xhate Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 førstevalget ble trukket (ringte dem og ba dem gjøre det). og står på venteliste på 2. valg og 3. valg. slik ser det ut nå: 1. valg: trukket 2. valg: venteliste 3. valg: venteliste hva skjer nå?? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 førstevalget ble trukket (ringte dem og ba dem gjøre det). og står på venteliste på 2. valg og 3. valg. slik ser det ut nå: 1. valg: trukket 2. valg: venteliste 3. valg: venteliste hva skjer nå?? Du kommer inn på 2. eller 3. valget ditt siden alle har rett/krav på VGS. (Om du ikke er «voksen» og har brukt opp denne retten tidligere). Siden du har trukket 1. valget ditt kan det hende fylket «plasserer» dag på en skole med ledig plass. Lenke til kommentar
brbmay Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Du kommer inn på 2. eller 3. valget ditt siden alle har rett/krav på VGS. (Om du ikke er «voksen» og har brukt opp denne retten tidligere). Siden du har trukket 1. valget ditt kan det hende fylket «plasserer» dag på en skole med ledig plass. Men TS kom allerede inn på førstevalget. Andrevalget og tredjevalget faller jo da bort? Alle er garantert å komme inn på ett av valgene, men jeg tror ikke dette gjelder dersom man faktisk kom in på et valg og deretter takker nei. Jeg vet ikke hva som skjer dersom man sier nei til førstevalget, men det er noe uærlig av TS å si "kom ikke inn på vgs" (uansett om TS senere ombestemte seg angånde hvorvidt studieprogrammet på førstevalget var av like stor interesse som da TS søkte). Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 [...] Jeg vet ikke hva som skjer dersom man sier nei til førstevalget, men det er noe uærlig av TS å si "kom ikke inn på vgs" (uansett om TS senere ombestemte seg angånde hvorvidt studieprogrammet på førstevalget var av like stor interesse som da TS søkte). Men ingen har kommet inn på noe enda, er bare «foreløpig fordeling» inntil offisielle standpunkt og eksamenskarakterer og sånn foreligger Lenke til kommentar
brbmay Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 [...] Jeg vet ikke hva som skjer dersom man sier nei til førstevalget, men det er noe uærlig av TS å si "kom ikke inn på vgs" (uansett om TS senere ombestemte seg angånde hvorvidt studieprogrammet på førstevalget var av like stor interesse som da TS søkte). Men ingen har kommet inn på noe enda, er bare «foreløpig fordeling» inntil offisielle standpunkt og eksamenskarakterer og sånn foreligger Da har jeg misforstått. Jeg vet fremdeles ikke hvordan det vil foregå da, men TS stiller bedre enn om førstevalget var tildelt og senere ble trukket/avslått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå