Corp Por Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 NAVer skrev (På 20.12.2020 den 0.03): Beklager at jeg graver opp en gammel tråd, men fant du ut noe mer om å bo på campingplass over lengre tid? Er på veg til ufør relativt raskt og lav inntekt med det, hvis man får til billig vogn og spikertelt med lav leie på plassen er det jo helmaks. Iveco er en populær bil å bygge om til microbolig. Masse tips om det på YouTube. Mange smarte løsninger. Grunnen til at iveco er så populær til bruket er vel at det er en av varebilene med mest plass uten å være klassifisert som lastebil. Den er forholdsvis rektangulær og enkel å jobbe med. Kunne tenkt meg å gjøre det selv. Hadde vært kjekt å kunne parkere den på jobb den uka jeg ikke har ungene siden jeg personlig ikke trenger plass. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 :utakt skrev (25 minutter siden): Men, "gratis ved overalt", hva tenker du på da? Trær over alt, og det som har falt ned er som regel ganske tørr Må bare kjøpe en sekk med ved for opptenning, om man ikke har plass til å lagre/tørke det selv 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Dubious skrev (2 timer siden): Trær over alt, og det som har falt ned er som regel ganske tørr Må bare kjøpe en sekk med ved for opptenning, om man ikke har plass til å lagre/tørke det selv Så forøvrig en kjempefin løsning noen hadde laget. Istedenfor å kaste papiravfall kan man lage en rektangulær form og ha noe vann i den. Stapp papiravfall i den etterhvert som du produserer avfall og legg en vekt oppå den som lokk som da komprimerer papiret ettersom det blir vått. Så lenge vannet kan passere "lokket" vil du "støpe" en god kubbe som skal brenne godt og lenge. Legg kubben til tørk når formen er full og gjenta. Slik jeg forstår det kan det kreve mer temperatur å få fyr på disse - avhengig av hvor mye du komprimerer den - men jeg leste at de da også brenner lenger, noe som er hendig om ovnen er liten. Såvidt jeg forstår bør man ikke bruke dette i en normal huspipe da slike kubber produserer mer partikler som kan legge seg i pipa og forårsake pipebrann (eller fei den oftere) - men i en enklere konstruksjon med piperør som er lettere å komme til, inspisere og rengjøre ville jeg glatt testet noe sånn. Er antagelig ikke særlig mer miljøvennlig siden det ikke akkurat er avfallsfritt å brenne papir, men man reduserer iallefall mengden ved man treffer å skaffe ved å bruke eget avfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå