Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vil bytte ut Northug med mørkhudet skiløper

58 stemmer

1. 1. Bryr du deg om hudfargen til idrettsutøvere?

• Ja
      8
    • Nei
      50

Anbefalte innlegg

Det er flere meksikanske amerikanere på laget

Jorge Villafaña

Juan Torres

Carlos Bocanegra

En nordmann også -Mix Diskerud

Om de ikke mot formodning skulle ha dobbelt statsborgerskap så kan vel ikke dette være Mexicanere, Nordmenn og Irer når de samtidig spiller for det Amerikanske landslaget? Har aldri skjønt det der med at utseende skal kunne definere nasjonalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg det hadde vært skikkelig kult om en "kølsvart" nordmann var i verdenstoppen i langrenn. Er jo bare kjempehyggelig når noen med opprinnelse fra andre land omfavner det som på mange måter må kunne anses som "nasjonalsporten", og om skisporten klarer å rekruttere flere fra minoritetsmiljøer er vell dette utelukkende positivt? 

Lenke til kommentar

Når jeg leste overskriften på en tråd kan jeg se at det er VRK18 som har skrevet den før jeg ser hvem som er forfatter. Går 90% av gangen om...

1. "jeg leste på resett at...
2. Rasisme mot hvite
2. Likestilling er gått for langt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tar under et minutt, men du takker vel nei til alt som strider i mot din tankegang? Forumet er bare for å spre propagandaen din?

Tvert imot, jeg leser Resett for å utfordre det politisk korrekte og for å korrigere bildet MSM gir meg.

Lenke til kommentar

Når jeg leste overskriften på en tråd kan jeg se at det er VRK18 som har skrevet den før jeg ser hvem som er forfatter. Går 90% av gangen om...

1. "jeg leste på resett at...

2. Rasisme mot hvite

2. Likestilling er gått for langt.

For å være helt ærlig , så er det endel rasisme mot hvite fra andre folkeslag. Dette er noe som er underreportert. 

Mange peker på ekstreme tilfeller med grooming av unge hvite jenter og slikt.

Men man trenger ikke å se på ekstremitet. Det er ganske vanlig med rasisme mot hvite innen felt som ekteskap (hvor mange fra muslimsk-majoritet land gifter seg med hvite nordmenn f. eks?), omgangskretser (folk man stoler på og er villig til å dele sin hverdag med) og slikt.

Dette går nok begge veier. Fokuset som rettes mot rasisme mot små minoriteter er derimot større fordi konsekvensene kan bli større når en stor majoritet angriper en liten minoritet. De har mindre muligheter til å forsvare seg. Historisk sett er angrepene mot jøder og signøynere de beste eksempler på dette i Europa. 

Lenke til kommentar

Det finnes rasister hos alle folkeslag. Dessverre tas rasisme kun på alvor når det er hvite som er rasistene.

Det finnes kriminelle med alle slags våpen . Dessverre tas kriminelle med automatvåpen kun på alvor når det finnes andre med kniv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Nå har vel vi alle opprinnelse fra andre land går man langt nok tilbake i tid.

Er visst i slekt med Olav Tryggvason. Må si at jeg er litt stolt av å være i slekt med en kjendis på godt og vondt. Mest vondt. 

Lenke til kommentar

Om de ikke mot formodning skulle ha dobbelt statsborgerskap så kan vel ikke dette være Mexicanere, Nordmenn og Irer når de samtidig spiller for det Amerikanske landslaget? Har aldri skjønt det der med at utseende skal kunne definere nasjonalitet.

Alle unntatt Diskerud er amerikanere.

Noen er mexikanske amerikanere, andre er irske amerikanere eller tyske amerikanere eller kinesisiske amerikanere... you name it

Det finnes også høye amerikanere, tynne amerikanere, brunøyete amerikanere ...you name it

Det finnes ingen med statsborgerskap som ikke er amerikanere, men alle er unike individer med alle slags etmiske bakgrunner.

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva Solbakken sier, men hvis du synes det er viktig med synlige forbilder så er det kanskje ikke så heldig at de som representerer landslaget ser helt ulike ut enn de fleste de skal representere også.

France%2BU17%2BNational%2BFootball%2BTea

Er det noe ønske eller mål at et landslag skal være representere folket i det landet de spiller for på en demografisk korrekt måte?

Sånn bør prosessen være:

P1: Du er norsk statsborger.

P2: Du er i landstoppen prestasjonsmessig i X.

K: Du er på det norske landslaget i X.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...