Gå til innhold

Hyundai slipper endelig prisene på Kona Electric


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror leaf kommer til å slite nå hvis huyndai klarer å levere noe jeg tviler på, har hørt at det er nesten et års ventetid på ioniq mens leaf ligger på rundt 6 måneder

 

Er det ventetid på nye Leaf? Ligger uansett 83 nye Leaf (2018) til salgs på finn, så det bør ikke være noe problem å få tak i et eksemplar raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For nybegynnere på elbil er hysteriet rundt batteristørrelsen viktigere enn for oss som er vant med elbil. Jeg ble skuffet da det kom frem at de kun tar inn største batteripakken til Norge. 40kw hadde holdt i massevis og ville vært langt mer interessant. Kia Niro kommer til å selge langt mer enn Kona pga batteristørrelsen og pris

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror leaf kommer til å slite nå hvis huyndai klarer å levere noe jeg tviler på, har hørt at det er nesten et års ventetid på ioniq mens leaf ligger på rundt 6 måneder

 

Er det ventetid på nye Leaf? Ligger uansett 83 nye Leaf (2018) til salgs på finn, så det bør ikke være noe problem å få tak i et eksemplar raskt.

Jeg bestilte i April og jeg må vente helt til Nov/december, lang ventetid om du bestiller via forhandler
Lenke til kommentar

 

 

Tror leaf kommer til å slite nå hvis huyndai klarer å levere noe jeg tviler på, har hørt at det er nesten et års ventetid på ioniq mens leaf ligger på rundt 6 måneder

Er det ventetid på nye Leaf? Ligger uansett 83 nye Leaf (2018) til salgs på finn, så det bør ikke være noe problem å få tak i et eksemplar raskt.
Jeg bestilte i April og jeg må vente helt til Nov/december, lang ventetid om du bestiller via forhandler

 

Ja er alltid ventetid på ny bil. De som er på finn er jo laangt over ny pris så om du ønsker å lure deg selv så vær så god. 335 for en bil levert ny til 300? Nei takk :) Ingen som kjøper ny bil forventer levering på dagen. Å vente 2-3mnd er normalen. Elbil noe mer :) 

Lenke til kommentar

Denne kommer garantert til å toppe registreringsstatistikken de neste årene hvis Hyundai klarer å levere nok biler.

 

Blir bra denne ja, men de klarer ikke levere nok bil. De klarer ikke levere nok Ioniq til lille Norge heller. Går rykter om at de har problemer med batteriproduksjonen. De nekter for det men det er 9-12mnd ventetid på en Ioniq

Lenke til kommentar

Bedre enn mange andre elbiler, men off.. Hvorfor må nordmenn kjøpe bare slike klumpete mini-SUV'er?

Gørrstygge og med dårlig plass i forhold til en stasjonsvogn i hvertfall!

 

Koster en slikk og ingenting å eie samt å bruke. Det er ikke en stasjonsvogn verdt.

Lenke til kommentar

 

Bedre enn mange andre elbiler, men off.. Hvorfor må nordmenn kjøpe bare slike klumpete mini-SUV'er?

Gørrstygge og med dårlig plass i forhold til en stasjonsvogn i hvertfall!

 

Koster en slikk og ingenting å eie samt å bruke. Det er ikke en stasjonsvogn verdt.

 

 

Ligner veldig mye på Mazda CX-3, og med like lite bagasjerom. Men veldig attraktiv likevel. Prisen for grunnmodellen bommet jeg "godt" på, regnet med den var rundt 280-310K, men topputstyrt forventet jeg å se ca 350K, noe som var innerblink.

 

Blir bestilling på meg i morgen, men forventer ikke å få den før nærmere jul, med mindre jeg bestiller en som de får mye av, mens andre bestiller modell de forventet mindre salg av. Blir toppmodellen med skinn og soltak, og metallic lakk.

Lenke til kommentar

Veldig interesant bil. Men er litt enig med en annen her. Hadde vert bra å ha alternativet med mindre batteri også. Noen som vet prisforskjellen?

 

Lurer på om halve batteri størrelsen gjør at det slites dobbelt så raskt (siden det må lades dobbelt så mange ganger)

Lenke til kommentar

Lurer på om halve batteri størrelsen gjør at det slites dobbelt så raskt (siden det må lades dobbelt så mange ganger)

Nå er ikke det mindre batteriet halve størrelsen, det store er på 64 kWh og det lille er på 40 kWh.

 

Men det lille batteriet har nok fort noe sånt som dobbelt så mye slitasje og dermed halvparten av levetiden, selv om det ikke er halvparten så stort. Det er slik at større batterier behandles bedre, ettersom man bruker topp og bunn mindre, og effekten man tar ut av batteriet og lader batteriet med blir mindre i forhold til størrelsen av batteriet. Dette kommer på toppen av at man trenger færre ladinger/utladinger for tilsvarende tilbakelagte km.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Veldig interesant bil. Men er litt enig med en annen her. Hadde vert bra å ha alternativet med mindre batteri også. Noen som vet prisforskjellen?

 

Lurer på om halve batteri størrelsen gjør at det slites dobbelt så raskt (siden det må lades dobbelt så mange ganger)

 

Ved visning av bensinutgaven, og mens de trodde de skulle ta inn begge, så trodde de at prisforskjellen ville bli rundt 20K på bilen med lite vs stort batteri.

Lenke til kommentar

Enda et godt argument for Teslaskatten. Nå finnes det fullverdig alternativ til halv pris.

 

Utrolig dårlig sammenligning. Det blir jo akkurat det samme som å sammenligne en Golf med en Q7. Denne bilen har lagringsplass på 373 liter mens feks en Tesla Model X har på 1277 liter. Lykke til på hyttetur med 3 barne med denne... Lol... ?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...