PunellA Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Hei, Vurderer å flytte litt lenger ut fra Oslo og ser på Jessheim, Kløfta og Romerike området som mulige steder å flytte til. I den forbindelse så lurte jeg på dette med morgenrush og ettermiddags rushen. Det er slik at sjefen i huset jobber på Bjørvika og jeg på Alnabru så den rutinen vi har i dag er at jeg kjører ho ned til Bjørvika og så kjører videre til Alnabru, noe som fungerer smertefritt i dag som vi bor på Skedsmokorset. Vi vil hest bruke maks en time i reisetid hver vei og lurer derfor på hvis det er noen som bor i det området som nevnt over og kjører ned til Oslo. Helst på hverdager i morgenrushen kl 0700 og ettermiddagsrushen kl 1600 og kan fortelle litt om hvor land tid man bruker i gjennomsnitt? Fortell gjerne også omtrent hvor du bor. På forhånd takk Lenke til kommentar
PunellA Skrevet 31. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2018 Ingen? ikke en visning engang :s Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Nå bor jeg selv ikke i området, men har dame som bor på Eidsvoll og jeg jobber i Oslo, så litt erfaring har jeg likevel. Før kl 7 er det ikke noe problem med rush og kø inn til Oslo. Den begynner å tette seg igjen fra ca 7:30, og fra kl 08 står trafikken tett. Hjem igjen vil du oftest møte køen før Olavsgård og den kan fort koste deg en halvtimes tid +/- ekstra på kjøretiden. Men om du har vært vant til å kjøre fra Skedsmokorset og inn til byen på disse tidene er du nok alt kjent med dette problemet. Og det er bare å plusse på tiden du vil bruke til Jessheim, da det sjelden er kø mellom Skedsmokorset og Jessheim. Jessheim - Oslo kl 7 ca 35 min. Alnabru - Jessheim kl 16 ca 1 time. Endret 31. mai 2018 av archongamer 2 Lenke til kommentar
PunellA Skrevet 31. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2018 Nå bor jeg selv ikke i området, men har dame som bor på Eidsvoll og jeg jobber i Oslo, så litt erfaring har jeg likevel. Før kl 7 er det ikke noe problem med rush og kø inn til Oslo. Den begynner å tette seg igjen fra ca 7:30, og fra kl 08 står trafikken tett. Hjem igjen vil du oftest møte køen før Olavsgård og den kan fort koste deg en halvtimes tid +/- ekstra på kjøretiden. Men om du har vært vant til å kjøre fra Skedsmokorset og inn til byen på disse tidene er du nok alt kjent med dette problemet. Og det er bare å plusse på tiden du vil bruke til Jessheim, da det sjelden er kø mellom Skedsmokorset og Jessheim. Jessheim - Oslo kl 7 ca 35 min. Alnabru - Jessheim kl 16 ca 1 time. Takker for svar. Vet at det stoppet litt opp ved Olavsgaard på vei hjem og videre på E6 så var litt usikker på hvor lenge videre det var trafikk men da vet jeg at det løsner opp etter hvert på veien videre Da var det absolutt ikke gale tidsbruken i forhold til hvordan det er i dag. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Vel, man skal forbi Gran-krysset, der er det overraskende ofte ulykker og kø 1 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 NSB bruker 39 minutter fra Jessheim til Oslo S.... Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Hadde jeg flyttet dit du skisserer, så hadde jeg som minimum sent fruen med toget inn til byen (Bjørvika er 2-5 minutter å gå fra Oslo S). Kløfta / Jessheim er litt kronglete til Alnabru, men det tar nok ikke noe lengre tid å kjøre til en innfartsparkering og ta bussen dit, eller bare leve med litt over en times kø hver vei, hver dag.. 1 Lenke til kommentar
PunellA Skrevet 14. september 2018 Forfatter Del Skrevet 14. september 2018 Noen med erfaring av trafikken fra Enebakk og Fetsund inn og ut av Oslo i rushtiden? Lenke til kommentar
PunellA Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Vekker liv i denne igjen. Noen som bor i Fetsund, Flateby eller Nordby og kjører til og fra Oslo i rushtiden? Hvor lang tid bruker du i så fall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå