Emancipate Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Ja, men på din hage er det ikke tørt gress. Du har altså brutt vanningsforbudet? "Two wrongs make a right." Gnister kan fly ut av hagen din. Det blir jo et problem å slukke brannen fordi det ikke er lov å bruke hageslangen lenger heller... What to do? Det er lov å bruke hageslangen, bare ikke til vanning. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2018 Nå vet ikke jeg hvordan hagen til trådstarter er, noen har tørt gress i hagen (særlig siden det en del steder også er vanningsforbud) mens andre også har trær. Kanskje de til og med grenser mot utmark? I seg selv vil uansett det faktum at brannvesenet flere steder gjør en betydelig innsats for å holde branner nede eller slukke de i seg selv utgjøre en betydelig risiko siden det gir dårligere beredskap. Ved dårligere beredskap er det svært klokt å eliminere noen av de tingene som kan medføre situasjoner man må håndtere.. Det er sånn at tujaen er tørr og begynt å visne rundt omkring. Jeg har ikke sjekket naboens plen, eller om grillinnretningen hans er av god eller dårlig type. Er snakk om Nord-Jæren. Og advarselen om uaktsomhet ved bruk av ild lyder også her i distriktet. Det er snakk om et unntaksvis totalforbud. Vi hadde en større skogbrann for noen år tilbake som virkelig fikk brannvesenet i sving. Vedrørende dette med at brannvesenet kunne tenkes å bli overarbeidet, og at det kan tenkes at de ikke klarer å stoppe en virkelig storbrann tror jeg ikke på. Man har innsatsledere som sørger for prioriteringene når det virkelig står på. Anonymous poster hash: edebd...b20 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Fordi de ikke vet om det er vått i min eller din hage, og neppe har tid til å løpe rundt å sjekke om det er vått nok. Og gitt at det daglig er folk som griller midt inne i skogen rundt om, tross at det brenner mange steder i landet, tar de kanskje ikke sjansen på å stole på folks dømmekraft. Geir Høyere brann fare med å ta en røyk nå i skogen. hehe. Lei av at de behandler alle som idioter. Lov å tenke selv. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Du har altså brutt vanningsforbudet? "Two wrongs make a right." Gnister kan fly ut av hagen din. Det er lov å bruke hageslangen, bare ikke til vanning. Har ikke vanningsforbud, men å grille i hagen har vi. Gnister av gassgrill? Har ikke sett det jeg da Men poenget, syns du det er merkelig at folk blir lei av alle forbudene myndighetene kommer med Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 (endret) Har ikke vanningsforbud, men å grille i hagen har vi. Gnister av gassgrill? Har ikke sett det jeg da Gassgriller er meg bekjent unntatt forbudet, det er snakk om åpen ild her. Men poenget, syns du det er merkelig at folk blir lei av alle forbudene myndighetene kommer med [ ]Nei, men akkurat når det gjelder skogbrannfare burde folk respektere det. Det får så store konsekvenser for andre enn en selv. Høyere brann fare med å ta en røyk nå i skogen. hehe. Lei av at de behandler alle som idioter. Lov å tenke selv. Det er ikke lov å ta en røyk i skogen heller, om det er forbud mot all åpen ild ute. Endret 3. juni 2018 av Emancipate 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Ser ikke det på butikken, står grilling, står ingenting om gassgrill eller røyking. Men skjønner poenget ditt, som jeg sa, lov å tenke selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Tror jeg vil være på den sikre siden og bærer grillen inn i stuen. Blir det mye grillmat på tilbud nå tro? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Det går på åpen flamme, og har ikke noe med gnist å gjøre. Gassgrill har også åpen flamme. Rogaland Brann og Redning IKS bekreftet dette på facebook. 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Ser ikke det på butikken, står grilling, står ingenting om gassgrillRiktig, jeg ser det er forskjellig på forskjellige steder. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Tror jeg vil være på den sikre siden og bærer grillen inn i stuen. Blir det mye grillmat på tilbud nå tro? Butikkene her sier de selger mye grillmat, så folk griller uansett forbud. Ja og mye brus/øl/is osv som har med varmt vær å gjøre. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Gass og elektrisk er unntatt, på egen veranda, på egen risiko Ikke lov med gass på offentlig område Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 (endret) Det er ikke slik her i Rogaland i alle fall. All bruk av åpen flamme er forbudt. Endret 3. juni 2018 av NoTrace 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Vedrørende dette med at brannvesenet kunne tenkes å bli overarbeidet, og at det kan tenkes at de ikke klarer å stoppe en virkelig storbrann tror jeg ikke på. Man har innsatsledere som sørger for prioriteringene når det virkelig står på. Anonymous poster hash: edebd...b20 Akkurat, de må prioritere hvilken brann som er viktigst å stoppe hvis det blir for mye.. Kanskje ditt hus ikke er det viktigste for samfunnet som helhet. 3 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Høyere brann fare med å ta en røyk nå i skogen. hehe. Lei av at de behandler alle som idioter. Lov å tenke selv. Det fungerer jo tydeligvis ikke når man har med idioter å gjøre, så derfor må de kaste bort tid på voksenopplæring istedet for den jobben de faktisk er satt til å gjøre. 4 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Det fungerer jo tydeligvis ikke når man har med idioter å gjøre, så derfor må de kaste bort tid på voksenopplæring istedet for den jobben de faktisk er satt til å gjøre.Snakker du om politikerne? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Snakker du om politikerne? Nei i denne tråden snakker vi om brannvesenet kombinert med politiet og varme som har skapt tørke som igjen gir økt fare for brann. Politkere er i en annen tråd. 5 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Nei i denne tråden snakker vi om brannvesenet kombinert med politiet og varme som har skapt tørke som igjen gir økt fare for brann. Politkere er i en annen tråd. Så det er ikke politikerne som lager forbud i Norge? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Bare å tenne opp grillen innendørs, for så å dytte den ut... da har en fulgt forbudet Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Så det er ikke politikerne som lager forbud i Norge? Det er ikke det som blir diskutert her? Og denne tråden burde vel være ekstra lite interessant siden du ikke er i landet og blir berørt av noe som helst av dette. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Så det er ikke politikerne som lager forbud i Norge? Mot å grille nå er det brannsjefene, så nei ikke politikerne nå du kan kjefte på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå