InFlamesWeMust Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Hei! Jeg sitter her med et og en Sony 4k. husker ikke helt hvilken modell. Det jeg lurer på er alle disse forskjellige modusene og innstillingen som Motion Flow: Clear, Smoothness, True Cinema osv Picture mode: Vivid, Standard, Cinema Pro, Cinema home osv Film Mode: High, Medium, Low og OFF osv Reality Creaion: On, Auto,Manual og off. Remove random noise. Remove digtal noise Også er det dette med Auto Picture OFF og Auto 24p eller hz som det kanskje heter source code thing. Hvilket også forvirret meg litt. Jeg vet at de fleste filmer er filmer i 24 bilder per sekund ikke sant? Det jeg lurer på da er når skal jeg bruke hvilken av funksjonene? Si for eksempel når jeg det på dette som for eksempel: Sport Serie fra en TV kanal Film fra en TV kanal Film fra en Altibox dekoder Film fra HBO Nordic med og fra Altibox Serie fra Altibox Serie fra HBO Noric med og fra Altibox Film fra en vanlig Blu-ray Film fra en UHD Blu-ray Netflix Jeg ser at Altibox har mulighet for bilder innstilling og oppløsning kr opp til 4k 60hz men jeg prøvde 4k 24hz med tv modus auto 24p eller 24hz film mode som det heter men da bre hakket det med HBO Nordic. Kan det være noen løsning der for eksempel hva kan jeg gjøre med det liksom lol ja xD? (^~^) Eller kan det godt hende at den rykket denne HBO Nordic serien generet ikke støttet eller støttet 4K 24hz mode og eller skal vi si da modus lol ja. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Det er forhåndsinstillinger fra fabrikk er ikke ment du skal skifte instillinger hele tiden etter hva du ser på. Som regel er de i tilegg stort sett ukorekte også. Still inn bilde manuelt etter hva du personlig synes er bra eller få en proff til å kabilere bilde for deg er mitt tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå