JKJK Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg har just satt meg opp en liten mediapc. Den består av en xp1800, 768mb sd-ram pc133, 80gb, Asus v6800 deluxe (Gf1 m/svideo inn). Har nå testet programet Asus Digital VCR utility. Det tar opp i VCD/SVCD format og funker sånn noen lunde bra, men er ikke helt fornøyd. Problemet er at filene blir vel store i forhold til lengden. har tatt opp i 640x480 med en bitrate på 4092kbps (SVCD) (lyd på 160kbps mp3) og da synes jeg kvaliteten er sånn noen lunde ok. (signalet er fra en digital parabol med rimelig lang kabel, så kilden er ikke 100%, men like vell...) denne prøvefila på 1 min ble på 27mb. Hvis jeg da skal ta opp f.eks en serie på 45min, vil jeg jo da få en fil i overkant av 1,2 gb... noe som er vell mye. Når jeg ser f.eks på en NFO fra "CRN", har de et tvopptak fra NRK på 30 min som er på 419 mb. Denne er på 480 x 576 (AR 4:3). Kvaliteten på denne er strålande. Hvilke instillinger bør jeg ha for å komme noe i nærheten av dette? Lønner det seg med lav oppløsning og høy bitrate, eller omvendt? Noen som vet av programmer som tar opp direkte i divx/xvid? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Bitrate på 4092kbps (SVCD) er ganske høyt. Alt over 3000 kbps blir vel kald XSVCD. Veldig mange DVD-spillere som ikke tar over 3000 kbps. Har du prøvd ned mot 2500? kanskje ha mp3 ned mot 128 også. Divx blir mer komprimert og bedre. Prøv å lete litt her: www.dvdrhelp.com www.doom9.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå