Gå til innhold

Ny mobil, max 5000 kr.

Anbefalte innlegg

Fruen vil ha ny mobil, da dagens S6 er begynt å fjuske med både wifi og annet.

Viktigste egenskaper er kamera, stor og klar skjerm, god batteritid, rask oppdatering av Android.

Har sett på noen alternativer så langt:

Nokia 7 plus, 3990,-

Huawei Mate 10, 4990,-

Motorola G6 plus, 2990,-

Huawei Honor 10, 3990,-

Er det noen av disse som fremstår som et soleklart bedre kjøp? Evt andre som er verdt å ta med?

Har også sett på OnePlus 6, men denne får litt trekk på kamera. Og for henne er kamera viktigst av alt for å kunne ta gode bilder av unger som sjelden sitter stille.

Takk for alle tips.  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fruen vil ha ny mobil, da dagens S6 er begynt å fjuske med både wifi og annet.

Viktigste egenskaper er kamera, stor og klar skjerm, god batteritid, rask oppdatering av Android.

Har sett på noen alternativer så langt:

Nokia 7 plus, 3990,-

Huawei Mate 10, 4990,-

Motorola G6 plus, 2990,-

Huawei Honor 10, 3990,-

Er det noen av disse som fremstår som et soleklart bedre kjøp? Evt andre som er verdt å ta med?

Har også sett på OnePlus 6, men denne får litt trekk på kamera. Og for henne er kamera viktigst av alt for å kunne ta gode bilder av unger som sjelden sitter stille.

Takk for alle tips.  :)

Oneplus 6 vil nok likevel gi best bildekvalitet i denne prisgruppen, den er kun dårligere sammenlignet med telefoner i høyere prisklasse, sammenlignet med de du nevner her er den ihvertfall ikke dårligere.

Honor 10 gir mye design/utseende og ytelse for pengene. Kameraet har jeg sett litt blandede tilbakemeldinger på, har også sett det nevnt at batteritiden ikke er noe å skryte av, selv om størrelsen er bra.

Nokia 7 plus har jeg selv og kameraet er meget bra, byggekvaliteten perfekt. Antennekvalitet er også meget bra. Det er en del forbedringspotensiale på software siden; litt smålag i menyer, standby batteriforbruk er høyere enn en del andre telefoner. Det har også vært noe bugs i programvaren, noe har blitt fikset, noen nye har kommet. som f.eks 4G problem for Telia brukere som kom i siste oppdatering, dette skal dog være fikset nå, men viser at Nokia ikke har helt stålkontroll på testing av programvare før den slippes som oppdatering for alle.

Moto g6 plus er mye telefon for pengene, men jeg hadde nok likevel tatt steget opp til nokiaen for å få bedre kamera. Joda kameraet er bra for prisen.

Mate 10 tror jeg at jeg hadde droppet da det er nyere modeller å velge mellom ;)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Enig med OC-Freak.
Folk missforstår omtalet av Oneplus 6 sitt kamera, og det er nok bedre enn alle telefonen du har ramset opp.

Det er ett bra kamera - bare ikke like bra på alle området som telefoner som koster dobbelt så mye.

Mate 10 PRO koster forresten 4999.- på Power i dag om den er av interesse.

Selv hadde jeg ikke vært i tvil og bestilt Oneplus 6 tvært.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Mange takk for svar begge to. Høres ut som hun heller mer mot OnePlus nå, dersom det ikke blir en av de klart rimeligere.

Mate 10 PRO koster forresten 4999.- på Power i dag om den er av interesse.

Selv hadde jeg ikke vært i tvil og bestilt Oneplus 6 tvært.

Ja, det var forresten Mate 10 Pro jeg mente i alternativene, tilbud på Expe....Power.

Nokia 7 plus har jeg selv og kameraet er meget bra, byggekvaliteten perfekt. Antennekvalitet er også meget bra. Det er en del forbedringspotensiale på software siden; litt smålag i menyer, standby batteriforbruk er høyere enn en del andre telefoner. Det har også vært noe bugs i programvaren, noe har blitt fikset, noen nye har kommet. som f.eks 4G problem for Telia brukere som kom i siste oppdatering, dette skal dog være fikset nå, men viser at Nokia ikke har helt stålkontroll på testing av programvare før den slippes som oppdatering for alle.

Nokia frister fortsatt sier hun. Om software er det mest negative, er det samtidig det som er lettest å fikse tenker jeg. Så lenge de faktisk vil. Og software fix vil både kunne forbedre lag og batteriforbruk.

Hm, hun får bare stikke og kikke i butikk også, se og kjenne litt. 

Om flere har erfaringer med ulike modeller i rette prisleiet, er det bare å rope ut.  :)

Lenke til kommentar

Ville valgt en Mate 10 pro til 5000 kr. Har en selv

Det er den du får mest for pengene for ifølge den listen du nevner

og Mate 10 pro knuser OnePlus 6 på batteri

20 pro er (nesten) bare en mate 10 pro med bedre kamera og litt endret ytre og er ikke verdt å betale 3000+ kr ekstra for

Mate 20 pro(viste 356918 på AnTuTu via et leaked bilde) som kommer i November er flaggskipet til Huawei og knuser toppmodellen 20 pro langt ned i støvelene, men det er en annen historie ;)

Lenke til kommentar

Oneplus 6 varer fint 2 dager med normalt bruk, selv med sitt "mindre" batteri, så er bra nok for de fleste.

Den har og raskere lader enn Huaweien.

Ellers er nok begge to ganske gode telefoner. Huawei har dog bare bluetooth 4.2 og ikke 5.0 (som har vesentlig bedre rekkevidde) om det er viktig.

Lenke til kommentar

Takk for fortsatt tips. Vi var innom en butikk i dag og hun hadde egentlig bestemt seg for Mate 10 pro, som kewell anbefaler. I dag var den ikke på lager. Så kom et alternativ til opp, Asus zenfone 5, til 4490 (beste kjøp hos tv2 hjelper deg).

Så lista er ganske lik ennå, bare med Moto 6 byttet ut med Asus zen 5. 

Skjønner hun sliter, det er mange modeller å velge i og jeg gjetter vel egentlig på at forskjellene ikke er veldig store. 

Lenke til kommentar

Zenfone 5 syns jeg er for dyr i forhold til å bare ha en SD636 CPU. Nokia 7+ koster mindre og har SD660, honor 10 koster mindre og har kirin 970.

Xiaomi Redmin Note 5 med SD636 koster rett over 2000,- men da må man bestille fra kina.

En fornuftig pris for zenfone 5 hadde vært 3490,- etter min mening. Sett ut fra specs.

Da hadde jeg heller valgt oneplus 6 og fått bedre skjerm og CPU for en liten prisøkning i forhold til zenfone 5.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Når du sier at kameraer tenker jeg på disse mobilene:

Zeiss=Nokia

Leica=Huawei

Sony=Sony

For de som ikke er "innvidd" så er dette noen av de beste kamera og objektiv produsentene som eksisterer. Hvis kamera er viktig ville jeg sett på disse. Tror OnePlus og er bra selv om det ikke har best kameraer.

(JA, jeg vet at mobiler uten Zeiss kamera kan ta gode bilder og... Men for en kameramann så står de disse hjertet nærmest  :closedeyes: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...