Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slo seg av, får ikke slått på igjen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du koble vekk strømforsyningen fra alle komponenter i maskinen (hovedkort, skjermkort, ssd/hdd, osv..) og teste en jumpstart, helt isolert på strømforsyning?

https://www.bit-tech.net/guides/modding/how-to-jump-a-psu/1/

Starter vifta på strømforsyning da har du kanskje tatt rotta på hovedkortet.

Sånn jeg forstår deg tukla du med 2-lederen fra startknapp på kabinettet til POWER header på hovedkortet? Denne er normally open, og skal bare slutte kretsen akkurat idet du trykker på knappen på kabinettet. Merkelig hvis denne har ødelagt noe ..

Hvis jeg har forstått deg riktig så kan du forsåvidt aller først prøve:

Koble vekk denne kabelen fra startknapp til hovedkort. Legg et lite skrujern mellom de to pinnene på POWER header på hovedkortet. Altså de to pinnene som denne kabelen gikk til. Du trenger bare slutte kretsen mellom de to pinnene i 1-2 sekund. Fyrer maskinen da? Det jeg bare vil du skal sjekke er om det er selve knappen som ikke fungerer lenger (tvilsomt, men feilsøking er greit å utføre systematisk). Hvis du er i tvil hvilke to pinner det er snakk om, sjekk manualen til hovedkortet ditt. Evt kan du lese på hovedkortet, ofte er det merket med PWR + og PWR - eller lignende. Kanskje du rett og slett satte på kabelen på feil pinner når du tok den av?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Når du sier "chassien", mener du hovedkortet?

Du kan jo ha vært uheldig og dradd ut den lille kontakten på ledningen fra powerknappen der den er plugget på noen pinner på hovedkortet. Da er det faktisk ingen måter å skru på PC'en.

Hvis det er det som er problemet, må du sjekke på nett hvilke pinner powerknapp-kabelen skal inn på. Polaritet er likegyldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...