Gå til innhold

Kjøpte meg PS4-Pro i går, føler meg skuffet..


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig en PS4-Pro fordi alle i venne-gjengen har mest spilt konsoll i alle år. Nå som jeg endelig kommer på konsollen føler jeg meg ganske skuffet over PS4-Pro som skulle være så mye bedre..

 

Spilte endel GTA5 igår fra cd, gikk helt greit utenom noen rare lyder i ps4/gta menyen.

 

Gikk helt greit, grafikk-vise: helt ok.

 

Mne når det kommer til BILSPILL, som var hoved-grunnen til at jeg kjøpte ps4, veldig skuffende.. Spilte "The Crew" igår til langt på natt og kamera vinkelen er utrolig skuffende.. Kan såvidt se 20-30 meter foran meg når jeg kjører fort, samme gjelder på spillet Need for Speed (2015 versjonen, ikke noe payback etc).

 

Føler meg ganske skuffet over hele erfaringen utenom gta5, ettersom jeg forventet 60 fps stabil og at spillet kan justeres på grafikker, men det kan ikke 2/3 spill tydeligvis..

 

Så fram til og spille Need for speed, men når du ikke ser nesten noen ting foran dag skjønner jeg ikke helt hvordan folk får dette til.. Føler bare konsoll er egentlig dårlig og ikke noe bra i forhold til pc hvor jeg slipper alt dette styret (hvor vinkelen ikke er så dårlig..)

 

Vet ikke hva folk føler over dette men, ser jeg har skrevet nok om hva jeg føler om ps4. Ser fram til kommentarer angående dette eller om det er egentlig mer mulig og justere vinkelen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp handlet PS4 pro jeg også, men ikke rukket å sette meg ordentlig inn i alt enda. Innbiller meg at det er en "performance mode" på selve konsollen som må skrus på for at spill som ikke har dedikert PS4 pro støtte, likevel skal kunne utnytte den raskere CPU'en ihvertfall?

 

Ellers er det en grei oversikt her over spill som har støtte for PS4 pro, og hva den støtten er:

 

https://www.gamesradar.com/ps4-pro-confirmed-games-list/

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp handlet PS4 pro jeg også, men ikke rukket å sette meg ordentlig inn i alt enda. Innbiller meg at det er en "performance mode" på selve konsollen som må skrus på for at spill som ikke har dedikert PS4 pro støtte, likevel skal kunne utnytte den raskere CPU'en ihvertfall?

 

Jepp. I spill som støtter Pro får man valget mellom å prioritere grafikk eller performance. Velger man grafikk får man spille i 4K, men (som regel) i stabil 30fps. Velger man i stedet performance vil spillet kjøre i 1080p og stabil 60fps. Mener det er en HDR-mulighet også, men av en eller annen idiotgrunn forstår ikke PS4'en min at TVen støtter HDR, så jeg kjører HDR via TVen i stedet for via PS4en. Men det er jo klart, du får ikke 4K bilde uten å ha en TV som faktisk kan vise 4K. Burde si seg selv, men er mange rare folk ute og går. (Ikke rettet mot noen her i tråden.)

 

 

Angående The Crew, og bilspill generelt, er det vel en knapp hvor man kan endre kameraet? Er lenge siden jeg spilte The Crew, mener mener det var en av skulderknappene. Sjekk i Settings, Options eller hva det nå heter der. Kameret er for øvrig det samme på konsoll og PC.

 

Er enig i at God of War er vanvittig vakkert på PS4 Pro, men holder en knapp på Far Cry 5 selv. Ikke bare synes jeg det er langt morsommere å spille, men det har biler, ATVer, båter, fly og helikopere å leke med. :)

Lenke til kommentar

Jeg visste at enkelte spill med pro støtte gir en valget mellom å prioritere grafikk eller fps. Men jeg trodde også at siden PS4 pro har raskere CPU enn original og slim, at den vil gjøre at spill som på original eller slim PS4 ikke kjører så bra, med dip i fps, kan kjøre med mer stabil fps på pro. Det gir egentlig ingen mening for meg at man skulle måtte skru det av eller på. Men mener å ha lest det en plass. Sikker noen som var like forvirret som meg. Venter på HZD complete i posten, så har ikke koplet opp PS4'en min enda. Ellers kunne jeg jo bare sjekket i menyen...

Lenke til kommentar

Jeg visste at enkelte spill med pro støtte gir en valget mellom å prioritere grafikk eller fps. Men jeg trodde også at siden PS4 pro har raskere CPU enn original og slim, at den vil gjøre at spill som på original eller slim PS4 ikke kjører så bra, med dip i fps, kan kjøre med mer stabil fps på pro. Det gir egentlig ingen mening for meg at man skulle måtte skru det av eller på. Men mener å ha lest det en plass. Sikker noen som var like forvirret som meg. Venter på HZD complete i posten, så har ikke koplet opp PS4'en min enda. Ellers kunne jeg jo bare sjekket i menyen...

 

Er nok noe med å optimalisere spillet og utnytte kreftene for fullt. Er mye av det samme hvorfor ikke alle spillene til XBone kjører bedre eller ser bedre ut på Xbone X. For den saks skyld er det jo mange gamle spill til PC som ikke fungerer i det hele tatt på nyere PCer, når de strengt tatt skulle kunne kjøre bedre med bedre kraft. :)

Lenke til kommentar

Hvis du tror konsollen påvirker kameravinkelen i spill så vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne å forklare.

Det du får med PS4 Pro er 4K oppløsning, raskere lastetider og ytelesesmodus i flere spill. Ikke noe annet.

Forventet raskere lastetider, men Need for Speed må være utrolig treg.. (Er online så kan vel være 80/80 linjen forsåvidt.)

 

 

Her er du rett og slett fullstendig ute og sykler. Du har jo ikke gjort en dritt med undersøkelse på forhånd og handlet blindt her, det må du nesten ta på din egen kappe  :rofl:

Forventet og kjøpe et spill hvor det er mulig og spille uten og kjøre blindt.

 

 

Du er jo skuffet av spillene, ikke konsollen.

 

Om du vil ha en heftig opplevelse i bilspill så burde du kjøpt xBox One X istede. Den er kraftigere og Forza 7 kjører 4K 60FPS med HDR og ser helt nyydelig ut.

 

Nå kommer snart Forza Horizon 4 og tviler på at det skuffer.

MAybe maybe, mesteparten av venner har forflyttet seg til ps4, vet mer venner begynner og få begge konsoller. Men ønsker ikke blåse 3-4k igjen på en ny konsoll, Forza savner jeg så vurderer nesten og bytte inn.. One X er vel siste? Hmm..

Lenke til kommentar

Spillene som er laget til vanlig PS4 vil ikke nødvendigvis virke automatisk bedre på PS4 Pro.

Sony har lagt inn opsjoner på hvordan du kan håndtere dette, men de gir ingen garantier.

 

Beste er å patche spillene helt opp og håpe spillutvikleren har lagt inn støtte.

 

Alternativet er jo Xbox One X som hardwaremessig er bedre eller en god spill-PC hvis du er fan av å game med mus og tastatur. Bilspill gjør seg stort sett best med gamepad eller ratt og pedalsett fordi du får analog gradert styring istedet for max høyre/venstre eller midtstilt ratt som det blir på tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...