styggen Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg har følgende : Chieftec DX-01B (sort midi) med standard 340W PSU Abit KR7A Athlon XP1800+ Alpha PAL8045 m/ Papst 8412 NGH Idle temp : 33 i kabinett, 45 CPU Vil gjerne kunne skru ned hastigheten på CPU-vifta litt (den bråker !) men samtidig beholde en god margin for overklokking. Tenkte å sette inn en Papst 8412 NGL for å senke kab. temp. noe. Hvor i boksen burde jeg sette den ? Burde den blåse inn eller suge ut ? Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 BLÅSE UT!!!! Varm luft skal ut!!! Jeg hadde en XP1600+, og system temp var 40 grader. Satt in en stille zalman som blåste ut, og tempen sank til 30 grader!!! Vifter som blåser ut skal monteres bak i kabinettet! Lenke til kommentar
house Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 suge inn foran, blåse ut bak! Housey Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Høyt oppe bak, vel og merke. For god luftsirkulasjon kan man sette inn ei vifte helt nederst foran som blåser inn og ei vifte eller to helt øverst bak som blåser ut, da blir den kalde luften dratt inn foran, dratt forbi CPU etc, der blir luften varm, så drar viften(e) bak den varme luften ut. Det er mange poster om akkurat dette, så bare søk litt rundt omkring i forumet. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg har et AopenH600A-kabinett, og med en Alpha8045 med vifte på... Luft suges inn i en kabinett-vifte (følger med kabinettet) høyt bak, lufta strømmer over CPU'en og så fyker den ut via den pene PSU'en min... Kald og fin... CPU'en ligger på 40-43 grader C idle... Det var ikke meninga at den vifta bak skulle blåse inn, men det funker jo tross alt fint... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå