foenix Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Hvordan er disse kortene som selges som Sandisk-kort? Er de ekte, og holder de hva de lover med hensyn på hastighet, holdbarhet osv? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Styr unna, kjøp kort fra kjent forhandler, lite poeng i å spare et par hundrelapper når kortet er tomt og verdiløst. 2 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Bare drop det. Du vet ikke om de er ekte, eller om de fungerer. Søkte opp sd evo og fikk opp noen Samsung SD kort-etterligninger på Ebay. 128GB til 114 kroner er garantert ikke noe du vil bruke til lagring. 3 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 (endret) Alt som er «så» billig må en ta med forbehold om at det kan være kjipe kopier. Det er lett å feilprogrammere strørrelse i sw tabellen også for lagring. Slik at de ser ut for f.eks 128GB byte i egenskaper men egentlig er 8GB. Dette er en mye brukt svindel. Problemet oppstår etter man har skrevet tilsammen antall GB til de som definerer den faktiske størrelsen. Alt avdata som etterpå legges på de vil starte å overskrive eksisterende data med det resultatet at de opprinnelige 0-8GB i eksempelet sine data blir korrupte. Det er vanligvis klin umulig å se på forpakningene at det er manipulerte kjipe kopier. Ref svaret i din andre tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1815462&p=24462114 Endret 3. juni 2018 av syar2003 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Det er mange ting jeg er villig til å kjøpe på Ebay. SD-kort er ikke blant de. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Kjøp fra norske annerkjente forhandlere. Prisforskjellen er slik at du betaler overpris for dårlige kopier, så det lønner seg å kjøpe originalkort. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 (endret) Alt som er «så» billig må en ta med forbehold om at det kan være kjipe kopier. Det er lett å feilprogrammere strørrelse i sw tabellen også for lagring. Slik at de ser ut for f.eks 128GB byte i egenskaper men egentlig er 8GB. Dette er en mye brukt svindel. Problemet oppstår etter man har skrevet tilsammen antall GB til de som definerer den faktiske størrelsen. Alt avdata som etterpå legges på de vil starte å overskrive eksisterende data med det resultatet at de opprinnelige 0-8GB i eksempelet sine data blir korrupte. Det er vanligvis klin umulig å se på forpakningene at det er manipulerte kjipe kopier. Ref svaret i din andre tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1815462&p=24462114 Last inn en diger film eller noe sånn på kortet. Om den lar seg avspille etterpå, så takler kortet lagringskapasiteten, men forteller vel lite om levetiden denne testen. Alternativt, så kjører du en MD5-fingerprint hash eller annen hash før og etter kopieringen. Endret 3. juni 2018 av G Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 (endret) h2testw fra c't er vel det som er best til å teste om minne fungerer med hele den kapasiteten som er oppgitt. Har brukt denne selv i årevis. http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/H2testw.shtml Endret 3. juni 2018 av vidor Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Jeg har svært god erfaring med kjøp på Ebay, men SD kort er noe jeg styrer unna. For det første så er det populært å selge fake SD kort på ebay, siden det er lett å modifisere fastvaren og gjemme lureriet veldig lenge. For det andre så er det absolutt ingen krav til noe annet enn kapasitet på de SD kortene som er ekte. Ja, du kan få et SD kort som faktisk er ekte 32 GB, men det stilles ingen krav til IOPS eller read/write throughput, så det du får er ofte helt horribelt i bruk. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 h2wtest fra c't er vel det som er best til å teste om minne fungerer med hele den kapasiteten som er oppgitt. Har brukt denne selv i årevis. http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/H2testw.shtml Takker for software-tips. Har et kort jeg er rimelig sikker på at bærer på feil, så det skal bli artig å teste om den kan identifisere disse feilene. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 For Linux så kan du bruke F3. http://oss.digirati.com.br/f3/ 1 Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Brente meg på denne "størrelsestesten" etter kjøp fra Kina. Minnekortet var rett størrelse så da antok jeg at alt var greit. Etter et knapt år var det korrupt, og jeg mistet alt jeg hadde på det. Mulig det var uflaks, men jeg har hatt en haug med minnekort opp gjennom årene og det har aldri vært noen problemer med de. Styr unna. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Har brukt de samme gamle micro-SD kortene jeg alltid har hatt, hele tiden. Kostet ikke så mange hundrelapper for 64 og 128 GB kort heller. C10/ U1 klasse på 128 GB kortet f.eks. Men lurer på om jeg trenger større kort nå, da står valget mellom 256 eller 400 GB. Trodde samsung laget et 400 GB kort men fant bare et fra SanDisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå