mrSnorkel Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 (endret) I ferieloven står det at arbeidstaker kan kreve at restferie på 7 virkedager skal gis samlet. Vår arbeidsgiver har valgt å bruke denne i fbm jul. Dermed argumenterer jeg med at dette må regnes som enkeltdager siden det kommer røde dager i mellom. Jeg ser helst at restferien gis som en hel uke en eller annen gang ellers på året. Kan jeg kreve det? Endret 1. juni 2018 av mrSnorkel Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 "Samlet" vil si at du har sammenhengende fritid, altså at det ikke kommer arbeidstid mellom feriedagene. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Er da lørdag ansett som virkedag? Lenke til kommentar
mrSnorkel Skrevet 1. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2018 Er da lørdag ansett som virkedag? Normalt er den jo det. Da har man 6 dagers ferieuke. Vi har derimot 5. Altså er ikke lørdag virkedag for oss. Uansett brukes det jo opp bare 4 dager i romjulen, og rest på 1 dag må vi ta ut ellers. Dermed kan den jo umulig ansees som samlet. De har dessuten gjort det samme med påskeuken. Her går det bare med 3 dager. Så vi har 2 dager her også som vi får ta ut som vi vil. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Lørdag anses som virkedag etter ferieloven, jf. ferieloven § 5 nr. 1. Alle dager unntatt søndager og lovbestemte helge- og høytidsdager er virkedager. 1 Lenke til kommentar
mrSnorkel Skrevet 1. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2018 Kan lese om 5 dagers uke her: http://tidsbanken.net/support/case.asp?ID=501 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå