Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vanskelig dialog med brannvesen vedr. nabo brenning, grilling mm.

Anbefalte innlegg

Ja, men på din hage er det ikke tørt gress.

Du har altså brutt vanningsforbudet? :p "Two wrongs make a right."

Gnister kan fly ut av hagen din.

Det blir jo et problem å slukke brannen fordi det ikke er lov å bruke hageslangen lenger heller... What to do?

Det er lov å bruke hageslangen, bare ikke til vanning.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hvordan hagen til trådstarter er, noen har tørt gress i hagen (særlig siden det en del steder også er vanningsforbud) mens andre også har trær. Kanskje de til og med grenser mot utmark?

I seg selv vil uansett det faktum at brannvesenet flere steder gjør en betydelig innsats for å holde branner nede eller slukke de i seg selv utgjøre en betydelig risiko siden det gir dårligere beredskap. Ved dårligere beredskap er det svært klokt å eliminere noen av de tingene som kan medføre situasjoner man må håndtere..

Det er sånn at tujaen er tørr og begynt å visne rundt omkring. Jeg har ikke sjekket naboens plen, eller om grillinnretningen hans er av god eller dårlig type. Er snakk om Nord-Jæren. Og advarselen om uaktsomhet ved bruk av ild lyder også her i distriktet. Det er snakk om et unntaksvis totalforbud. Vi hadde en større skogbrann for noen år tilbake som virkelig fikk brannvesenet i sving.

Vedrørende dette med at brannvesenet kunne tenkes å bli overarbeidet, og at det kan tenkes at de ikke klarer å stoppe en virkelig storbrann tror jeg ikke på. Man har innsatsledere som sørger for prioriteringene når det virkelig står på.

Anonymous poster hash: edebd...b20

Lenke til kommentar

Fordi de ikke vet om det er vått i min eller din hage, og neppe har tid til å løpe rundt å sjekke om det er vått nok. Og gitt at det daglig er folk som griller midt inne i skogen rundt om, tross at det brenner mange steder i landet, tar de kanskje ikke sjansen på å stole på folks dømmekraft.

Geir :)

Høyere brann fare med å ta en røyk nå i skogen. hehe.

Lei av at de behandler alle som idioter. Lov å tenke selv.

Lenke til kommentar

Du har altså brutt vanningsforbudet? :p "Two wrongs make a right."

Gnister kan fly ut av hagen din.

Det er lov å bruke hageslangen, bare ikke til vanning.

Har ikke vanningsforbud, men å grille i hagen har vi.

Gnister av gassgrill?  Har ikke sett det jeg da :hmm:

Men poenget, syns du det er merkelig at folk blir lei av alle forbudene myndighetene kommer med :nei:

Lenke til kommentar

Har ikke vanningsforbud, men å grille i hagen har vi.

Gnister av gassgrill?  Har ikke sett det jeg da :hmm:

Gassgriller er meg bekjent unntatt forbudet, det er snakk om åpen ild her.

Men poenget, syns du det er merkelig at folk blir lei av alle forbudene myndighetene kommer med [ :nei:]

Nei, men akkurat når det gjelder skogbrannfare burde folk respektere det. Det får så store konsekvenser for andre enn en selv.

Det er ikke lov å ta en røyk i skogen heller, om det er forbud mot all åpen ild ute. Endret av Emancipate
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tror jeg vil være på den sikre siden og bærer grillen inn i stuen.

Blir det mye grillmat på tilbud nå tro?

Lenke til kommentar

Vedrørende dette med at brannvesenet kunne tenkes å bli overarbeidet, og at det kan tenkes at de ikke klarer å stoppe en virkelig storbrann tror jeg ikke på. Man har innsatsledere som sørger for prioriteringene når det virkelig står på.

Anonymous poster hash: edebd...b20

Akkurat, de må prioritere hvilken brann som er viktigst å stoppe hvis det blir for mye..

Kanskje ditt hus ikke er det viktigste for samfunnet som helhet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det fungerer jo tydeligvis ikke når man har med idioter å gjøre, så derfor må de kaste bort tid på voksenopplæring istedet for den jobben de faktisk er satt til å gjøre.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Så det er ikke politikerne som lager forbud i Norge?

Det er ikke det som blir diskutert her?

Og denne tråden burde vel være ekstra lite interessant siden du ikke er i landet og blir berørt av noe som helst av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...