razer Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Driver og planlegger en bruskjøler her om dagen (med TEC), og vil helst ha mest mulig(alt) selvbygd! Det jeg mangler nå er en strømforsyner til Peltier'n. Og det er her problemet er. Jeg går GK Elektro, men vi har ikke begynt med noe sånt enda, jeg regner med det ikke vil være så vanskelig å sette alt sammen om jeg har tegninger og komponenter. Derfor lurte jeg om noen kanskje hadde noen tegninger\ideer til denne. Har googlet litt rundt men fant ingenting som lignet... Den må kunne levere ca. 15A@12V Likestrøm... Takker for svar... Mvh Steffen (Går alt bra blir det vel en worklog ) Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 vet du om slike peltier elementer trenger stabil spenning? hvis ikke vil strømforsyningen bli billigere. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hvorfor kun 12 volt? Mest sannsynlig vil du mer ut av elementet ved bruk av 15 volt... Skjekk i alle fall databladet før du bygger. Lenke til kommentar
razer Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Fant en veldig bra guide her. Leter nå etter kondensatorer og trafo på elfa. Er ikke helt sikker på hvilken trafo jeg må ha, noen som kan hjelpe meg der? Det er et Leufken 118Watt's element, Vmax= 15V ja... Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Jeg trodde strømforsyning var pensum på GK elektro. Det er det iallefall for oss. Lenke til kommentar
razer Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 oifind: les det første innlegget en gang til. Det jeg mangler er kondensatorer og trafo... Lenke til kommentar
dp Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) strømforsyning er pensum på Elektro GK, men er bare gått et halvt år da. er forresten mye om strømforsyninger på VK1 elektronikk.. Endret 21. desember 2003 av dp Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) vi har allerede mekka en vi! men den puslete lille dritten klarer ikke mer en 1a! her må det muskler til! vi får sammarbeide litt da vettu razer.. hvor bor du hen forseten? Endret 25. desember 2003 av el_diablo_21 Lenke til kommentar
razer Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 el_diablo_21: Bor på Sunndalsøra på Nordmøre! muskler ska bli! grunnen til at vi ikke har begynt med strømforsynere er at vi tar digialteknikk først, så vi begynner snart på det nå. godt med jul! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå