Sanchez_ Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Internettet hjemme hos oss fungerer fint for alle, bortsett fra for meg. Vi har 150mbit fiber, men på min PC får jeg alt fra 1 til 10mbit når jeg tar en speedtest. Jeg bruker en wifi-USB-dongle, men har fått full hastighet før. Nettet funker som det skal på mobilen når jeg tar den samme testen, det virker som det er noe galt med dataen. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Nettverkskortet er nok mistenkt #1 - så kommer annen software som kan kløne til noe, prøv å boote i safemode for å sjekke, reinstaller maskinen om det ikke er mye jobb for deg. Lenke til kommentar
CM_sysadm Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Det første jeg tenker er at du har en gammel WiFi USB-dongle som kun støtter Wireless B (11Mbps), - men så skriver du at du har hatt full hastighet før. Kan du bekrefte at du har hatt full hastighet med samme USB-dongle? Hvis ja, så ville jeg sett videre på DNS-innstillinger på nettverkskortet. Åpne kjør (Windows flagg + R), tast inn NCPA.CPL og klikk ok. Høyreklikk på det trådløse nettverkskortet og velg Egenskaper. I listen velger du "Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) - og deretter egenskaper. Sjekk om "Motta DNS-serveradresse automatisk" er huket av. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Sjekk hvilken trådløs versjon donglen støtter og om driverne er installert ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå