Redaksjonen. Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Opp mot 350.000 kroner.Nå er prisen på Hyundais nye elbil klar Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Dette virker som en ganske grei pris for meg, men jeg ser at det er en del som mener den er for høy. Det blir interessant å se hvor mange på ventelisten som ender opp med å bestille. 3 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Det er da veldig konkurransedyktig. Har den samme spekken, f.eks aktiv varme/kjøling av batteriet m.m. som Ionic, kan dette bli en skikkelig storselger. Håper de har ambisjoner om å levere i tilstrekkelig volum også... 3 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Standardutstyr på den norske modellen er: Head-up display med hastighet, navigasjon- og multimedieinformasjon SmartSense (Safety Pack) med FCA (Automatisk nødbrems, med fotgjengergjenkjenning) Frontkollisjonsvarsler Aktiv filholder Tretthetsvarsler Adaptiv smart cruise control Full-LED hovedlykter med automatisk fjernlysdimming Smart skiltleser Varmepumpe Batterivarmer Oppvarmet skinnratt Oppvarmede forseter Automatisk klimaanlegg med «Driver Only»-funksjon 10-veis elektrisk justerbare fører- og passasjerseter Blindsonevarsler Ryggeradar for kryssende trafikk Parkeringssensorer foran og bak Ryggekamera med dynamiske hjelpelinjer 8'' infotainment med Live Services, Android Auto og Apple CarPlay KRELL premium lydanlegg med 8 høyttalere inkludert subwoofer og ekstern forsterker Navigasjon med DAB+ radio og bluetooth handsfree Smart Key-nøkkeløs lås og start Trådløs lader til mobiltelefon Privacy glass (tonede ruter fra B-stolpen) Automatisk avblendbart innvendig speil 64 kWt Lithium-ion polymerbatteri med aktiv væskekjøling Super Vision instrument display (7.0" TFT farge-LCD) 17" aerodynamiske lettmetallfelg 5 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Standardutstyr på den norske modellen er: Head-up display med hastighet, navigasjon- og multimedieinformasjon SmartSense (Safety Pack) med FCA (Automatisk nødbrems, med fotgjengergjenkjenning) Frontkollisjonsvarsler Aktiv filholder Tretthetsvarsler Adaptiv smart cruise control Full-LED hovedlykter med automatisk fjernlysdimming Smart skiltleser Varmepumpe Batterivarmer Oppvarmet skinnratt Oppvarmede forseter Automatisk klimaanlegg med «Driver Only»-funksjon 10-veis elektrisk justerbare fører- og passasjerseter Blindsonevarsler Ryggeradar for kryssende trafikk Parkeringssensorer foran og bak Ryggekamera med dynamiske hjelpelinjer 8'' infotainment med Live Services, Android Auto og Apple CarPlay KRELL premium lydanlegg med 8 høyttalere inkludert subwoofer og ekstern forsterker Navigasjon med DAB+ radio og bluetooth handsfree Smart Key-nøkkeløs lås og start Trådløs lader til mobiltelefon Privacy glass (tonede ruter fra B-stolpen) Automatisk avblendbart innvendig speil 64 kWt Lithium-ion polymerbatteri med aktiv væskekjøling Super Vision instrument display (7.0" TFT farge-LCD) 17" aerodynamiske lettmetallfelg Jeg kommer til å bestille i morgen tidlig. Blir full pakke med soltak og metallic. Prisen er akkurat der jeg forventet for min utstyrsvariant, litt dyrere for billigste versjon, men den kommer med teknikkpakken inkludert, så kaller det innertier på det gjettet også. Skjønner ikke at noen klarer å si prisen var høy, med den rekkevidden og utstyrsnivået. 3 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Jeg vil si at prisen er veldig kurrant, sammenlignbare biler med dårligere utstyr og rekkevidde koster jo mer. 3 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Ser flere steder på nett at det kun kommer 2500 biler til Norge. Hvis dette stemmer så blir det like latterlig som med Ampera-e 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Standardutstyr på den norske modellen er: Head-up display med hastighet, navigasjon- og multimedieinformasjon SmartSense (Safety Pack) med FCA (Automatisk nødbrems, med fotgjengergjenkjenning) Frontkollisjonsvarsler Aktiv filholder Tretthetsvarsler Adaptiv smart cruise control Full-LED hovedlykter med automatisk fjernlysdimming Smart skiltleser Varmepumpe Batterivarmer Oppvarmet skinnratt Oppvarmede forseter Automatisk klimaanlegg med «Driver Only»-funksjon 10-veis elektrisk justerbare fører- og passasjerseter Blindsonevarsler Ryggeradar for kryssende trafikk Parkeringssensorer foran og bak Ryggekamera med dynamiske hjelpelinjer 8'' infotainment med Live Services, Android Auto og Apple CarPlay KRELL premium lydanlegg med 8 høyttalere inkludert subwoofer og ekstern forsterker Navigasjon med DAB+ radio og bluetooth handsfree Smart Key-nøkkeløs lås og start Trådløs lader til mobiltelefon Privacy glass (tonede ruter fra B-stolpen) Automatisk avblendbart innvendig speil 64 kWt Lithium-ion polymerbatteri med aktiv væskekjøling Super Vision instrument display (7.0" TFT farge-LCD) 17" aerodynamiske lettmetallfelg Jeg kommer til å bestille i morgen tidlig. Blir full pakke med soltak og metallic. Prisen er akkurat der jeg forventet for min utstyrsvariant, litt dyrere for billigste versjon, men den kommer med teknikkpakken inkludert, så kaller det innertier på det gjettet også. Skjønner ikke at noen klarer å si prisen var høy, med den rekkevidden og utstyrsnivået. For meg er rekevidden lav i forhold til hybriden jeg har nå. El kjøper jeg når jeg kan kjøre til oslo uten å bruke mye tid på å lade batteriet Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Standardutstyr på den norske modellen er: Head-up display med hastighet, navigasjon- og multimedieinformasjon SmartSense (Safety Pack) med FCA (Automatisk nødbrems, med fotgjengergjenkjenning) Frontkollisjonsvarsler Aktiv filholder Tretthetsvarsler Adaptiv smart cruise control Full-LED hovedlykter med automatisk fjernlysdimming Smart skiltleser Varmepumpe Batterivarmer Oppvarmet skinnratt Oppvarmede forseter Automatisk klimaanlegg med «Driver Only»-funksjon 10-veis elektrisk justerbare fører- og passasjerseter Blindsonevarsler Ryggeradar for kryssende trafikk Parkeringssensorer foran og bak Ryggekamera med dynamiske hjelpelinjer 8'' infotainment med Live Services, Android Auto og Apple CarPlay KRELL premium lydanlegg med 8 høyttalere inkludert subwoofer og ekstern forsterker Navigasjon med DAB+ radio og bluetooth handsfree Smart Key-nøkkeløs lås og start Trådløs lader til mobiltelefon Privacy glass (tonede ruter fra B-stolpen) Automatisk avblendbart innvendig speil 64 kWt Lithium-ion polymerbatteri med aktiv væskekjøling Super Vision instrument display (7.0" TFT farge-LCD) 17" aerodynamiske lettmetallfelg Jeg kommer til å bestille i morgen tidlig. Blir full pakke med soltak og metallic. Prisen er akkurat der jeg forventet for min utstyrsvariant, litt dyrere for billigste versjon, men den kommer med teknikkpakken inkludert, så kaller det innertier på det gjettet også. Skjønner ikke at noen klarer å si prisen var høy, med den rekkevidden og utstyrsnivået. For meg er rekevidden lav i forhold til hybriden jeg har nå. El kjøper jeg når jeg kan kjøre til oslo uten å bruke mye tid på å lade batteriet Klart hybriden vil ha lengre rekkevidde totalt, da bensin og diesel er en bedre energibærer. Dog går mye av energien bort i varme, mens batteriene gir langt mere energi til bevegelse, og lite til varme, utenom den varmen du vil ha. Fordel elbil er at energien er veldig mye billigere når den leveres som strøm og man kan "fylle" hjemme mens man sover, samt at insentiver gjør at man foreløpig slipper bompengeavgifter og endel parkeringskostnader, og man kan benytte kollektivfelt og kan parkere i beboersoner i Oslo uten å risikere borttauing like fort som fossilbiler og hybrider. Så får man vurdere om de fordelene og besparelsen veier opp for å ha noe mindre rekkevidde. 3 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 For meg er rekevidden lav i forhold til hybriden jeg har nå. El kjøper jeg når jeg kan kjøre til oslo uten å bruke mye tid på å lade batteriet For meg er jeg lei av å måtte kjøre innom bensinstasjoner flere ganger i måneden. Blir aldri fossilbil igjen, da jeg ikke orker den stoppingen for å fylle drivstoff i hverdagen. 6 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Hehe, gjør det ikke en gang i md. Har 5000 på forsikringen. Har 2015 og er nå på 13500km. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Står på denne listen og på TM3-listen og tenderer til KONA pga bilformatet (5-dørs 'SUV' - ikke flatpresset sportsbil med liggeplasser) og pris. Men de sier ikke noe om jeg kan se og prøvesitte et eksemplar hos importøren før 17.6. og heller ingenting når jeg kan forvente leveranse når jeg bestiller nå. Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Hehe, gjør det ikke en gang i md. Har 5000 på forsikringen. Har 2015 og er nå på 13500km. Kjører du så ekstremt lite vil det kunne lønne seg å heller kjøre drosje. Du ligger veldig langt under gjennomsnittlig årlig kjørelengde og blir i praksis ikke relevant. Denne bilen har en rekkevidde som gjør den aktuell for flere uten egen lademulighet, og de som kjører noen lengre turer. 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Jepp, men det var etter jeg ble syk jeg kjørte lite. Men taxi, nei takk. Kan og kjøre motorsykkelen, 1986md 700cc Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Likte rekkevidden på den, hadde den bare hatt hengerfeste hadde dette vært perfekt. 2 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Likte rekkevidden på den, hadde den bare hatt hengerfeste hadde dette vært perfekt. Mangel på hengerfeste, knapt større enn Ioniq, og kun lenger rekkevidde som utgjør en forskjell...holder på Ioniqen litt til.... 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Står på denne listen og på TM3-listen og tenderer til KONA pga bilformatet (5-dørs 'SUV' - ikke flatpresset sportsbil med liggeplasser) og pris. Men de sier ikke noe om jeg kan se og prøvesitte et eksemplar hos importøren før 17.6. og heller ingenting når jeg kan forvente leveranse når jeg bestiller nå. Du kan prøvesitte og prøvekjøre bensinversjonen som er ganske så lik. Ellers så er disse standardkonfigurerte, så de har lite problemer med å videreselge biler som kjøperne ombestemmer seg på. Dermed så har de valgt å si at du kan ombestemme deg inntil den dagen du skal hente bilen. Du vil derfor ha plenty med tid til å prøvesitte og prøvekjøre, med mindre du har så lavt nummer at du får i første forsendelse. Og får du ikke kansellert kjøpet, så vil antall tilgjengelige biler være så lavt på den tiden, at du helt sikkert får solgt den videre med fortjeneste. Vil si at dette er det nærmeste man kommer lotto om man likevel ikke vil ha bilen. ;-) 1 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Veldig bra utstyr for prisen. Tviler på den vil ha like lavt forbruk som Ioniq, men det blir jo sikkert ikke så verst. 40 mil skal nok gå veldig greit, kanskje 50 på flat sommervei med silkefot? Ladehastighet blir vel også bra, så snart flere raske CCSer dukker opp i felten. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Du kan prøvesitte og prøvekjøre bensinversjonen som er ganske så lik. Skal høre med importøren. Mener å ha lest at de kun skal ta inn el-utgaven, da er det rart at man kan se bensinutgaven. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Du kan prøvesitte og prøvekjøre bensinversjonen som er ganske så lik. Skal høre med importøren. Mener å ha lest at de kun skal ta inn el-utgaven, da er det rart at man kan se bensinutgaven. Bensinutgaven har da vært i vanlig salg en stund? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå