Gå til innhold

[Løst] Bestille mobil fra utlandet

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har erfaring med bestilling av mobil fra utlandet?

Prøver å sammenligne pris og utvalg på nett.

Det ser ut til at HTC U12+ kun kommer til Norge med den svarte utgaven (prisjakt.no).

Gjennom HTC Club så får jeg bestilt den blå utgaven.

HTC Club skryter også av 10% rabatt, og dermed 6.120,- fra 6.799,-.

Legg på 25% skatt, så er vi på 7650,-. Posten tar 341,- for fortolling, og jeg havner på 7.991,-, som tydligvis kun ligger 8,- under norske butikker (igjen, prisjakt.no).

Har jeg problemer med mobilen, så må jeg vel henvende meg direkte til HTC, men forbrukerrettighetene skal være like sterke som kjøp i norsk butikk.

Det er ikke noe jeg har misforstått eller glemt av?

Ulempen er at mobilen blir sendt sent i juni, når norske butikker får de rundt 14.-16. juni.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr unna å kjøp mobiler fra usa eller uten for EU størst sansynlig ikke eu godkjent som betyr det kan bli forstyrrelse i mobilnettet eller ustabilitet i verstefall. Mobiler fra kina er som regel dårlig greier særlig om vinteren men kan fungere bra ellers.

Lenke til kommentar

Styr unna å kjøp mobiler fra usa eller uten for EU størst sansynlig ikke eu godkjent som betyr det kan bli forstyrrelse i mobilnettet eller ustabilitet i verstefall. Mobiler fra kina er som regel dårlig greier særlig om vinteren men kan fungere bra ellers.

Kjøpte selv Essential Phone fra USA, absolutt ingen problemer med det.

OnePlus er fra Kina, og den er det heller ingen problemer med (har hatt selv)

Endret av steikemeg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Styr unna å kjøp mobiler fra usa eller uten for EU størst sansynlig ikke eu godkjent som betyr det kan bli forstyrrelse i mobilnettet eller ustabilitet i verstefall. 

Tull. Flertallet av mobiltelefoner er nå globale modeller, så her er det bare å lese seg opp på hva som brukes i Europa. Dersom man får en ren USA-modell, kan man risikere å ikke få like god dekning på 4G som med en EU-modell, men for 3G og eldre, og for GSM vil den virke fint. For eksempel er alle iPhone fra 5S og nyere like, og min gamle 5C, USA-modell, virket fint i Norge (merket ikke dårligere dekning på 4G, selv om den manglet en av frekvensene som brukes her). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...