Cthulhu Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Skal kjøre på 5,0 GHz og kan slippes allerede neste uke.RYKTE: Intel kan ha en heftig jubileumsprosessor på gang Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Fra 4,77 MHz til 5 GHz er et bra hopp ja Men 8086/88 funket den, med DOS og Sidekick Endret 31. mai 2018 av Junk Inbox 5 Lenke til kommentar
ragev Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Noen spekulasjoner om denne vil prestere bedre, bruke mindre strøm eller produsere mindre varme enn en 8700k satt til 5.0ghz? 1 Lenke til kommentar
Repsils Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Fra 4,77 MHz til 5 GHz er et bra hopp ja Men 8086/88 funket den, med DOS og Sidekick Da blir bare muligheten til å klokke den redusert. 90% av de med 8700k kjører den på 5+ uansett Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Fra 4,77 MHz til 5 GHz er et bra hopp ja Men 8086/88 funket den, med DOS og Sidekick Da blir bare muligheten til å klokke den redusert. 90% av de med 8700k kjører den på 5+ uansett Virkelig? 90%? På mange av de overklokkervideoene jeg har sett på YouTube, så sliter man med å få 8700K til å kjøre stabilt på 5 GHz særlig lenge. Kanskje om man går til det punktet at man delidder og kjører væskekjøling, men rett ut av boksen og på luft er det ikke slik at man er garantert mer enn 4.9 GHz klokkehastighet på 8700k i stabil status i lengden. 2 Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Fra 4,77 MHz til 5 GHz er et bra hopp ja Men 8086/88 funket den, med DOS og Sidekick Da blir bare muligheten til å klokke den redusert. 90% av de med 8700k kjører den på 5+ uansett Virkelig? 90%? På mange av de overklokkervideoene jeg har sett på YouTube, så sliter man med å få 8700K til å kjøre stabilt på 5 GHz særlig lenge. Kanskje om man går til det punktet at man delidder og kjører væskekjøling, men rett ut av boksen og på luft er det ikke slik at man er garantert mer enn 4.9 GHz klokkehastighet på 8700k i stabil status i lengden. Stemmer sikkert bra dette, men man kan kjøre 5GHz stabilt om man delidder. Selv har jeg en i7 7700K med en heftig luftkjøler som har kjørt stabilt nå i over ett år under fornying av kjølepasta (flytende metall). Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 edit; *UTEN fornying av kjølepasta Lenke til kommentar
AlexJJ Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Fra 4,77 MHz til 5 GHz er et bra hopp ja Men 8086/88 funket den, med DOS og Sidekick Da blir bare muligheten til å klokke den redusert. 90% av de med 8700k kjører den på 5+ uansett Virkelig? 90%? På mange av de overklokkervideoene jeg har sett på YouTube, så sliter man med å få 8700K til å kjøre stabilt på 5 GHz særlig lenge. Kanskje om man går til det punktet at man delidder og kjører væskekjøling, men rett ut av boksen og på luft er det ikke slik at man er garantert mer enn 4.9 GHz klokkehastighet på 8700k i stabil status i lengden. Stemmer sikkert bra dette, men man kan kjøre 5GHz stabilt om man delidder. Selv har jeg en i7 7700K med en heftig luftkjøler som har kjørt stabilt nå i over ett år under fornying av kjølepasta (flytende metall). Ehm, jeg har en 8700k og kan kjøre den på 5.0 GHz lenge uten noen problemer, selvfølgelig blir den varm (opp til 85 grader) men det fungerer helt fint. Dette er med en NZXT X52 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Er den hardware fikset i forhold til meltdown og spectre? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Er den hardware fikset i forhold til meltdown og spectre? Spørsmålet er ikke meningsbærende. Du sammenligner pølser og epler. Hva mener du egentlig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Spørsmålet er ikke meningsbærende. Du sammenligner pølser og epler. Hva mener du egentlig? https://www.tek.no/artikler/intel-meltdown-og-spectre-sikre-prosessorer-kommer-i-lopet-av-aret/426934 Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Får håpe den kjører stabilt 5.0ghz som ikke er turbo. Da er den ganske interesang for oss som trenger rein ghz når det kommer til enkelte spill Som dwarf fortress 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 https://www.tek.no/artikler/intel-meltdown-og-spectre-sikre-prosessorer-kommer-i-lopet-av-aret/426934 Joda, jeg vet hva Meltdown og Spectre er for noe, men sammenligningen din mellom disse og fikset hardware, gir ikke mening. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Joda, jeg vet hva Meltdown og Spectre er for noe, men sammenligningen din mellom disse og fikset hardware, gir ikke mening. Hvis Intel har sagt at de i løpet av året skal slippe prosessorer hvor f.eks. Meltdown-problematikken er fikset i hardware (som den lenkede artikkelen tyder på), så gir det vel mening at han spør om det gjelder denne prosessoren? Når det er sagt, så vil jeg tippe at denne jubileumsprosessoren er basert på en arkitektur hvor problemene *ikke* er fikset/fiksbare, sannsynligvis Coffee Lake. 4 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Ehm, jeg har en 8700k og kan kjøre den på 5.0 GHz lenge uten noen problemer, selvfølgelig blir den varm (opp til 85 grader) men det fungerer helt fint. Dette er med en NZXT X52 Med 5Ghz overklokk på min 8700K, så er høyeste temperatur som er målt 76 grader. Det var når jeg stresstestet med Prime95. Under vanlig spilling ligger den som regel under 70 grader. Bruker Cooler Master MasterLiquid Lite 240. Hvilken volt ligger på siden du får så høye temperaturer? Kjøleren du har skal jo være bedre enn det jeg har. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Hvis Intel har sagt at de i løpet av året skal slippe prosessorer hvor f.eks. Meltdown-problematikken er fikset i hardware (som den lenkede artikkelen tyder på), så gir det vel mening at han spør om det gjelder denne prosessoren? Når det er sagt, så vil jeg tippe at denne jubileumsprosessoren er basert på en arkitektur hvor problemene *ikke* er fikset/fiksbare, sannsynligvis Coffee Lake. Jo, hadde det enda vært det han spurte om så, men det var det jo ikke. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Jo, hadde det enda vært det han spurte om så, men det var det jo ikke. Det var sånn jeg tolket ham, i alle fall. Hva mener du at han spurte om, da? 2 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 (endret) Det var sånn jeg tolket ham, i alle fall. Hva mener du at han spurte om, da? Det er jo det jeg sa, at spørsmålet ikke var meningsbærende. Endret 2. juni 2018 av Aetius Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Det er jo det jeg sa, at sprørsmålet ikke var meningsbærende. Hæ? Jeg gir opp. 3 Lenke til kommentar
BenTus_XL Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Med 5Ghz overklokk på min 8700K, så er høyeste temperatur som er målt 76 grader. Det var når jeg stresstestet med Prime95. Under vanlig spilling ligger den som regel under 70 grader. Bruker Cooler Master MasterLiquid Lite 240. Hvilken volt ligger på siden du får så høye temperaturer? Kjøleren du har skal jo være bedre enn det jeg har. Kjører min også på 5ghz, 75-76 grader med Prime95. Som regel under spill er temp på 55-65 grader. Kjøleren jeg har er en Noctua D15. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå