Taurean Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Vurderer tanken å kjøpe campingvogn, og bo på en fast campingplass. Ett sted her i byen jeg har sjekket tar 250 kr per døgn, pluss 50 kr per døgn for strøm (og vann, tror jeg). Det blir jo en ganske høy månedspris på ca 9000 per måned. Er det vanlig, eller mulig, å forhandle en billigere pris om man binder seg til å bo på en plass over lengre tid? Utover dette tar jeg gjerne imot alle råd noen måtte ha angående å bo i campingvogn på en fast plass. Lenke til kommentar
accer Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 (endret) Det må jeg si hva dritt dyrt. Har fast plass og helårs betaller 13500 det for helle året. Og har 16 amp kurs inn. Jeg kan bo om jeg vil. har isolert teltet har varmepumpe. kjøkken med gasskomfyr ute i teltet. Men viktig at det er kun toppen som er gass og selve komfyren går på strøm. Jeg har vivaldi 350 pvc telt da er det nokså bra størrelse med du kan få et som er litt lenger med da dog ikke pvc. Og bor nesten mer der på campen en hjemme. Har lagt isolasjon i vegg med panelvegger, gulv med vannfast spon laminatgulv. Men husk om du skal isolere så er det viktig at du IKKe bruker glava med rockwool. I tak så bruker du 50mm hard platter med viktig at dt blit tett og vannet som er i taket renner ut på utsiden der må en være nøye. Har også montert åpnevinduer på teltet så har bare tre vindu på helle teltet. Da jeg ikke har brukt for resten også for at det isolerer bedre på sommeren også på vinteren. Når det gjelder vogn så bruker jeg den kun til å vaske meg litt i å gå på do og sove i. Vi har stort sanitæranlegg på campen. Men det er greit at vognen har gulvvarme og rundt helle, også i rør og på do i avløpsvann/spillvann. Så kan si det går veldig fint å bo på en campingplass, det beste er jo når høsten kommer og folk begynner å pakker for vinteren. Og vi som er der om vinteren da for ha helle plassen for oss selve. Så er det litt godt når våren kommer når folk begynner å komme tilbake. Endret 3. juni 2018 av accer 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 (endret) Tror ikke det er mulig med langtidsleie (siden de ikke annonserer med det) men er mulig og høre. Nå vet jeg ikke hvilken by detter er snakk om så er vanskelig for meg å gi tips hvor du kan sette den. Men det billigste er nok å stå noen uker et sted for å så flytte til et nytt sted. Er veldig lett å finne ut når du skal flytte fordi onkel politi sier i fra når de vil at du skal flytte. Hadde en kompis som bodde i campingvogn i et års tid pga pengeproblemer, han flyttet den med noen uker mellomrom for å ikke bli plaget av politiet, og gikk greit det. Endret 3. juni 2018 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
accer Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Tror ikke det er mulig med langtidsleie men er mulig å høre. Nå vet jeg ikke hvilken by detter er snakk om så er vanskelig for meg å gi tips hvor du kan sette den. Men det billigste er nok å stå noen uker et sted for å så flytte til et nytt sted. Er velldig lett å finne ut når du skal flytte fordi onkel politi sier i fra når de vil at du skal flytte. Hadde en kompis som bodde i campingvogn i et års tid pga pengeproblemer, han flyttet den med noen uker mellomrom for å ikke bli plaget av politiet, og gikk greit det. Om det er helårs camp og sanitæranlegg som er åpen helle året med dusj og vaskemaskin. Så er det lov å bo på en campinplass, Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 (endret) Om det er helårs camp og sanitæranlegg som er åpen helle året med dusj og vaskemaskin. Så er det lov å bo på en campinplass, Ja, det vet jeg men her jeg er i fra er prisene nærmere Taureans priser enn den sykt billige campen du er på Så kompisen min hadde ikke råd til slikt og måtte derfor leve sigøynerlivet i et år. edit: Leste TS innlegget igjen og tolker det slikt nå at han er veldig for fast plass. Mitt råd er å høre med alle campingplasssene i området for å sammenligne priser og velge det billigste. Endret 3. juni 2018 av Mr.Duklain 1 Lenke til kommentar
accer Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 (endret) Ja, det vet jeg men her jeg er i fra er prisene nærmere Taureans priser enn den sykt billige campen du er på Så kompisen min hadde ikke råd til slikt og måtte derfor leve sigøynerlivet i et år. Haha ja noen tar jo priser som skulle tru en bodde på gullbelagt jorde . Og bønder kan å ta seg godt betalt . Med de prisen der så ville jeg nok sett med litt om på nytt å finne en rimeligere plass. Eller om TS klare å få forhandlet seg til en billigere pris. Noe jeg tviler på han klare, kanskje få redusert 10 tussen på helle års summen. Endret 3. juni 2018 av accer 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2018 Takker for svar så langt! accer: Med tanke på elektrisitet. Hvilken rolle spiller det om man har 16 ampere kurs inn, eller svakere? Det var en svært billig pris du betaler da! Inkluderer det strøm og vann? Har bare sett en liten stund, finner vel noe bedre regner jeg med. Bare lurte på hvor det lå i pris"terrenget", men tenkte det var dyrt ja. Betaler ca 6000 i husleie i leilighet nå, inludert strøm, tv og internett, så det vil jo være fåfengt å flytte til noe med "lavere" standard (avhengig av hvordan man ser på det), med mindre jeg sparer mye penger på det. Planen er å bo der om vinteren ja, om ikke jeg reiser til varmere land i noen måneder. Takk for tips om isolering. Hvorfor skal man ikke bruke glava/steinull? Har lest om flere som bruker vannbåren varme. Men hvordan virker det? Det er vel ingen vannledning koblet direkte til vogna? Så man må vel gå og fylle på konstant da, ettersom man bruker? Samles vannet man bruker (i dusj, vask og matlaging) i en egen beholder? Hva gjør man med dette vannet? Hvordan er det med tanke på bostedsadresse, post og lignende? Når du skriver "Om det er helårs camp og sanitæranlegg som er åpen helle året med dusj og vaskemaskin. Så er det lov å bo på en campinplass," - så lurer jeg på følgende: Om man får økonomisk støtte fra staten, så tror jeg det er slik at man må ha en adresse registrért i folkeregisteret. Ikke helt sikker, men dog: Kan man ha en folkeregistrert adresse på en campingplass? Og er det slik at man kan motta støtte (AAP, uføretrygd, lignende) hvis man bor i en camping/husvogn? Regner med at en slik camping/husvogn ikke kvalifisérer til bostøtte heller? Mr.Duklain: Artig historie ^^ Planen min er dog ikke å lure meg unna polisen, da ^^ Men alt er nyttig info! Kommer nok flere spørsmål over tid. Takker så langt! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Langtidsleie gir som regel gode betingelser og priser. 1 Lenke til kommentar
accer Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 (endret) Det med at du skal bruke rockwool er på grunn av mus da dem ikke trenger seg inn(det har vi testet). Også for at den tåler bedre fukt noe som er litt i veggen på et telt. Også så skal ikke isolasjonen ligge heilt inntil duken på teltet viktig. Om det ikke er et spikkertelt du har da. Når det gjelder 16 amp er på grunn av at ikke sikringen skal gå på grunn av at du kokker kaffe. Mange som kommer bare med enten 10 på deling med nabo eller en 10 amp inn. Og det er ikke mye når du skal bo der. Så derfor må du ha 16 eller mer. På grunn av lys varme og div. Vi betaler strøm utenom. Men vann har vi gratis da. Stemmer at du må fylle på vann inn på vogna det ikke noe problem, vi har renset vann Jeg fyller to sånne 10 liter dunker og tømmer i tanken på vogna. Fylle vogna tar vel omlag 1 min rimelig fort Jeg fyller en gang i uka på vogna går litt an på hvor mye vann du bruker av og til kan det bli to. Så har jeg en donje dunk som jeg bruker å ha vann på til matlaging og drikke vann som står på kjøkkenbenken. Og legger en flaske med i vann i kjøleskapet så jeg har kaldt vann hele tida. Når det kommer til varme så er alde som er best, men da er vognene av litt nyere dato. her er det jeg har https://www.dethleffs.no/winterproof/ jeg har varme ut i spillsvannrør så ikke det fryser når du bruker vannet i vognen også varme på bad også do. Jeg bruker dusjen litt på vinteren og på sommeren bruker jeg dusj på anlegget på campen, når det gjelder dusj i ny vogn så har dem blitt fin og stort bad å bra dusjkabinett. Og det er ikke som det hva i gamle vognene og ikke kunne bruke dusjen. Nå har jeg kjøpt meg nokså ny vogn etter noen år med en gammel hobby. Her er vognen jeg har nå. Spillvann er det tømme plasser på campen, beholder er som regel ca 23 l. Dette kan du velge selv hvor stor den skal være. Når det gjelder adr så får du vel egentlig ikke registrert adr blir vel adresse uten fast bopel. Om ikke han du leier ved campen med, kan la deg få la deg få haadressen din ditt. Men dette kan lett fikses med at du får all post til campen. Men har adressen til en venn familie medlem. Vi har postkasser som vi får posten våres når vi er der over lenger tid. Alt går jo elektronisk nå så er vel lite brev du får. Endret 3. juni 2018 av accer 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 19. desember 2020 Del Skrevet 19. desember 2020 Beklager at jeg graver opp en gammel tråd, men fant du ut noe mer om å bo på campingplass over lengre tid? Er på veg til ufør relativt raskt og lav inntekt med det, hvis man får til billig vogn og spikertelt med lav leie på plassen er det jo helmaks. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2020 NAVer skrev (17 timer siden): Beklager at jeg graver opp en gammel tråd, men fant du ut noe mer om å bo på campingplass over lengre tid? Er på veg til ufør relativt raskt og lav inntekt med det, hvis man får til billig vogn og spikertelt med lav leie på plassen er det jo helmaks. Tok aldri steget gitt.. men fikk masse bra her i tråden da Jeg ville vurdert å leie det billigste du finner av leilighet.. inkludert mest mulig. Selv om det kunne vært noe å bo på den måten, så innser jeg luksusen av å ha vaskemaskin, komfyr, kjøleskap, dusj og privatheten ved å låse døra.. og en komfortabel dobbeltseng. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 20. desember 2020 Del Skrevet 20. desember 2020 Taurean skrev (5 minutter siden): Tok aldri steget gitt.. men fikk masse bra her i tråden da Jeg ville vurdert å leie det billigste du finner av leilighet.. inkludert mest mulig. Selv om det kunne vært noe å bo på den måten, så innser jeg luksusen av å ha vaskemaskin, komfyr, kjøleskap, dusj og privatheten ved å låse døra.. og en komfortabel dobbeltseng. Ahh skjønner, takk for svar. Jeg veit ikke om man har lov til å bygge større bad med plass til vaskemaskin i spikertelt eller om man får vann inn til campingvognen gjennom vinteren heller. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2020 NAVer skrev (14 minutter siden): Ahh skjønner, takk for svar. Jeg veit ikke om man har lov til å bygge større bad med plass til vaskemaskin i spikertelt eller om man får vann inn til campingvognen gjennom vinteren heller. For eksempel. Hvis jeg skulle levd sånn, så ville jeg belaga meg på leve ganske spartansk. Ha enkle og lett vaskabare klær osv. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Mange i f.eks USA som kjøper Sprinter og innreder de for helårsbolig Følger flere på Youtube da jeg er interessert i slik livsstil Noen som har fått plass til dusj inne Verre med vaskemaskin, så jeg ville nok ha kjøpt noe større, f.eks lett lastebil 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2020 Dubious skrev (29 minutter siden): Mange i f.eks USA som kjøper Sprinter og innreder de for helårsbolig Følger flere på Youtube da jeg er interessert i slik livsstil Noen som har fått plass til dusj inne Verre med vaskemaskin, så jeg ville nok ha kjøpt noe større, f.eks lett lastebil Eller container Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Må uansett isoleres, så container kan også fungere, på lett lastebil.. ellers må man ha tomt, og da kan man likeså bygge hus/hytte 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Heh, husker en episode fra Luksusfellen der deltakeren hadde flyttet inn i campingvogna for å spare penger. Ulempen var at selv om husleia var noenlunde rimelig så røyk det på med masse penger på strøm (varme), mobilt bredbånd og take away. Rådet ble vel å heller leie en så rimelig leilighet man finner. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2020 Dubious skrev (3 minutter siden): Må uansett isoleres, så container kan også fungere, på lett lastebil.. ellers må man ha tomt, og da kan man likeså bygge hus/hytte Hva om man graver ned en container langt uti bushen et sted hvor ingen vil finne den? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 :utakt skrev (1 time siden): Heh, husker en episode fra Luksusfellen der deltakeren hadde flyttet inn i campingvogna for å spare penger. Ulempen var at selv om husleia var noenlunde rimelig så røyk det på med masse penger på strøm (varme), mobilt bredbånd og take away. Rådet ble vel å heller leie en så rimelig leilighet man finner. Sette inn vedovn, gratis ved over alt Angående matlaging så er det ikke noen forskjell, så det blir samme kostnad i hus Mange med hus som har mobilt bredbånd i dag, det gjelder bare å begrense bruken Skal man spare penger, så kobler man seg ikke på strømnettet Får solcellepakker til 10k ish, innspart i løpet av 1 år 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Dubious skrev (7 minutter siden): Sette inn vedovn, gratis ved over alt Angående matlaging så er det ikke noen forskjell, så det blir samme kostnad i hus Mange med hus som har mobilt bredbånd i dag, det gjelder bare å begrense bruken Skal man spare penger, så kobler man seg ikke på strømnettet Får solcellepakker til 10k ish, innspart i løpet av 1 år Det er vel en grunn til at vedkommende havnet på Luksusfellen. Men, "gratis ved overalt", hva tenker du på da? Matlaging, det gjaldt vel i grunn at det var begrenset med oppbevaringsmuligheter i vogna (kjøl / frys) og tilberedningsmuligheter (platetopp?), så da ble det mye ferdigmat ute. Men nyere vogner har sikkert bedre muligheter der. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå