AfterGlow Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 WebAuthn på plass i Chrome.Den største nettleseren har nå fått støtte for passordfrie innlogginger Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Jaa. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før det kommer malware, tilpasset idi... uh, usikre ignoranter, som leder en til falske websider, osv, osv... Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Nettfiske-angrep. Er det også inkludert fang-og-slipp? 2 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Nettfiske-angrep. Er det også inkludert fang-og-slipp? Tja. Fang-og-slipp er jo det man starter med når man sitter og lærer seg ting. -Er jo gråsone uten fiskekortet. Kan jo bli dyrt om man tar med fangsten hjem, og blir oppdaget. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Ansiktsgjenkjenning... Jeg kom til å tenke på den søte snella som jeg først så på fredag, og så igjen på mandag. Det så ut som toget hadde kjørt over henne i løpet av helga, sannsynligvis etter en heidundrende fest med ubegrenset tilgang til alkohol og mere til. Ansiktsgjenkjenningen ville krasjet fullstendig hvis den var tilgjengelig. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 (endret) Nettfiske-angrep. Er det også inkludert fang-og-slipp? Phishing høres kanskje ut som ordlyden fishing, men det er jo en spesifikk skadegjørende handling. Man kan jo fiske lovlig på nettet også, selv om GDPR gjør det vanskeligere og vanskeligere. Ergo så stemmer jeg ned begrepet nettfiske fra min side ihvertfall. Altså ikke synonymt med phishing. Endret 7. september 2018 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Tja. Fang-og-slipp er jo det man starter med når man sitter og lærer seg ting. -Er jo gråsone uten fiskekortet. Kan jo bli dyrt om man tar med fangsten hjem, og blir oppdaget. Man kan vel kalle det pedofile ala Josef Fritzl drev med som fang-og-slipp også. Selv om det i hans tilfelle var veldig vanskelig å bare slippe fangsten sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå