Everlasting Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Hva regnes som inntekt når man må gå denne veien for kjøp av bolig? 100 ung ufør, alene, 3 barn og da trodde saksbehandler det ble fullt barnetillegg med 9000 i mnd, regnes det inn? Barnebidrag regnes ikke vet jeg, selv om det blir 3500 og hh 4000. Ekstra barnetrygd på 3800 regnes heller ikke.. antar jeg. Så det jeg lurer på, er om noen har gått den veien via Husbanken/ startlån / grunnlån/ tilskudd og hvordan dette i realiteten fungerer. Vet det er STOR sprik i kommunene. Mvh M Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Fast inntekt, så alt av stønader teller ikke med Så spørsmålet er hvor lenge du får de 9000 kronene? Lenke til kommentar
Everlasting Skrevet 31. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2018 Det er til de fyller 18, forsvinner 3000 pr barn når de gjør det. De er forholdsvis 4, 9 og 12 år. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Barnetillegget telles med. Det er ikke slik at en taper 3000 kr pr barn den dagen de flytter.. Lenke til kommentar
Everlasting Skrevet 31. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2018 Barnetillegget opphører jo når de blir 18. "Du kan tidligst få barnetillegg fra måneden etter at barnet er født. Barnetillegget opphører senest fra og med måneden etter at barnet har fylt 18 år." Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Det koster å ha barn boende. At barnetillegget opphører vil ikke si det samme som at du taper penger. Lenke til kommentar
Everlasting Skrevet 31. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2018 Jeg er helt enig i det du sier, men jeg tror neppe det går an å diskutere det med NAV. Samme som Barnetrygd, den også opphører når det fyller 18. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Jeg diskuterer ikke med NAV jeg har det bare medregnet. En tar kontakt med den som har med kommunalt lån å gjøre i kommunen, saksbehandler hos NAV holdes utenfor. Hos oss så de på dagens inntekter + dagen utgifter og ga oss lån deretter. Da var alt medregnet. Vi leverte også budsjett som viste riktig forbruk pr mnd i stedet for SIFO's egne satser som var en del høyere enn de reelle utgiftene vi faktisk hadde. Endret 31. mai 2018 av FranZe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå