Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Angrepet av budbilsjåfør

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hele kunne vært unngått om sjåføren hadde sagt "Unnskyld, blir du lenge? Har litt hastverk med leveringen skjønner du." I stedet valgte han å være en av grunnene til at vi trenger Politiet.e kunne vært unngått 

Det hele kunne vært unngått om trådstarter hadde vært litt imøtekommende. I stedet ble han på pur f. stående til lasta var sikret, og vinket triumferende til yrkessjåføren da han trodde han kunne kjøre uhindret bort. Så lett gikk det ikke, og trådstarter begynte å gråte. 

Nettopp. :)

Lenke til kommentar

Burde jeg ringe PostNord igjen? Da jeg ringte dem så sa jeg at jeg ville ha en tilbakemelding innen onsdag.

Vurderer en anmeldelse for skadeverk på kjøretøy og trusler. Vinduet på baksete fungerer ikke helt som den skal.

At han har dårlig tid er vell ikke en god nok grunn for å drive hærverk og trusler mot kunder. Lastebilsjåfør er en service yrke.

Anonymous poster hash: b9737...bce

Lenke til kommentar

Å kjøre med usikret last er ulovlig, og direkte farlig for deg selv og de rundt deg (spesielt de bak deg).

Ikke å flytte lasten 5-10M :)

Loven gjelder uansett om lengden på transport er 5 mm eller 5 mil. Last skal være sikret.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Burde jeg ringe PostNord igjen? Da jeg ringte dem så sa jeg at jeg ville ha en tilbakemelding innen onsdag.

Vurderer en anmeldelse for skadeverk på kjøretøy og trusler. Vinduet på baksete fungerer ikke helt som den skal.

At han har dårlig tid er vell ikke en god nok grunn for å drive hærverk og trusler mot kunder. Lastebilsjåfør er en service yrke.

Anonymous poster hash: b9737...bce

Nei, du har rett i det. Men hadde ikke kostet deg mye å flyttet bilen din så budet slapp å vente på at du hadde sikret lasten din :nei:

Lenke til kommentar

Å kjøre med usikret last er ulovlig, og direkte farlig for deg selv og de rundt deg (spesielt de bak deg).

Ikke å flytte lasten 5-10M :)

Loven gjelder uansett om lengden på transport er 5 mm eller 5 mil. Last skal være sikret.

Jada, vet det. Men nå ble det veldig detaljerte her. :yes: 

Lenke til kommentar

Forsvare trusler og hærverk pga en liten ulempe, ja vi kan vel ikke forvente annet av dere to (Lura og Vox)..

Man skal ikke være for bastant om situasjoner man ikke har sett og hørt med egne øyne og ører, men forholder vi oss til ts sin fremstilling (som er den eneste vi har) klarer jeg ikke se hvordan budsjåførens reaksjon kan forsvares.

Hvorfor måtte du ta med vi to brukere i din post?

Hva har vi gjort deg siden du ikke forventer annet fra vi to :shrug:

Lenke til kommentar

Du skal anmelde sjåføren.

Jepp, Men hjelper det ts?

Er to sider av en sak, og vi leser bare den ene siden :hmm:

Det hjelper å anmelde hvis du vil ha erstatning for skade på bilen. Og ikke minst, så sender det en beskjed om at slik oppførsel ikke er greit. Endret av Sithric
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det hele kunne vært unngått om sjåføren hadde sagt "Unnskyld, blir du lenge? Har litt hastverk med leveringen skjønner du." I stedet valgte han å være en av grunnene til at vi trenger Politiet.e kunne vært unngått

Det hele kunne vært unngått om trådstarter hadde vært litt imøtekommende. I stedet ble han på pur f. stående til lasta var sikret, og vinket triumferende til yrkessjåføren da han trodde han kunne kjøre uhindret bort. Så lett gikk det ikke, og trådstarter begynte å gråte.

På pur F? Han sikret lasten sin så påkrevd og flyttet seg når han var ferdig. Han vinket ikke triumferende, men for å signalisere at "nå er det ledig".

Selvsagt skal han få kjøre uhindret vekk. For det første har han ikke gjort noe galt og for det andre er det ulovlig frihetsberøvelse(altså straffbart) å nekte noen å forlate et sted.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Moderator har grepet inn og har slått fast hendelsesforløpet, det er foregått et angrep. Javel, siden det ikke er anledning til å diskutere hans avgjørelser, har jeg ikke noe mer i denne tråden å gjøre.

Hehe. En mod er samme som du og jeg, meninger.

Men skjønner deg.

Men mod(ene) er ikke farlige brukere. Så post videre :)

Lenke til kommentar

Ser ut som både sjåføren og hans sjef er brukere på dette forumet :wee:

Men for å være litt mer seriøs... TS kunne ikke flytte bilen når de lastet på. Likevel maser Postnord-sjåføren på han da. Deretter bruker han maks 30 sekunder på å feste lasten før han kjørte videre. Det hadde tatt han en god del lengre tid om han måtte startet opp bilen, kjørt den til siden i nærheten, stoppe den, gått ut igjen og festet lasten før han gikk inn i bilen igjen. Det er ikke bare Postnord-sjåfører som har dårlig tid... det kan hvem som helst ha, og da er det vel bedre at Postnord må vente 30 sekunder enn at TS blir forsinket flere minutter fordi Postnord maser på han. Han har lov og rett og krav til å feste lasten før han kjører videre, selv om det bare er noen få meter.

Uansett hvem sin side man tar, så forsvarer ingenting av dette at Postnord-sjåføren bulker TS sin bil, og kommer med trusler om å banke han opp. Det forsvarer ikke en gang å stoppe midt i veien og stoppe trafikken og skape farlige trafikksituasjoner bare fordi man er irritert på personen i bilen bak. Det forsvarer heller ikke å oppføre seg truende på en måte som skremmer den andre parten.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Når slike mennesker lager rabalder, så er det bare en ting å gjøre: ta det hele med ro og sindighet. Ikke si noe som helst, ta bilder om det har oppstått skader, skaff bevis, vitners kontaktinformasjon og ring politiet om han truer med vold (noe som du burde gjøre om han truet deg med knytteneven sin). Jeg vet det ikke er enkelt, men slike personer går gjerne rundt og er sur 24/7, selv på solskinnsdager!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med forbehold om at jeg kan ha oversett noe, hvorfor skriver dere alle "han" om personen som ble forulempet? Jeg har selv opplevd skremmende episoder i forbindelse med bilkjøring, som jeg ikke kan fatte hvordan jeg skulle ha gjort noe galt.

Endret av Hermosa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...