VRK18 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Noen eksperter sier at frokost er dagens viktigste måltid. Andre eksperter sier at det er det viktigste måltidet å unngå. Hva er sant, og hvorfor? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Man bør nok spise forkost, men kanskje ikke så mye? Tror det er smartere å spise ofte og lite en mye og skjeldent. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Det finnes ingen universell løsning. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Det finnes ingen universell løsning. Så du mener man yter best når man er mett eller sulten? Men ja er ikke alltid man får spist f.eks når man er på fjelltur man kan jo ta med mat og ta det som pause. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Jeg mener at det finnes folk som ikke blir sulten før mer utpå dagen, og da er det naturlig å hoppe over frokost. Hvis man føler at man presterer bedre hvis man spiser frokost så burde man selvsagt gjøre det, kroppen er ett vanedyr da så en del av disse kan helt sikkert legge om til å gå uten frokost uten større betydning (annet enn irritasjon for at man ikke får sin vanlige fiks de to første dagene ellerno sånt, husk, kroppen er ett vanedyr) også finnes det folk som burde regulere blodsukkeret sitt o.l og burde da selvsagt gjøre det som er best for dem helsemessig. Tror ikke noe på at man burde tvinge i seg frokost. Personlig så ender jeg bare opp med å føle meg stappet konstant og jævla oppblåst hvis jeg skal spise fra da jeg står opp til en time før jeg legger meg, da er det mye bedre å bare spise middag og noe utover kvelden hvis jeg blir fysen. Funker bra for meg, er ikke for alle sammen, som jeg sa, er ingen løsning som passer alle. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Så du mener man yter best når man er mett eller sulten? Det er litt personavhengig. Enkelte kan oppleve at dei blir skjerpa og fokusert av å faste. Dette er frå naturens side eit utviklingstrekk for å sørge for at hjernen og kroppen jobbar på høggir når ein får lite mat for å på den måten ha energi til den kraftanstrengelsen det er å f.eks. gå ut på jakt. Andre mister alt fokus og må ha kontroll på blodsukkernivået for å kunne fungere. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Har aldri spist frokost. Har ingen matlyst på morgenen. De få gangene man har spist frokost så blir man så vanvittig sulten før lunch, så det er jo bare en plage der og. 3 Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Dette er allerede sagt, men det finnes ikke noe konkret svar på dette. Alle mennesker kan tilpasse seg det ene eller andre, men det ikke noe riktig svar på om du bør spise frokost eller ikke. Så lenge du får i deg tilstrekkelig næring i løpet av døgnet er det ikke noe fasitsvar på om du skal spise èn, to, tre, fire eller fem ganger om dagen. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Jeg tar heller en "brunch" og en sen lunsj da jeg ikke er hypp på mat før etter et par timer etter jeg har våknet.Det er få ting som er værre for meg en å få stukket mat i trynet de par første timene etter jeg har stått opp. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Spiser en skål med havregryn og melk (Ca kl 6) hver morgen før jeg kjører på jobb, er ikke sulten i det hele tatt før lunsj. Funker som bare det. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Det finnes ingen fasit. Gjer det du har lyst til og det som får kroppen din til å fungere best. Ein person som ikkje et frukost er ofte ikkje svolten på den tida av døgnet og klarar seg heilt fint fram til første måltid. Finnes òg dei som kun har eitt måltid per dag. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Gjør som regel det. Hvis det blir mye fysisk aktivitet før lunsj uten at jeg har spist noe, blir jeg svimmel og kvalm pga lavt blodsukker Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Noen er sultne om morgenen, andre ikke. Det er smak og behag. Jeg for min del må alltid ha noe å drikke når jeg våkner fordi jeg alltid er tørst. Når det gjelder"eksperter" skifter de mening hele tiden. Gjennom hele barndommen min hørte jeg at man måtte la maten synke før man barder. Men da jeg begynte på videregående skole var ikke det viktig lenger og man måtte ikke svømme på tom mage... 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 4. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2018 Jeg mener at det finnes folk som ikke blir sulten før mer utpå dagen, og da er det naturlig å hoppe over frokost. Hvis man føler at man presterer bedre hvis man spiser frokost så burde man selvsagt gjøre det, kroppen er ett vanedyr da så en del av disse kan helt sikkert legge om til å gå uten frokost uten større betydning (annet enn irritasjon for at man ikke får sin vanlige fiks de to første dagene ellerno sånt, husk, kroppen er ett vanedyr) også finnes det folk som burde regulere blodsukkeret sitt o.l og burde da selvsagt gjøre det som er best for dem helsemessig. Tror ikke noe på at man burde tvinge i seg frokost. Personlig så ender jeg bare opp med å føle meg stappet konstant og jævla oppblåst hvis jeg skal spise fra da jeg står opp til en time før jeg legger meg, da er det mye bedre å bare spise middag og noe utover kvelden hvis jeg blir fysen. Funker bra for meg, er ikke for alle sammen, som jeg sa, er ingen løsning som passer alle. Det viser seg seg vel også at man ved å ikke spise hele døgnet har mindre risiko for en del sykdommer? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 4. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2018 Jeg for min del må alltid ha noe å drikke når jeg våkner fordi jeg alltid er tørst. Kanskje du spiser mye salt mat før du legger deg? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Det viser seg seg vel også at man ved å ikke spise hele døgnet har mindre risiko for en del sykdommer? Det er mye mulig. Er en del helsefordeler man får av å faste, som jeg ikke har stupt mer inn i for å være ærlig, det holder for meg at jeg bare ikke er sulten store deler av dagen. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Kanskje du spiser mye salt mat før du legger deg? Niks. Jeg spiser generelt sett veldig lite krydret mat. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Noen er sultne om morgenen, andre ikke. Det er smak og behag. Jeg for min del må alltid ha noe å drikke når jeg våkner fordi jeg alltid er tørst. Når det gjelder"eksperter" skifter de mening hele tiden. Gjennom hele barndommen min hørte jeg at man måtte la maten synke før man barder. Men da jeg begynte på videregående skole var ikke det viktig lenger og man måtte ikke svømme på tom mage... Kanskje begge deler er riktig. Husk at når du spiser så "omdirigeres" blod til fordøyelsessystemet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Smak og behag sier jeg. Gymlæreren fra videregående skole sa at frokosten er det viktigste måltidet og det dummeste måltidet å droppe, men noen sier også at det ikke er så viktig med mat om morgenen mens noen sier at det er best med bare litt som en banan. Jeg har hatt vanen i flere år med å ikke spise tidlig, men først ved det folk kaller lunsj så mener fortsatt at det er snakk om smak og behag. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Rekker aldri og spise frokost eller kjøpe det. Frokost er viktig, gir bedre flyt i dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå