Gå til innhold

E3 2018 - Pressekonferanser og generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De viste det frem på feil sted til absolutt feil tid. Hvorfor skulle et mobilspill få mer scenetid enn den største IPen deres? 

De vekket opp igjen legendariske Command & Conquer som et kjedelig mobilspill. Finnes det et rett sted og rett tidspunkt til å vise det frem? :p

(traileren har for øvrig 845 likes og 14.000 dislikes nå.) :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet kan få millioner av dislikes. Og det har absolutt ingenting å si. Det kommer til å tjene EA millioner.

Mobil markedet er sultent på e-sport spill og spill med litt mer kjøtt på beina. Det har Fortnite og PUBG på mobil vist veldig klart. Fortnite har tjent over $25 millioner på en måned og bare eskalerer.

Ikke at dette representerer noe i det store bilde. Men ser jo på 13 åringen til søstern og hans venner. Dem spiller PC,konsoll og overraskende mye tablet/mobil spill. Noe inntjeningen også reflekterer. Mobil spill markedet er gigantisk og det kommer bare til å vokse. Og vi vil nesten garantert se et større fokus på mobil/tablet spill på E3 i tiden fremover.

Bare å akseptere det at endel av oss begynner å bli gamle fiser som ikke henger med i utviklingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt vil de jo tjene på det. Det er jo bare å se hvordan Star Wars: Battlefront 2 ble mottatt. Fansen hatet det intenst, men det er like fullt en stor suksess, og de brukte tid på det i konferansen. :) Poenget er at det er mange av oss som lengter tilbake til gode, gamle Command & Conquer, og EA presterer å bruke mye tid på E3-konferansen på å spytte oss i ansiktet med til jævla mobilspill som bare vagt minner om C&C. Fans er mildt sagt ganske forbannet, og med god grunn.

Vi kan jo også se på eSport. StarCraft fikk sin egen TV-kanal i Sør-Korea, og selv i dag er StarCraft 2 svært populært på eSport scenen. Hvorfor kunne ikke EA heller lage et ekte Command & Conquer 5 i stil med de gamle, og prøve å satse mer på eSport scenen med det? De kunne i teorien ha danket ut StarCraft 2 som kongen over eSport RTSer (uten at jeg ser det som en vinn eller forsvinn konkurranse) og fått serien tilbake til det den engang var. I stedet sitter vi her med et mer eller mindre turbasert mobilspill i 2018. :(

Lenke til kommentar

Ja det lovet ikke så bra for resten av konferansen, skjønt jeg tror at Bethesda sin blir bedre i år enn i fjor, med de hintene som har vært.

Jeg tror det bare er Nintendo sin som blir bra, håper det. Kanskje Sony sin også, men tror ikke de klarer å toppe fjoråret!

Lenke til kommentar

MS skal "World Premier" 15 spill i kveld. Regner med en stor del av dem er tredjepartspill, så kanskje vi får se Cyberpunk. Spent på hva de andre er.

http://n4g.com/news/2177545/phil-spencer-via-twitter-excited-to-world-premiere-15-games-tomorrow

Jeg tar det der med en stor klype salt. Mange av spillene vil nok være indiespill. Ikke at jeg har noe imot indiespill, selvsagt, men tror nok de skrur opp tallet for å skape mye hype. Det er mange rykter rundt Halo 6, Gear of War 5 og Forza Horizon 4, og et nytt Fable ble bekreftet for en god stund siden. Men jeg tror neppe alle spillene de snakker om er i den klassen.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

MS skal "World Premier" 15 spill i kveld. Regner med en stor del av dem er tredjepartspill, så kanskje vi får se Cyberpunk. Spent på hva de andre er.

http://n4g.com/news/2177545/phil-spencer-via-twitter-excited-to-world-premiere-15-games-tomorrow

Nå ja. Husker ennå fjoråret hvor det var World Premier, Exclusive, Console exclusive, osv, opp og i mente, uten at man satt igjen som noe klokere akkurat.

Enig med Schreiber, tar dette med en stor klype salt.

Cyberpunk ser jeg frem til å høre mer fra da, uansett hvor de viser det frem. :)

Lenke til kommentar

På spørsmål angående nye IP'er, sa Spencer i fjor at han satt inne med flere prosjekter som han gjerne skulle snakket om, men at han ikke ville gjøre det når det var så lenge til de kommer ut. Så det kan jo være noe av det som blir presentert i år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...