VANJ7REB Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 ANNONSE: Elbil er ikke bare penger spart, det er også teknologisk innovasjon Lenke til kommentar
Odd Solberg Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Så hadde det hjulpet noe veldig om dere hadde hatt aktiv temperaturkontroll på batteripakken deres. Kjøper man nyeste leaf i dag får man en bil som hurtiglader i sneglefart til samme 2.5kr minuttet som alle andre biler. Nissan Leafen er også håpløst inneffektiv, en 40kw leaf har ikke mer rekkevidde en en 28kw ioniq, og ioniqen hurtiglader mye raskere. Dere har feilet Nissan. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Gjør ikke Tesla alt dette og mere til? Lenke til kommentar
Trond S. Simonsen Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Så hadde det hjulpet noe veldig om dere hadde hatt aktiv temperaturkontroll på batteripakken deres. Kjøper man nyeste leaf i dag får man en bil som hurtiglader i sneglefart til samme 2.5kr minuttet som alle andre biler. Nissan Leafen er også håpløst inneffektiv, en 40kw leaf har ikke mer rekkevidde en en 28kw ioniq, og ioniqen hurtiglader mye raskere. Dere har feilet Nissan. Forligger det noen seriøs rapport på dette eller bare antakelser fra eiere? Lenke til kommentar
Ove Andre Nilsen Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Den er treg å hurtiglade. Eier en selv. Men den er kjempegod til det jeg skal bruke den til (Pendling 7 mil hver vei, uten annen lading enn hjemme). Man kjøper bil i forhold til bruk.Har ikke aktiv temperaturkontroll.Rekkevidda på en Leaf er bedre enn Ioniq, men det er hurtigladingsproblematikken som krangles om. 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Den er treg å hurtiglade. Eier en selv. Men den er kjempegod til det jeg skal bruke den til (Pendling 7 mil hver vei, uten annen lading enn hjemme). Man kjøper bil i forhold til bruk.Har ikke aktiv temperaturkontroll.Rekkevidda på en Leaf er bedre enn Ioniq, men det er hurtigladingsproblematikken som krangles om. Her treffer du jo spikeren. Den er kjempegod til det enkelte skal bruke den til. Pendling. Dessverre så faller den gjennom dersom man tenker å dra på en lengre tur ved bruk av hurtigladere. Her kommer den dessverre til kort da bilen ikke tillater hurtiglading flere ganger på rad (slik som med andre elbiler), også døpt "rapidgate". Dette gjør jo at andre biler fort blir mer attraktive igjen dersom man tenker en langtur en sjelden gang. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 2019 modellen blir bedre https://electrek.co/2018/01/04/nissan-leaf-2019-specs-range-charging/ Lenke til kommentar
Ove Andre Nilsen Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Den er treg å hurtiglade. Eier en selv. Men den er kjempegod til det jeg skal bruke den til (Pendling 7 mil hver vei, uten annen lading enn hjemme). Man kjøper bil i forhold til bruk.Har ikke aktiv temperaturkontroll.Rekkevidda på en Leaf er bedre enn Ioniq, men det er hurtigladingsproblematikken som krangles om. Her treffer du jo spikeren. Den er kjempegod til det enkelte skal bruke den til. Pendling. Dessverre så faller den gjennom dersom man tenker å dra på en lengre tur ved bruk av hurtigladere. Her kommer den dessverre til kort da bilen ikke tillater hurtiglading flere ganger på rad (slik som med andre elbiler), også døpt "rapidgate". Dette gjør jo at andre biler fort blir mer attraktive igjen dersom man tenker en langtur en sjelden gang. Til meg holder det, men for andre som har kjøpt en bil som de trodde var noe annet enn det de fikk, er det jo så klart ett problem. Her må nok selgerne ta litt av skylden. Lenke til kommentar
Trond S. Simonsen Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Den er treg å hurtiglade. Eier en selv. Men den er kjempegod til det jeg skal bruke den til (Pendling 7 mil hver vei, uten annen lading enn hjemme). Man kjøper bil i forhold til bruk.Har ikke aktiv temperaturkontroll.Rekkevidda på en Leaf er bedre enn Ioniq, men det er hurtigladingsproblematikken som krangles om. Her treffer du jo spikeren. Den er kjempegod til det enkelte skal bruke den til. Pendling. Dessverre så faller den gjennom dersom man tenker å dra på en lengre tur ved bruk av hurtigladere. Her kommer den dessverre til kort da bilen ikke tillater hurtiglading flere ganger på rad (slik som med andre elbiler), også døpt "rapidgate". Dette gjør jo at andre biler fort blir mer attraktive igjen dersom man tenker en langtur en sjelden gang. Til meg holder det, men for andre som har kjøpt en bil som de trodde var noe annet enn det de fikk, er det jo så klart ett problem. Her må nok selgerne ta litt av skylden. Mange selgere vet ikke hva de selger en gang. De vet de får provisjon, kjøper tror han vet hva som handles, dermed blir det utfordringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå