Anterialis Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 (endret) Hvordan skal jeg forklare dette...Jeg har en skulderreim jeg bærer kameraet med som skrues opp i stativ-gjengene under kamerahuset. Det er en metallring i denne festeanordningen som gnisser mot metallhuset og som over tid gnager vekk sortfargen. Finnes det noe hardplast el.l. jeg kan klistre på kamerahuset akkurat over der det gnager? Feks noe ala beskyttelsesfilmen man kan ha på mobilskjermer med lim?Det trenger ikke være gjennomsiktig, men gjerne klart/plast eller sort. Frimerkestørelse. Tynt. Endret 1. juni 2018 av Anterialis Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Svart gaffa teip som byttes ut når den er slitt. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 1. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2018 Takk for forslag. Jeg har dog funnet ut et godt alternativ: beskyttelsesfilm fra biltema! Denne er tynn og gjennomsiktig og passer perfekt til mitt formål. Til info for andre =) Lenke til kommentar
zorry Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Hadde tidligere samme løsning som du bruker nå og undersiden av kameraet ble temmelig blankt etter hvert ja. Kjøpte nytt kamera nå og kjøpte da samtidig ny kamerareim. Valgte da en reim fra Peak Design. Har søkt litt på nettet nå og tror den varianten jeg kjøpte heter SL-BK-3. Disse finnes imidlertid i to forskjellige bredder og om utstyret ikke er for tungt kan det være greit å velge en smalere variant enn min som er den bredeste typen. Jeg ser jo at du har funnet din løsning og regner med at du satser på den fremover. Grunnen til at jeg likevel nevner dette er at jeg opplever Peak Design reimen som mye bedre enn den fra Black Rapid jeg hadde før. Ikke tar den så hardt på kameraet. Det som er enda viktigere for meg er imidlertid at også kameraet henger mer stabilt når man henger det på som sling. Muligheten for å gjøre om til vanlig nakkereim om det skulle passe bedre innimellom er også et pluss. Reimfestet man skrur under kamera er også utformet slik at det passer rett på et arca swiss stativfeste. Ulempen er vel egentlig bare at reimen koster en del, spesielt om man ønsker den bredeste varianten. Men neste gang du er i markedet for en ny reim kan du jo vurdere om du vil bytte til noe ala Peak Design. :-) Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2018 Takk for info, zorry! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå