bergetun Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg holder på å lage ett lite program på mobilen som gir deg mulighet til å taste inn Navn eller ett telefon nummer du ønsker søke i telefonkatalogen (online1890.no) Jeg bruker www.online1890.no til å hente dataen. Jeg skal Forklare hvordan det virker. Man åpner programmet mitt SOPC (Symbian online phone catalouge) Der taster du inn feks Ola Norman og trykker find. sekunder senere har du nummeret til Ola Norman pent displaya gjennom SOPC på telefonen din uten at dette har kosta deg mange ørene. Det samme vil du selvfølgelig kunne gjøre på ett ukjent telfon nummer også Man kan selvfølgelig kunne spesifisere hvor i landet man søker etter. Prokectet er helt i starfasen akkurat nå, men må jeg begynner å blir ferdig så skal jeg gi det ut til dere under GPL (Openc Souce) Så jeg spør dere: Er det noe dere synes burde veare med dette programmet ? Forbedringer av konspept, ønske etc etc. Jeg bruker den tlf 22xxxxx og sender til 1999 ganske ofte og opp til fflere ganger daglig, og når det koster 5 ++ kr hver gang så blir det ganske så dyrt. På min måte vil ett oppslag i telefonkatalogen bare koste noen ører fordi trafficen går over GPRS. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Ikke for å drepe et godt program, men til det er ferdig er det mulig å bruke www.cool.no/tlf via opera. Billigere enn å sende sms til 1999 spesielt hvis du skrur av "vis bilder" i opera Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Ikke for å drepe et godt program, men til det er ferdig er det mulig å bruke www.cool.no/tlf via opera. Billigere enn å sende sms til 1999 spesielt hvis du skrur av "vis bilder" i opera Joda man kan gjøre dette med andre telefonkataloger på nettet også, men jeg synes det er bedre (iallefall litt kulere) å ha ett eget program som gjør dette. Kanskje legge inn muligheten til å exportere svarene rett inn i telefonlisten. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 misforstå meg rett, ikke noe hadde vært bedre. Mye kjappere å ha et eget program i stedenfor å måtte laste ned div nett sider for å finne det man trenger. Og tilleggsfunksjoner á la den du nevte er jo helt konge. Tenkte bare at pr i dag finnes det billigere måter å gjøre det på enn å sende en sms til 5 kr + til en eller annen sentral. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Tenkte bare at pr i dag finnes det billigere måter å gjøre det på enn å sende en sms til 5 kr + til en eller annen sentral. Det er jo akkurat det han vil slippe, da trafikken på hans program også går via GPRSen... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 bergetun: Programmet høres genialt ut, og trenger egentlig ingen forbedringer... Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det er jo akkurat det han vil slippe, da trafikken på hans program også går via GPRSen... Det skjønte jo jeg å da, men siden det programmet ikke er ferdig enda er det bedre å bruke oprea enn å sende meldinger til 1999 flere ganger om dagen sender til 1999 ganske ofte og opp til fflere ganger daglig Lenke til kommentar
scoom Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hørest ut som eit artig program. Går mykje kjappare å hente info, når ein først treng de Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Interessant! Jeg melder meg frivillig som BETA-tester! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det skjønte jo jeg å da, men siden det programmet ikke er ferdig enda er det bedre å bruke oprea enn å sende meldinger til 1999 flere ganger om dagen Det er jo dyrerere enn å sende melding til 1999... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå