MegaUpload Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Gode Diskusjon-brukere, håper dere kan hjelpe meg med dette: Om et par uker får jeg en venninne fra det store Europa på besøk i Oslo. Ingen av oss er fra den byen, men det passer altså å møtes der. Nå ser jeg etter noen artige ting vi kan gjøre sammen, i Oslo en helg i juni. Hun er fra Paris, noe som utelukker de opplagte valgene for intellektuelt orienterte typer ... f.eks. Botanisk hage. Hvor drar vi om to ukers tid? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Dette kanskje? https://www.youtube.com/watch?v=UqDb2xrB2iY Med påfølgende middag på Frognerseteren eller Holmenkollen restaurant? /Ole Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 (endret) Gode Diskusjon-brukere, håper dere kan hjelpe meg med dette: Om et par uker får jeg en venninne fra det store Europa på besøk i Oslo. Ingen av oss er fra den byen, men det passer altså å møtes der. Nå ser jeg etter noen artige ting vi kan gjøre sammen, i Oslo en helg i juni. Hun er fra Paris, noe som utelukker de opplagte valgene for intellektuelt orienterte typer ... f.eks. Botanisk hage. Hvor drar vi om to ukers tid? Botanisk hage har flere museer inni parken, samt munch rett ved siden av. Hvorfor er det opplagt at hun ikke er interessert i intellektuelle ting fordi hun er fra paris? Norge har masse flott å by på når det gjelder kunst og utstillinger. Dere kan også stikke til en av de mange øyene også med båt, tar ikke lang tid og koster ikke all verden. Sitte på bygdøy og spise is og bade! Norskere blir det ikke. Endret 2. juni 2018 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
MegaUpload Skrevet 2. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2018 (endret) Hvorfor er det opplagt at hun ikke er interessert i intellektuelle ting fordi hun er fra paris? Norge har masse flott å by på når det gjelder kunst og utstillinger. Joda, vi er nettopp intellektuelt interesserte. Jeg mente at det ikke er så enkelt å ta henne til botanisk hage siden de har så mye større og flottere anlegg i Paris. Jeg er er ute etter noe passelig sært som bare finnes i Oslo, noe som er typisk for Norge uten å være overdrevent bunads- og bygdeorientert. Endret 2. juni 2018 av MegaUpload Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Vkingskiphuset. Flott sted. Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Enig med BuffyAnneSummers ang øyene. Mine beste dager i Oslo har vært dager der jeg Spiser frokost ute på en god Cafe i byen --> Drar ut på en av øyene med badetøy og noe enkel mat (pga er der hele dagen / i mange timer) --> Tilbake til byen for et par pils på en bar eller kanskje for å spise ute på en restaurant, etter dette kanskje en konsert eller ut på byen. Altså den kombinasjonen av byliv og noe helt landlig/avslappende du nesten bare får i Oslo. Lenke til kommentar
process Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Folkemuseet et glitrende i solskinnet. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Joda, vi er nettopp intellektuelt interesserte. Jeg mente at det ikke er så enkelt å ta henne til botanisk hage siden de har så mye større og flottere anlegg i Paris. Jeg er er ute etter noe passelig sært som bare finnes i Oslo, noe som er typisk for Norge uten å være overdrevent bunads- og bygdeorientert. Jeg ville kanskje ikke reist 3 timer for å besøke botanisk hage, men hvis det er i nærheten - hvorfor ikke? Botanisk hage er flott uansett hva hun måtte ha i Paris og byr helt sikkert på noen hun ikke har sett før. Det viktigste er uansett samtalen dere i mellom og ikke nødvendigvis hva dere gjør. Generelt er det vanskelig å gi konkrete råd i slike tråder ettersom folk har ulike preferanser. Personlig har jeg alltid foretrukket å planlegge ting jeg liker å gjøre, men som jeg naturligvis også tenker at hun jeg skal treffe også liker å gjøre. Slik ville jeg tenkt. Hva med å ha noen grunnleggende forslag i bakkant og heller ta ting litt spontant? Ingenting er bedre for min del. Botanisk hage. Slottet. Aker Brygge/Tjuvholmen. Akershus Festning (potensielt veldig romantisk). Spis en is på en benk. Bading. En finere (eller mindre fin) middag ute. Ta en drink på en av skybarene i byen. Rusle rundt Sognsvann. Ta bussen til Grefsenkollen og spis et måltid på restauranten der. Ekebergparken. Mulighetene er uendelige. Ville ikke stresset så mye med nøyaktig hva du skal gjøre og ikke tenk at ting skal være så perfekt. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Ivars Kro i Oslo er en pianobar, som er vel det nærmeste man kommer fylla i bygde Norge... Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 1-2 times skogtur opp til en topp, se solnedgang. Flaske champagne med 2 glass i sekken, sjokolade og jordbær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå