Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Kunder en rekke steder i landet får ikke ringt ut. Siste: Telenor bekrefter at de har problemer med mobilnettet Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Hvorvidt feilen har berørt både privat- og bedriftskundene er uvisst. WTF, forskjellsbehandles disse kundegruppene på oppetidskvalitet? Lenke til kommentar
xteron Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Hvorvidt feilen har berørt både privat- og bedriftskundene er uvisst. WTF, forskjellsbehandles disse kundegruppene på oppetidskvalitet? Er ganske vanlig det. Bedriftene betaler vanligvis mer per abb., og har ofte bedre sla avtale med døgnsupport osv. Samme for internett der bedriftsprisene er mye høyere men med høyere krav for oppetid, garantert levering av hastighet og support. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Hvorvidt feilen har berørt både privat- og bedriftskundene er uvisst. WTF, forskjellsbehandles disse kundegruppene på oppetidskvalitet? Bedrifter betaler ofte ekstra for å ha backup-løsninger i tilfelle hovedløsningen går ned, tror ikke privatkunder er interessert i det samme. Så ja, bedrifter forskjellsbehandles. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 (endret) Bedriftskundene har også IP-telefoni og telefonsentralprogramvare og slik, som ikke nødvendigvis rammes av samme type feil. Endret 29. mai 2018 av Shruggie Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) Man skulle tru at slår man av 4G burde telefonen fungere men det gjorde den ikke, måtte ty til alarmsentralen min "SIM-kort"" for å ringe noen samtaler i perioden Endret 30. mai 2018 av Nautica Lenke til kommentar
Bjørn Remseth Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 WTF, forskjellsbehandles disse kundegruppene på oppetidskvalitet? Jeg kjenner ikke til denne saken spesielt, men når det gjelder tekniske feil så er det såvidt jeg vet ingen forskjellsbehandling. Alt er viktig! Det er imidlertid litt forskjell på hvilke tjenester bedriftskunder og privatkunder har. Privatkunder har for eksempel ikke tjenesten "min bedrift", og når feil oppstår så kan det hende at det er forskjeller på private og bedriftsabbonementer. Ikke fordi man prioriterer det ene over det andre, men fordi forskjellige systemer bidrar til å produsere tjenestene. Dersom f.eks. et bedrifts-spesifikt system ikke virker, da er det bare bedriftskunder som vil berøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå