Gå til innhold

Siste: Telenor bekrefter at de har problemer med mobilnettet


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvorvidt feilen har berørt både privat- og bedriftskundene er uvisst.

 

WTF, forskjellsbehandles disse kundegruppene på oppetidskvalitet?

Er ganske vanlig det. Bedriftene betaler vanligvis mer per abb., og har ofte bedre sla avtale med døgnsupport osv. Samme for internett der bedriftsprisene er mye høyere men med høyere krav for oppetid, garantert levering av hastighet og support.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorvidt feilen har berørt både privat- og bedriftskundene er uvisst.

 

WTF, forskjellsbehandles disse kundegruppene på oppetidskvalitet?

 

Bedrifter betaler ofte ekstra for å ha backup-løsninger i tilfelle hovedløsningen går ned, tror ikke privatkunder er interessert i det samme.

Så ja, bedrifter forskjellsbehandles.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

WTF, forskjellsbehandles disse kundegruppene på oppetidskvalitet?

Jeg kjenner ikke til denne saken spesielt, men når det gjelder tekniske feil så er det såvidt jeg vet ingen forskjellsbehandling. Alt er viktig! Det er imidlertid litt forskjell på hvilke tjenester bedriftskunder og privatkunder har. Privatkunder har for eksempel ikke tjenesten "min bedrift", og når feil oppstår så kan det hende at det er forskjeller på private og bedriftsabbonementer. Ikke fordi man prioriterer det ene over det andre, men fordi forskjellige systemer bidrar til å produsere tjenestene. Dersom f.eks. et bedrifts-spesifikt system ikke virker, da er det bare bedriftskunder som vil berøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...