klilleng Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 (endret) Samsung QE55Q8F - LG OLED55C7V (eller B7V?) - Philips 55POS9002 Får man for 13-14.000 nå. Hvis man har en lys stue/mange vinduer, er det da noen fordel med OLED? Smart-TV funksjonalitet (NetFlix, Viaplay, Canal Digital, NRK apper, og gjerne Altibox) er viktig. Endret 1. juni 2018 av klilleng Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Hadde gått for Lcd skjerm kontra Oled i ditt tilfelle grunnen dens styrke på lysfronten. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 (endret) 2017-modellene av LG OLED har nok styrke til et opplyst rom også (dagslys), men LCD har enda mer. Så om hovedbruken er i stue med masse dagslys (og det er hovedbruken); så er jeg enig - LCD er mest fornuftig. I mørkere rom er det ingen konkurranse; OLED er bedre på alt. NB! man trenger ikke ha helt kølsvart rom med OLED, fungerer fint med innelys eventuelt dagslys - men skal man konkurrere med sol så er nok LCD bedre. Endret 1. juni 2018 av TGB 2 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Ulemper med Philipsen (silker litt på denne selv pga. BFI og ambilight) er: har kun HDMI 2.0b på 2 av HDMI-portene. Dette er kjipt når man har AppleTV 4K, PS4 Pro og UHD-bluray spiller koblet til samtidig (ideelt sett skulle drømmeTVen min hatt 5 HDMI-porter, hvor i det minste 3 er HDMI 2.0b). Den mangler også Dolby Vision som er en mye bedre HDR-standard enn HDR10. Alt HDR-materiale hos feks. Netflix, er kodet i Dolby Vision, så om man ser mye på Netflix, så får man veldig mye i god HDR her. Sony sine TVer lider av samme skjebne (A1, A8F), men koster jo også mye mer. LG sine B7/C7, støtter også 120Hz i 1080p om det er av interesse.Når det gjelder lyst rom, så har jeg personlig en B6V fra 2016. Stua mi er kjempelys og det er sjeldent en problem med lysstyrken, verre med å få bort refleksjoner i panelet egentlig. Her må man vel opp på Q9FN fra Samsung for å få den beste antireflekterende coatinga og de øvrige TVene er like gode/dårlige på refleksjoner. Tipper jeg blir å vente til neste runde med TVer nok en gang, da for lite har skjedd for min smak. Skulle gjerne hatt en OLED med typ 1000nits. Kanskje neste år? 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Enkelt gå for Lg C7 Oled tvn beste av de 3. Phillips nummer 2 og Samsung Q9 som nummer 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå