Gå til innhold

Postens nettspor


Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er den tjenesten nede svært ofte?
Omtrent en av to ganger jeg skal bruke den så er det en eller annen feil. Og spesielt i helga, for de gidder vel ikke fikse det før mandag... :thumbdown:

Regner med det går greit og poste her, siden nettspor er noe mange bruker i forbindelse med bestilling av varer.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor ofte er det ikke du kjøper varer på nettet da??! Hørt om vanlige butikker eller ;)

Bruker den jo til utgående pakker også, og kanskje to ganger på en pakke. Og "vanlige" butikker er det dårlig med her... Vel, man har jo coopen og sånt, men det er dårlig med hardware der :p

Lenke til kommentar

Nettspor er nede støtt og stadig, det har jeg også erfart.

 

Dessuten oppdateres den mange ganger så tregt at det er skremmende. Pakker kan ha kommet til posten klokken 08.00 men oppdateringen om at den har kommet legges ikke ut på nettet før på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

nettspor kan være ganske ille ja.

er lei av at jeg må ned på det lokale postkontoret for å spørre om pakken er kommet, som oftest er den det men nettspor har ikke registrert det enda.

sist gang så ble nettspor ikke "oppdatert" før i halv 6 tiden, og da stod det at pakken min var ankommet postkontoret klokken 14.45 den dagen.

Lenke til kommentar

Aldri sett den nede jeg, men jeg vil heller klage på at de ikke oppdaterer den fort nok. Det skulle vært første pri alle steder pakka er innom. På postkontoret mitt kan pakka ligge seks-syv timer uten at den registreres som ankommet. Ikke det at jeg har latt den ligge så lenge mange ganger - står som regel og tripper utenfor døra nå de åpner :)

Lenke til kommentar

Mista en pakke i posten fra hwb.no i Oslo forrige uke. hwb.no sendte meg ny pakke etter en uke, men joda - Posten sliter for tida...

 

Har brukt nettspor daglig med maaange oppdateringer pr dag de siste 4 ukene, og kun opplevd nedetid 15/12.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9
OKeeety Får spora no, men pakken har jo grodd fast ein eller anna plass.

 

Står i Oslo?

 

Fleire som har pakker i posten?

Jeg venter på en Creative Rhomba 256 mb.

Håper jeg får den snart :D

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg jobber i ErgoIntegration og er med på å drifte "Posten Nettgods" som denne tjenesten egentlig heter, men den er mer kjent som "Nettspor".

 

Jeg beklager svært alle disse problemene dere har med stabiliteten på denne tjenesten, men vi gjør vårt beste med å holde den oppe. Vi jobber per dags dato med å sette opp ny versjon av løsningen på nyere plattform, den går i dag på NT4.0 men skal opp på Win2003 server. Samt langt kraftigere hardware.

Dagens løsning er heller ikke designet for den enormt store bruken som den i dag opplever, så vi og kunden (Posten Kommunikasjon) er egentlig godt fornøyde med at den fungerer såpass som den gjør. Tjenesten har blir lagt mer populær en noen tørte å gjette. Tør ikke å love dere noen dato for den nye løsningen, dette er en meget kompleks løsning. Så vi gjør alt i kontrollerte steg.

 

Når det gjelder oppdatering av status på pakker i systemet, så gjøres dette av den enkelte ansatte på de forskjellige sorterings områdene. Så oppdaterings frekvensen bestemmes av hvor mye den enkelte har å gjøre.

 

Tjenesten skal heller egentlig ikke være en 24/7 løsning, kunden har spesifisert den til 07.00-21.00 på hvirkedager og 08.00-15.00 på lørdager. Nedetid utenom disse tider, blir ikke så veldig prioritert.

 

 

Håper dette besvarer litt av deres fult forståelige iritasjon.

Lenke til kommentar
Dessuten oppdateres den mange ganger så tregt at det er skremmende. Pakker kan ha kommet til posten klokken 08.00 men oppdateringen om at den har kommet legges ikke ut på nettet før på ettermiddagen.

Har vel med å gjøre at pakkene ankomstregistreres med håndterminaler som kanskje ikke tømmes før etter flere timer.. + at det kanskje tar en tid før oppdateringene kommer inn i "systemet"?

Lenke til kommentar

Har vel med å gjøre at pakkene ankomstregistreres med håndterminaler som kanskje ikke tømmes før etter flere timer.. + at det kanskje tar en tid før oppdateringene kommer inn i "systemet"?

Kjenner dessverre ikke til rutinene på de forskjellige stedene, men virker ikke helt ulogisk dette du skriver her. Har selv purret opp kunden, om at det tar merkelig lang tid mellom hver status endring.

 

Får se om vi får noe svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...