Gå til innhold

Venstresidens uforklarlige helomvending

Anbefalte innlegg

At man ønsker et nøytralt flagg, eller å endre landet i en nøytral setting, til fordel for religionsfriheten er da ikke motarbeidelse av religioner? Religionsfriheten står sterkt, men religion er som kjent et bredt tema, og ikke kun kristendommen.

1. Å ville endre kristendommens sterke stilling i landet til en mindre sterk stilling, er selvfølgelig motarbeidelse av den religionen. Tror du kanskje dette er å arbeide FOR kristendommen?

2. Motarbeidelse av kristendommen er ett eksempel, og ett eksempel holder for å påvise at venstresida er religionsfiendtlig, en må ikke påvise fiendtlighet mot alle religioner. På samme vis som at om et land bare forbyr en eneste religion, så holder det til at en kan si at det ikke er religionsfrihet i landet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det virker som om folk på venstresiden ofte har det med å forsvare Islam, men angripe kristendommen. Det er jo litt merkelig... Islam skiller ikke mellom politikk og religion. Islam er både politisk ideologi og religion på samme tid. Islam er en politisk ideologi som ønsker å styre alle sider av menneskers liv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

For eksempel. Hvis å jobbe i butikk ikke var en drittjobb hadde det betalt bedre.

Sykepleiere får mer i lønn, men de må tørke folk i ræva hver dag. Er det en drittjobb? De tjener jo mer. Eller er du bare en av flokken som mener de burde få penger uten å jobbe?

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at alle fattige var slaver, men at det er et glimrende eksempel. Uansett er det det samme vi gjør nå - vi tar inn fattige utlendinger og får dem til å gjøre drittarbeidet vårt.

Jeg skriver at fattigfolk som bygde USA, var rike på arbeidslyst/initiativ ol. dvs de fikk ingenting servert i fanget, de måtte yte noe. I motsetning til dagens immigranter til rike/utviklede land, som får alt servert i fanget og ikke trenger å yte noe.

Hvis de ønsker å komme hit for å bidra, så er vel det positivt? Hva bør gjøres for de fattige isteden for å la de innvandre for å bidra?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sykepleiere får mer i lønn, men de må tørke folk i ræva hver dag. Er det en drittjobb? De tjener jo mer. Eller er du bare en av flokken som mener de burde få penger uten å jobbe?

Argumenterer du bare for å argumentere nå? Du fjerner deg lenger og lenger fra det argumentet du opprinnelig kom med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fattigdom er ikke gyldig grunn for innvandring!

OK, så disse to argumentene har hva med hverandre å gjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar

1. Å ville endre kristendommens sterke stilling i landet til en mindre sterk stilling, er selvfølgelig motarbeidelse av den religionen. Tror du kanskje dette er å arbeide FOR kristendommen?

2. Motarbeidelse av kristendommen er ett eksempel, og ett eksempel holder for å påvise at venstresida er religionsfiendtlig, en må ikke påvise fiendtlighet mot alle religioner. På samme vis som at om et land bare forbyr en eneste religion, så holder det til at en kan si at det ikke er religionsfrihet i landet.

1. Nei, jeg har ikke sagt at man jobber for kristendommen, faktisk sier jeg at man jobber for å gjøre ting så nøytralt som mulig, da det er flere religioner enn kun kristendommen inne i bilde, i motsetning til tidligere. Jeg vil ikke kalle det motarbeidelse av en religion, å tilpasse landet til multikulturalisme og et mangfold. Hvorvidt tilpasning er rett, er en helt annen diskusjon. 

2. Nei, ett eksempel holder faktisk ikke. Jeg vil ikke kalle dette et legitimt eksempel engang, da jeg fortsatt ikke skjønner hvordan tilpasning (ja, på indirekte bekostning av en konkret religion), vil være å motarbeide kristendommen? Ett eksempel er uansett aldri nok, og her har jeg ikke fått ett engang. 

Du refererer også til et utsagn av Arnulf Øverland. Øverland var ateist, for å få det sagt. Uansett, vil jeg tro at dette kom fra et ateistisk syn, og ikke politisk. Det eksisterer i tillegg en bred enighet om å bevare flagg og andre nasjonalistiske saker, på et politisk nivå.

Endret av InfectedExo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...