Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mIRC detter ut et par ganger om dagen


Anbefalte innlegg

Et par ganger om dagen (opptil 3-4?) så blir jeg disconnectet fra irc.homelien.no, og feilmeldingen er denne:

 

* [10053] Software caused connection abort

 

Er temmelig irriterende, med tanke på at jeg også har en bot på den ene PC-en.

 

Jeg har en mistanke om at internett oppkoblingen kan ha noe med saken å gjøre, siden det skjer med flere PC-er på nettverket.

 

ISP er BKK, og jeg har fast IP. Linje er ADSL 1024kbps (@1700kbps :D).

 

Når jeg kobler meg opp til serveren, kommer dette:

-irc.homelien.no- *** Checking Ident

-irc.homelien.no- *** Couldn't look up your hostname

-irc.homelien.no- *** Got Ident response

 

Kan det ha noe med saken å gjøre? Hvis jeg skriver /dns [mitt-nick] så kommer Dns unable to resolve 82.134.x.x.

 

Noen som har peiling?

 

Har sett på mirc.com, men det var ikke så mye hjelp å hente der. Problemet er ikke relatert til DCC, slik som de fleste forslagene på mirc.com skulle hjelpe mot.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat det samme problemet selv.

 

* [10053] Software caused connection abort

 

Kommer plutselig, helt uten forvarsel. Jeg mistenker også at det har noe med tilkoblingen til internett å gjøre, for i noen få sekunder da dette skjer, kommer jeg heller ikke inn på internettsider, og jeg blir logget av MSN osv.

 

Det som irriterer ennå mer, er derimot at det tar anslagsvis 10 minutter å logge på igjen irc-serveren, pga av at jeg, dvs nicket mitt visst nok fremdeles er på logget, dvs at nicket "henger" igjen online, og siden jeg ikke har noe alternative nickname, får jeg beskjed om at noen allerede har det nicket, og jeg timer ut, før klienten prøver å logge på igjen, men med samme utfall. Etter ca 9-10 minutter faller endelig "nicket" offline, og jeg kan overta nicket, og får lov til å logge på igjen. Mens dette skjer fryser hele programmet (mirc), HD'ene jobber på spreng, før jeg logges på igjen, og alt "roer" seg.

 

Det er ikke noe stort problem, men litt irriterende er det, og dersom noen har erfaringer på dette området hadde det vært greit å lært litt om det. :ermm:

Lenke til kommentar

Hvis du kikker litt rundt på det offisielle forumet til mIRC vil du se at dette er omtalt mye der og har vært en kjent bug med mIRC lenge. Det skjer ikke med andre IRC klienter. Er lenge siden jeg leste om det nå men mener konklusjonen var at det ihvertfall kun skjer på WinXP og muligens at det hang noe sammen med den interne firewallen i XP. Mener det også står noe om noen måter å unngå problemet på.. Kikk litt der først.

Endret av Tomle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...