AnonymDiskusjon Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Jeg var på Coop Obs Bygg i Orkanger for vi skulle ha en terrasse stol med bord. Vel inne fant jeg settet jeg ville ha og betalte. Også fikk jeg beskjed om å kjøre på baksiden på lageret for å hente varen. Fort gjort det, kjørte rundt bygget med tilhengeren min og stoppet for å laste hengeren. Mens jeg og den ansatte holder på å laste den ene esken på hengeren så kommer en sjåfør fra PostNord som snakker stygt til meg å vil ha meg bort fordi jeg sto i vegen for han. Tenkte at det var nå veldig frekt oppførsel fra han og sa at det var bare denne ene eska og vi er ferdig snart. Rasende går han tilbake til lastebilen sin å venter, mens jeg sikrer esken. Når jeg var ferdig så smilte jeg å vinket til sjåføren for det var en så fin og solfylt dag. En bagatell som det skulle ikke ødelegge dagen min. Han ventet maks halvt minutt for jeg har formsydd presenning som går fort å enkelt sette på igjen. Jeg kjører avgårde å snur inne på lagerområdet og havner bak lastebilen fra PostNord når vi kjører ut av området. Når vi har kjørt ca 50 meter fra lageret så stopper lastebilen midt på vegen. Rart tenker jeg å prøver å kjøre forbi på veg skulder på venstre side. Når jeg har begynt å presse meg gjennom så kommer mannen ut av lastebilen og jeg kan se han fortsatt er sint. Kjører rolig og ser han vil rive kjeft på meg, men jeg hadde ikke tenkt å stoppe heller. Når han oppdager at jeg ikke har tenkt til å stoppe så slår han løs på bilen min. Ganske ny og dyr bil. Jeg stopperumiddelbart og sjekker skadene og da begynner han å kjefte. Kjefter noe med at han har hastverk og jeg ikke flytta bilen før jeg sikret lasten. Han er helt inn til trynet mitt og dobbelt så stor som meg, han gjør seg klar til å slå meg med knyttet neve og sier "Hadde det ikke vært for alle som står å se på så hadde jeg banket deg opp!" Jeg ble jo livredd og skjønte ikke hvorfor jeg hadde fortjent det. Tok noen bilder av lastebilen og regnr når han kjørte avgårde mens jeg sto i grøfta. Gråtende kjører jeg tilbake til lageret for å finne ut hvem som eier bilen. De ansatte kjenner mannen og så også hendelsen og var like sjokkert. Han skal jo yte service da han jobbe i et service yrke forteller de til meg. Finner ut at lastebilen er eid av Stig Losen Transport AS på oppdrag av PostNord. Gråtende ringer jeg til Stig Losen Transport AS og forteller historien og at deres ansatte ikke kan oppføre seg slikt på arbeid. Ødelegger omdømme for både PostNord og deres firma. Sjefen sier han skal ta et prat med ansatte og kontakte dagen etter. Dagen går og langt ut på kvelden bestemmer jeg for å ringe han selv. Der får jeg beskjed at dette gjør han ingenting med å hvis jeg vil gå videre med saken så må jeg ta det opp med lastebilsjåføren. Jeg vet bare fornavnet på sjåføren, hva burde jeg gjøre nå? Anonymous poster hash: 52fa3...4ab 4 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Anmeld saken, er det så mye å lure på? Blle du eller bilen skadet? 4 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Dette er kjempelett å rydde opp i for Politiet. Ta noen bilder av skadene, skaff et vitne fra butikken som bekrefter at sjåføren var der. Trusler og herverk er ikke kult! Gå videre med dette 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Det er jo litt morsomt med sånne hissigpropper at de sier de har så dårlig tid, men de har plenty med tid til å stå i flere minutter og rope og kjefte. Jeg jobbet på Telenor Mobil Kundeservice et års tid, der fikk vi noen sånne innimellom. Ropte og kjefta i 5 minutter over at det er så dyrt å ringe også må de faen helsike vente 10 minutter og høre på en jævla sang i tillegg! Det var stort sett bare å la dem rope seg ferdig, så var de fornuftige etterpå når man er rolig i andre enden. En og anna gang kunne jeg avvæpne situasjonen med å si at "nå har du akkurat brukt 5 minutter til på å kjefte på meg som ikke har noe med det å gjøre, så kan vi komme til hva jeg kan hjelpe deg med?" Anmeldelse er kanskje ikke rette instans, siden han tross alt ikke har gjort deg noe, bare kjefta. Det er ikke ulovlig å rive kjeft. Skadet han bilen din eller bare skremte han vettet av deg? Eller prøve å finne ut hvem sjåføren var og faktisk snakke med han. Kanskje han hadde en kjip dag på jobb og bikkja akkurat hadde dødd og kona nettopp ringte og sa at begge ungene hadde sprutdiare, hvem vet. Endret 31. mai 2018 av Bytex Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Trådtittelen er ikke i samsvar med innholdet? Poenget er vel at du ble utsatt for kjeft, ikke vold. Til det er det bare å si: Velkommen til verden! Persilleblad har noe igjen å lære. 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Ja, å anmelde tilsnakk til politiet er bortkastet tid for alle parter. Endret 31. mai 2018 av Bytex Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Vil for øvrig advare mot formuleringen av overskriften. Det er ikke Stig Losen Transport AS som bruker vold. Det er den aktuelle sjåføren som gjør det. En ganske vesentlig forskjell etter min mening. 2 Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Ja, å anmelde tilsnakk til politiet er bortkastet tid for alle parter. Kan vel også tolkes som trusler, som er straffbart. Og om bilen fikk skader er det jo skadeverk, som er straffbart med inntil 1 års fengsel. 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Vil for øvrig advare mot formuleringen av overskriften. Det er ikke Stig Losen Transport AS som bruker vold. Det er den aktuelle sjåføren som gjør det. En ganske vesentlig forskjell etter min mening. Tja, sjefen var tydeligvis ikke villig til å lage en personalsak av det, så det sier vel sitt om firmaet. 3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Trådtittelen er ikke i samsvar med innholdet? Poenget er vel at du ble utsatt for kjeft, ikke vold. Til det er det bare å si: Velkommen til verden! Persilleblad har noe igjen å lære. Han brukte fysisk vold mot bilen. Tittelen sier ikke at det var mot en person. For øvrig, så var det trussel om vold mot person. Det er straffbart. 2 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Og om bilen fikk skader er det jo skadeverk, som er straffbart med inntil 1 års fengsel. I verste fall et par bulker, men neppe såpass engang, siden konkrete skader ikke er nevnt. Dette mener du kan fortjene 1 års fengsel? Dette er altså jus-forumet; jeg bare nevner det... Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Trådtittelen er ikke i samsvar med innholdet? Poenget er vel at du ble utsatt for kjeft, ikke vold. Til det er det bare å si: Velkommen til verden! Persilleblad har noe igjen å lære. Han brukte fysisk vold mot bilen. Tittelen sier ikke at det var mot en person. Nei, en bruker ikke ordet "vold" om slike ting, derimot snakker en om skadeverk og ev. hærverk. En voldsdømt person er ikke dømt for kun å ha knust ei vindusrute. 1 Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Og om bilen fikk skader er det jo skadeverk, som er straffbart med inntil 1 års fengsel.I verste fall et par bulker, men neppe såpass engang, siden konkrete skader ikke er nevnt. Dette mener du kan fortjene 1 års fengsel? Dette er altså jus-forumet; jeg bare nevner det... Mindre Skadeverk da. Er straffbart det og, om enn kun med bøter. Ja, jus-forumet. Og dersom det er skader på bilen kan TS anmelde. Om det er store nok skader til å anmelde for Skadeverk eller man må nøye seg med Mindre Skadeverk blir i så fall opp til Politiet.I det minste har han krav på erstatning. Endret 31. mai 2018 av Sithric Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Vil for øvrig advare mot formuleringen av overskriften. Det er ikke Stig Losen Transport AS som bruker vold. Det er den aktuelle sjåføren som gjør det. En ganske vesentlig forskjell etter min mening. Tja, sjefen var tydeligvis ikke villig til å lage en personalsak av det, så det sier vel sitt om firmaet. Joda, sant det. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Tja. ts kunne jo flyttet bilen etter at esken var på, så sikret esken. "Rasende går han tilbake til lastebilen sin å venter, mens jeg sikrer esken" Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Tja. ts kunne jo flyttet bilen etter at esken var på, så sikret esken. "Rasende går han tilbake til lastebilen sin å venter, mens jeg sikrer esken" Hvis han hadde kommet bort til meg og vært sur og bedt meg om å flytte meg, mens jeg fortsatt holdt på å laste på, så kan du bite deg i nesa på at jeg også hadde sikret lasten før jeg flyttet meg. 3 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Ja, var poenget mitt. Og så klager dere på at dere ikke får varen dere har bestilt? Koster så lite å flytte, kjør budbil/posten/postnord osv selv så skjønner du. Du har ikke en tid du bør følge, men det har de jeg skrev om. Lenke til kommentar
Populært innlegg Sithric Skrevet 31. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2018 Det hele kunne vært unngått om sjåføren hadde sagt "Unnskyld, blir du lenge? Har litt hastverk med leveringen skjønner du." I stedet valgte han å være en av grunnene til at vi trenger Politiet. 14 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Du har ikke en tid du bør følgeJo, tenk, det er akkurat det jeg har. Se for øvrig innlegget over her. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Det hele kunne vært unngått om sjåføren hadde sagt "Unnskyld, blir du lenge? Har litt hastverk med leveringen skjønner du." I stedet valgte han å være en av grunnene til at vi trenger Politiet.e kunne vært unngått Det hele kunne vært unngått om trådstarter hadde vært litt imøtekommende. I stedet ble han på pur f. stående til lasta var sikret, og vinket triumferende til yrkessjåføren da han trodde han kunne kjøre uhindret bort. Så lett gikk det ikke, og trådstarter begynte å gråte. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå