbox'en ikke støtter anti alaising, men andre ting som anostropisk filtrering osv.... :D Dreamcasten banker jo PS2'en med anti alaising spill - trenger du bevis så bare test det samme spillet på PS2 og DC'n... :D

Jeg har gjort det. Mange ganger. Og de første DC-konverteringene sugde hardt og brutalt, helt riktig. Og lenge LENGE var jeg overbevist om at Ps2 ALDRI ville bli betydelig penere enn DC'en, om penere i det hele tatt. Men jeg tok feil. Utviklerne har lært seg å bruke Ps2 mye bedre nå, og den har et sinnsykt potensiale. Spill som Metal Gear Solid 3 ville ikke hatt en sjanse på Dreamcasten.

Lenke til kommentar

Det er jo ett fett hva de forskjellige maskinene støtter. Det man må se på er jo hvordan spilla blir seende ut, igrunn er ikke det så viktig heller, men heller hvor spillbare de er. Når det gjelder PS2 vs. DC så var mange av spilla som kom på begge plattformer best på DC'en, men DC'en hadde nok hatt store problemer med å holde følge med PS2'en idag. Spillbarhet derimot :D

Jeg også liker DC-kontrolleren godt, men etter at jeg har spillt masse med Xbox Controller S, må jeg så at jeg ikke er i tvil om hvem som er best. Controller S må være bortimot den ultimate kontrolleren. Har spillt for lite med GameCube'n til å uttale meg helt bastant, men førsteintrykket er katastrofalt. Hvordan har man tenkt at man skal spille beat'em'up spill med den f.eks.? Arcadestick er selvsagt en løsning, men det bør jo fungere sånn halvveis med vanlig pad også.

Lenke til kommentar

Hvor i alle dager har du hørt at XBOXen ikke støtter anti alaising?

Halo er jo et glimmrende eksempel på spill som bruker denne teknologien med stort hell... PS2en støtter denne teknologien, men har ikke krefter nok til å kjøre dette uten at spillet vil hakke. Finnes jo nok av spill til PS2en som hakker. GC støtter også Anti alaising, og dette kan du se at den takkler i spill som Metroid Prime!

Lenke til kommentar
Har spillt for lite med GameCube'n til å uttale meg helt bastant, men førsteintrykket er katastrofalt. Hvordan har man tenkt at man skal spille beat'em'up spill med den f.eks.? Arcadestick er selvsagt en løsning, men det bør jo fungere sånn halvveis med vanlig pad også.

Den fungerer glimrende til Soul Calibur 2. Faktisk så mente EDGE at den var den beste kontrollen for SC2. Og EDGE pleier ikke å tulle med anmeldelsene sine. Jeg har også sett et par andre reviews som mener det samme, selvom de fleste mener Ps2 kontrollen fungerer best(Gammel vane kanskje?).

Men.... Arcade stick er best uansett, og etter å ha spilt med arcade stick så må si at til og med Tekken med dualshock føles rimelig labert.

Til de fleste andre spillsjangere enn Tekken-type beat'em ups så er GC kontrollen suveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...