NickolayG Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Så nå er tiden her hvor jeg begynner med bil lappen. Får selve lappen betalt men bil og div må jeg betale selv. Så da er tanken, er Mellomtung verdt å skaffe som 18-åring? Kjører da moped nå, og tenker det må være utrolig kjedelig å ikke ha 2-hjuling på en varm sommerdag. Så da er egentelig valget mellom å kjøpe bil eller mellomtung, får lånt bil men er ikke akkurat det samme Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Er spørsmålet enten eller? Lappen på Bil eller MC mellomtung klasse? Eller er spørsmålet om du skal ta begge deler? Ellers er jo fordelen med å ha A2 lappen (Mellomtung klasse på MC) at du kan ta A lappen (tung MC) 2 år senere, og slipper å vente til fylte 24 år... Lenke til kommentar
NickolayG Skrevet 29. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2018 Er enten en bil eller mellomtung+lappen. Merk, en bil ikke selve lappen =) Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Aha, vel du får jo tenke litt på det selv.. Det kommer en vinter også.. Litt kjedlig å være fastlåst "hjemme" grunnet dårlig føre... Men det har jo absolutt også sine fordeler med å skaffe seg A2 lappen, som man ikke klarer å ta igjen... 1 Lenke til kommentar
Vod0 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Jeg vil så absolutt anbefale MC-lappen. Men kanskje ikke akkurat nå for din del? Du må selv tenke over hvor mye du kommer til å trenge er kjøretøy, vil en mc funke for deg? Har du kollektivt p bruke i vintersesongen osv. Lenke til kommentar
NickolayG Skrevet 1. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2018 Tja, har bil jeg kan låne, men det er jo aldri garantier at jeg har bil hver eneste morgen og kveld på vinteren. Spørs litt ann på hva som skjer nå men familien kjøpte akkurat en bil nå som går til ekstrabil (som videre til søstra mi snart så til meg). Usikker når men da ville jeg jo gå helt inn for MC. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Er spørsmålet enten eller? Lappen på Bil eller MC mellomtung klasse? Eller er spørsmålet om du skal ta begge deler? Ellers er jo fordelen med å ha A2 lappen (Mellomtung klasse på MC) at du kan ta A lappen (tung MC) 2 år senere, og slipper å vente til fylte 24 år... faktisk så trenger du bare et tung mc kurs og får tunglappen uten oppkjøring etter 2 år når kurset er gjennomført. 1 Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Personlig ville jeg i din situasjon prioritert bilen, for da er du mobil hele året. Mellomtung er en fin måte å starte MC-livet på. Å gå rett på en racingsykkel med over 100hk som nybegynner resulterer ofte i at man ikke blir komfortabel nok til å kjøre selvsikkert og utnytte sykkelen godt. Det var hvertfall beskjeden jeg fikk når jeg tok tunglappen for snart 10 år siden, og når jeg ser tilbake på det er jeg glad for at jeg startet med en "snill" sykkel. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Personlig ville jeg i din situasjon prioritert bilen, for da er du mobil hele året. Mellomtung er en fin måte å starte MC-livet på. Å gå rett på en racingsykkel med over 100hk som nybegynner resulterer ofte i at man ikke blir komfortabel nok til å kjøre selvsikkert og utnytte sykkelen godt. Det var hvertfall beskjeden jeg fikk når jeg tok tunglappen for snart 10 år siden, og når jeg ser tilbake på det er jeg glad for at jeg startet med en "snill" sykkel. Det der er jeg faktisk litt enig i. Man blir nok tryggere på seg selv når man starter i det små hvor man faktisk klarer å håndtere kreftene, for så og øke gradvis når man blir varm i trøya. Som fersk vil man aldri klare å temme en sykkel med 200 gamp og faktisk tror jeg man blir for "redd" til å utnytte sykkelen. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Det der er jeg faktisk litt enig i. Man blir nok tryggere på seg selv når man starter i det små hvor man faktisk klarer å håndtere kreftene, for så og øke gradvis når man blir varm i trøya. Som fersk vil man aldri klare å temme en sykkel med 200 gamp og faktisk tror jeg man blir for "redd" til å utnytte sykkelen. Nettopp. Og en motorsyklist som blir "redd" når det står på, er en farlig motorsyklist. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Det som er litt av problemet, er at når man som sylfersk motorsyklist setter seg på en sykkel for første gang og drar av gårde med 200 gamp, så er man jo litt i overkant nyskjerrig på hvor mye krefter dette er og hvordan det føles etc. Når man begynner å teste noe slikt (selv om det bare er for en gangs skyld) så kan det skje mye galt. Hadde jeg satt meg på sykkelen jeg har i dag fra dag en med mc lappen, så hadde jeg endt i en ulykke, garantert. Alt for lite kunnskap i forhold til kreftene man har. Er man litt nyskjerrig i tillegg så blir dette fort oppskriften på et heller dårlig utfall. Begynn med noe billig og ikke så alt for heftig. Den kjipeste sykkelen vil uansett virke som en rakett i forhold til det meste man er vant til fra bilverdenen. Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Jeg tok A2 som 23åring. Angrer ikke et sekund! Nå har jeg faktisk lært meg å kjøre sykkel, før jeg får hinsides mye hestekrefter og tar forhåpentligvis ikke livet av meg selv når jeg sitter meg på en fulleffekts sykkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå