Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dronningveps som bygger bol rett utenfor vinduet

Anbefalte innlegg

Det er et møne med ca 2 cm åpning, hvor den har funnet det for godt å begynne å bygge bol. Det er bare en liten del av bolet synlig. Jeg tviler på at jeg får kommet til inni der med noe som helst.

Skal jeg fange vepsen og "fjerne" den? ^^ Omplassére, eller drepe? Har ikke lyst til å ta livet av insekter, men hvilke andre valg har man? Hvis jeg lar den holde på, så går det 2 uker, så er det en hær av veps her. Bruker slik insektsnetting fra Clas Ohlson i vinduet, og den fungerer suverent, men det er likevel ubehagelig.

Hva gjør man?

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja! :D

Hadde ei i en bod som nettopp hadde begynt å bygge. Hadde døra åpen og sprayet inn. Den forsvant i turbofart! Kunne da trygt fjerne resten av bolet. Evt. kan du bare dynke det ned med permetrin hvis du ikke kommer til det. Da er det ingenting som kan leve i det igjen.

Spray også permetrin andre steder hvor du er redd for at vepsen skal slå seg ned. De skyr den gassen som pesten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for alle råd. Står meg hardt å drepe, men jeg er dog enig, de er aggressive og ubehagelige. Men har likevel rett til å eksistere...

Tror nok jeg går for den insektsprayen! Så får den heller slå seg ned i et annet møne ^^

Nå har jeg faktisk ikke sett den siden jeg lagde denne tråden, ironisk nok. Så sparer jeg antageligvis 150 spenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...