SLO7H Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) Hei, noen som vet hva dette heter og hvor det kan kjøpes? Clas Ohlson visste ikke hva det var. På det ene bildet ser dere hvor den skal skrus inn. Så setter man inn en lyspære med tynn sokkel. Endret 30. mai 2018 av SLO7H Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Hva er det du skal kjøpe? Ser ut som en vanlig mignon-sokkel for meg. - Den løse delen skrus inn i fatningen og så skrus pæra inn i den igjen.... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 B22 eller B15 til E27 eller E14? Adapter. Lenke til kommentar
SLO7H Skrevet 30. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2018 Kan være en slags adapter. Men det går ikke ann å skru inn en E27 rett inn der. Og det er uansett ikke plass til det med tanke på glasset som skal skrus på etter det igjen. Det er en E14 lyspære jeg bruker. Hvis du ser på det siste bildet så er det 2 metallpunkter som stikker ut, disse blir da koblet til metallet inni denne overgangen man skrur inn, som er den jeg trenger. Og jeg klarer ikke finne den løse delen noe sted. Mest fordi jeg ikke aner hva det heter. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Er det den delen du har bilde av du ikke finner? Dette er jo slik eldre lampefatninger er bygget opp. -Man drar ledningen imellom og kobler til det løse bunnstykket, så skrus delen til venstre inn i fatntningen for å holde den på plass, skinnen i bunnstykket skaper kontakt med gjengene i den løse delen, og så skal en E14-pære passe i den. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Du har da en komplett lampe der, uten glasskuppel da, hva er det du mangler egentlig? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Du skrur ned hele skiten, kutter kablene og setter opp noe nytt? Lenke til kommentar
SLO7H Skrevet 30. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) Du har da en komplett lampe der, uten glasskuppel da, hva er det du mangler egentlig?Jeg trenger 1 til. Mangler 1. Du skrur ned hele skiten, kutter kablene og setter opp noe nytt?Jepp, men håpet på å slippe det. Er det den delen du har bilde av du ikke finner? Dette er jo slik eldre lampefatninger er bygget opp. -Man drar ledningen imellom og kobler til det løse bunnstykket, så skrus delen til venstre inn i fatntningen for å holde den på plass, skinnen i bunnstykket skaper kontakt med gjengene i den løse delen, og så skal en E14-pære passe i den. Ja det er greit Men jeg trenger akkurat den delen der.Bare lurte på om noen visste hva den het og om man kan kjøpe den delen et sted. Hvis ikke må jeg sette opp en ny lampe. Endret 30. mai 2018 av aklla Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Den lampa der er vel rundt 40 år gammel, kanskje på tide å bytte? Har kanskje gjort nytta si. Ser ut som det begynner å bli litt rust/oksidering inni der også.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Den store hvite på veggen heter lampeholder, den lille hvite er en del av pæreholderen. Du får kjøpt porselenlampeholdere som du kan få den delen fra, din utfordring er at du skal ha det i E14 og ikke E27. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Du skrur ned hele skiten, kutter kablene og setter opp noe nytt? Ikke nødvendigvis så lurt. Den tåler dårlig å bli behandlet hvis den er like gammel som lampeholderen. Har man i tillegg flaks så er det en kulokabel eller fletta kabel som går inn i lampen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå