cYasUndayfEderer Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 (endret) Noen som vet om det er mulig å se annonser markert solgt på finn? Er interessert i å få en oversikt over hvilke priser ting går for der ute. Er jo så mye som ligger ute til samme pris som ferdigbygget av power/elkjøp/komplett. Virker som jeg kan i teorien selge pcen min nå og tjene penger, nyte sommeren og antakeligvis få kjøpt et volta kort i høstmånedene, som er mye kraftigere, til tilnærmet samme pris som jeg selger gpuen for nå. Har en veldig sterk pc ytelses-messig, men den har dårlige oppgraderingsalternativer. Hovedkortet lar ikke cpu bli overklokket f.eks, ram som ikke har aller best clockspeed og en 7. gen cpu. Ytelses nivået per dags dato er dog på lik linje med hva du får for 13-15k ferdigbygget fra komplett/multicom(7700k, 8gb ram, 1070ti), så hvis man kan få 11-12k for dette så må det jo være en ekstremt bra handel. Tanken er å kjøpe next gen skjermkort + fremtidsrettet ram og cpu/mb kombo om 4-5 måneder. Burde da kunne bygge en mye mer fremtidsrettet maskin for en billigere penge. En eventuell kunde som aldri ville overklokket eller bygget selv ville også fått helt klart mer for pengene ved å kjøpe min pc enn noe ferdigbygget fra komplett/multicom. Endret 2. juni 2018 av cYasUndayfEderer Lenke til kommentar
C64C Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Blir vanskelig. Selv om det står "solgt" på en annonse for en PC til 9000, kan den jo ha blitt solgt til 6000 kroner. Og mange bare sletter annonsene etter salg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå