Gå til innhold

abit kt 7a

chapman 2003

Anbefalte innlegg

har et abit kt-7a med nyeste bios versjon..og nå lurer jeg på om det er noen som vet-eller har testet hvor stor prosessor dette kortet støtter?

-jeg har en amd xp 2200 prosessor som jeg nylig satte i-og det fungerte fint.

kunne godt ha tenkt meg en prosessor på rundt 2.5ghz..men om kortet støtter den vet jeg ikke..

noen som vet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nja..jeg bytta ut min"gamle thunderbird"på 1400 mhz for å oppgradere til 1800 mhz..merka jo endel forskjell..men jeg tenkte at før jeg måtte ta til skrittet og bytte ut dette exxelente hovedkortet som har funka smertefritt i de to og et halvt åra det har sittet i maskinen-så skulle jeg dra nytta helt ut at biosmulighetene på kortet..og sette inn en prosessor på godt over 2 ghz..får bare gamble da..og se hva som passer.

-chapman-

Lenke til kommentar

har vert på abit sin hjemmeside..og det som står om hva biosversjon 1.3 støtter vil jo ikke stemme med hva jeg har..

les bare her:

KT7A / KT7A-RAID v1.3 AMD SocketA Athlon (100 / 133MHz FSB) up to 1.4GHz.

AMD SocketA Duron (100 MHz FSB) up to 1.3GHz.

AMD SocketA AthlonXP Palomino (0.18 micron process) up to 2100+.

AMD SocketA AthlonXP Thoroughbred (0.13 micron process) up to 2000+.

så..jeg har alså en xp-2200+,og det kommer fram i post når jeg starter maskinen.

så da må jo biosen støtte mer enn xp 2100+???

er jeg på jordet nå eller??

har endel testprogrammer(sisoft sandra osv)og i prosessorifo i det programmet så får jeg opp samme info som i post under oppstart av maskinen..

skjønner ikke helt det her-der står "up to 2100+"hos abit på sida deres-men jeg kjører jo med en xp2200+og biosen gjenkjenner prosessoren-vel og merke etter at jeg oppdaterte biosen min.

normalt hvis dette hovedkortet bare støttet opp til 2100+så ville jo grensa gå der eller?

og jeg har jo som sakt en xp2200+.....

Lenke til kommentar

vel..ingenting som feiler abit kt-7a..det har i hvertfall funka smertefritt siden jeg monterte det..og bios viser xp2200..så da er jeg såre fornøyd:)

tråden begynte med spørsmålet om det var noen som visste hvor stor prosessor det gikk an å "lure"kortet til å ta..

bios sier 2100+(max)..jeg kjører 2200+..noen bedre med abit kt-7a??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...