Cthulhu Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Nå kan du forhåndsbestille Ataris smekre konsoll Lenke til kommentar
joebrenden Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Tro meg. Gleden ved å kjøpe seg en retrokonsoll går lynraskt over. Det er tøft et par ganger når venner kommer på besøk. "Høhøhø, se hva jeg har, a'? Nå kan dere spille spillet fra 80-tallet som var sååå morsomt". 6 minutter etter: "Jaja, godt at spillene har kommet lengre enn i 1989". Så går retrokonsollen i skuffen på gjesteværelset og blir der liggende. #verdengårfaktiskframover 7 Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Tro meg. Gleden ved å kjøpe seg en retrokonsoll går lynraskt over. Det er tøft et par ganger når venner kommer på besøk. "Høhøhø, se hva jeg har, a'? Nå kan dere spille spillet fra 80-tallet som var sååå morsomt". 6 minutter etter: "Jaja, godt at spillene har kommet lengre enn i 1989". Så går retrokonsollen i skuffen på gjesteværelset og blir der liggende. #verdengårfaktiskframover Jeg bruker mini-SNES'n min nå og da, syntes det var et bra kjøp Uansett, bare utseendet til denne saken er verdt de penga, syntes jeg. Glad de ikke bare lagde en nedskalert 2600 3 Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Tro meg. Gleden ved å kjøpe seg en retrokonsoll går lynraskt over. Det er tøft et par ganger når venner kommer på besøk. "Høhøhø, se hva jeg har, a'? Nå kan dere spille spillet fra 80-tallet som var sååå morsomt". 6 minutter etter: "Jaja, godt at spillene har kommet lengre enn i 1989". Så går retrokonsollen i skuffen på gjesteværelset og blir der liggende. #verdengårfaktiskframover Jeg har fått mange timer underholdning fra min Snes mini ved å gjennomføre Legend og Zelda, Secret of mana, Earthbound, Chrono trigger og Illusion of gaia. For tiden spiller jeg Secret of evermore. Dagens spill er selvsagt overlegne på grafikk, men det virker som om gameplay og historie var mer vektlagt i snes tiden, da man ikke kunne vinne kunder på grafikk alene. 2 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Hva med Atari Flashback som har blitt solgt i flere nettbutikker i flere år allerede? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Sikkert fint for dem som har konsollbakgrunn, men de eneste konsollene som var i hus hos oss var Sega Master System og SNES og de tilhørte min søster. De eneste spillene hun hadde til SNES var Super Mario og Super Mario Kart. Nostalgien for min del ligger i datamaskiner som ZX Spectrum, C64 og Amiga. Lenke til kommentar
arcaders Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Tro meg. Gleden ved å kjøpe seg en retrokonsoll går lynraskt over. Det er tøft et par ganger når venner kommer på besøk. "Høhøhø, se hva jeg har, a'? Nå kan dere spille spillet fra 80-tallet som var sååå morsomt". 6 minutter etter: "Jaja, godt at spillene har kommet lengre enn i 1989". Så går retrokonsollen i skuffen på gjesteværelset og blir der liggende. #verdengårfaktiskframover Jeg bruker mini-SNES'n min nå og da, syntes det var et bra kjøp Uansett, bare utseendet til denne saken er verdt de penga, syntes jeg. Glad de ikke bare lagde en nedskalert 2600 Den er vakker, gjetter at blir litt spilling en sjelden gang MEN så pryder den fint på tvbordet :-) 1 Lenke til kommentar
startelver Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 (endret) Jeg har tatt vare på en Commodore 64 som fortsatt virker og har over 200 spill. Trnger ikke noen Atari nei , spillene på C64 fra 1980-tallet har bedre grafikk. Endret 1. juni 2018 av startelver Lenke til kommentar
Mordaedil1 Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Tro meg. Gleden ved å kjøpe seg en retrokonsoll går lynraskt over. Det er tøft et par ganger når venner kommer på besøk. "Høhøhø, se hva jeg har, a'? Nå kan dere spille spillet fra 80-tallet som var sååå morsomt". 6 minutter etter: "Jaja, godt at spillene har kommet lengre enn i 1989". Så går retrokonsollen i skuffen på gjesteværelset og blir der liggende. #verdengårfaktiskframover Nå synes jeg faktisk at de spillene som lages nå er langt mindre interesante. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Tro meg. Gleden ved å kjøpe seg en retrokonsoll går lynraskt over. Det er tøft et par ganger når venner kommer på besøk. "Høhøhø, se hva jeg har, a'? Nå kan dere spille spillet fra 80-tallet som var sååå morsomt". 6 minutter etter: "Jaja, godt at spillene har kommet lengre enn i 1989". Så går retrokonsollen i skuffen på gjesteværelset og blir der liggende. #verdengårfaktiskframover Fint om du snakker for deg selv og ikke forsøker å bestemme hva andre liker. Det er mange som foretrekker gamle spill hvor man faktisk spiller kontra nyere spill som minner mer om interaktiv film enn spill. Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Hvis jeg skal kjøpe en ARM-boks med en emulator inni så tar jeg heller en Raspberry PI. Lenke til kommentar
Magnus Sæternes Lian Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Kjøp heller en Nvidia Shield og last ned RetroX, så har du alt dette og mer til i dag om du vil 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Tro meg. Gleden ved å kjøpe seg en retrokonsoll går lynraskt over. Det er tøft et par ganger når venner kommer på besøk. "Høhøhø, se hva jeg har, a'? Nå kan dere spille spillet fra 80-tallet som var sååå morsomt". 6 minutter etter: "Jaja, godt at spillene har kommet lengre enn i 1989". Så går retrokonsollen i skuffen på gjesteværelset og blir der liggende. #verdengårfaktiskframover La minner forbli minner. Ikke ødelegg de med store forveninger de aldri klarer å leve opp til Så ja, er helt enig at slike retrokonsoll er et nisje produkt. For oss med pc så er det jo bare å laste ned en emulator i de aller fleste tilfeller. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Det er mange som foretrekker gamle spill hvor man faktisk spiller kontra nyere spill som minner mer om interaktiv film enn spill. Er bare å styre unna AAA spill som ødelegger spill på denne måten for jeg er faktisk enig at dette er et "problem", men et veldig lite problem da det finnes SÅ MYE forskjellig spill. Du som liker gamle dager så godt må nå vertfall verdsette hvor enkelt det er å kjøpe et spill i dag og ikke minst hvor enkelt det er å levere spillet tilbake om det ikke falt i smak (sammenlignet med før). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå