anonym1224 Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Hva er forskjellen på sterk mat og mat som er sterkt krydret? Føler det er så mange som blander disse begrepene... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Sterk mat er en slakte-ku som kan dra en fullastet vogn på vei til slakteriet. Sterkt krydret mat er biffen fra kua med pepper på. Men spøk til side så er dette flisespikkeri og semantikk. Kan vel kanskje si at en chilli er sterk mat, mens et kjøttstykke krydret med chilli er sterkt krydret mat. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Du spør om definisjonen og mener mange blander begrepene? Da bør du vell kunne begrepene? Personlig sier jeg sterk mat om all mat som er, sterk. Om det er krydder, saus eller hva det måtte være er maten fortsatt sterk, derav sterk mat. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Jeg tenker av sterk mat er mat med mye chili og andre krydder som gir en brennende følelse når man spiser. Sterkt krydret mat tenker jeg er mat som ikke nødvendigvis har så mye chili og slike typer krydder i seg, men som kan ha større mengder av andre typer krydder. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Jeg tenker likt som Taurean over meg. Sterk mat gir en brennende følelse. Ofte kan man bruke scoville-skalaen for denne type mat, med noen unntak som ikke tilhører scovilleskalaen. Sterkt krydret mat er mat som inneholder mye krydder. Eksempler kan være indisk mat eller taco (hjemmelagetede varianter har ofte 7-8 kryddervarianter i seg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå