Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Uavhengig journalist fengslet for livestream

34 stemmer

1. 1. Riktig å forby journalister å dekke pågående rettssaker?

• Ja
      7
    • Nei
      27
  2. 2. Fortjener grooming-skandalen i England mer oppmerksomhet?

• Ja
      19
    • Nei
      3
    • Hvilken grooming-skandale?
      12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fattigdom fører ikke til grooming. Det handler om kultur. Hvor mye grooming tror du det var i England da landet var fattig?

Barneprositusjon og ufrivillig prostitusjon?

16-åringer kunne være prostituerte, lovlig, før 2003 i England. 

Her er en bok om emnet, bekjempelse av den økende barneprostitusjonen i Europa, fra 1996:

https://books.google.no/books?id=cPG9F7fTTLIC&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false

Les spesielt side 29, som omhandler årsakene og hvordan Europa kan forebygge dette:

Fattigdomsbekjempelse.

De fleste av ofrene er fra fattige familier, og de fleste kriminelle ville ikke vært kriminelle om de hadde en bedre oppdragelse, bedre levevilkår, gode fritidstilbud da de var unge, og muligheten til å ta en utdannelse.

...

Bare gå tilbake på skolen, og faktisk følg med i timene.

Spør samfunnsfaglærene deres om hvor godt utredet forholdet mellom fattigdom og kriminalitet faktisk er:

At fattigdom fører til mer kriminalitet er samfunnsfag 101:

Desto mindre fattigdom og ulikhet, desto mindre kriminalitet.

Så du prøver faktisk å rettferdiggjøre overgrep på barn med fattigdom. WTF. 

Nei.

Forklare hvorfor dette skjer.

Det skjer over alt hvor det er fattigdom, og mennesker som er villige til å utføre kriminelle handlinger for å tjene penger.

På kryss av alle kulturer.

Om klasseskillene i Storbritannia var betydelig mye mindre ville dette aldri kunne pågått så lenge og fått så stort omfang.

Lenke til kommentar

Proof or it didn't happen.

Du benytter deg av spenstig statistikk og vage definisjoner.

https://www.nrk.no/norge/_-9_4-prosent-av-kvinner-voldtatt-1.11570014

9.4% av kvinner i Norge voldtatt, i følge norske kvinner sin selvrapportering.

(De fleste anmelder ikke voldtekten.)

...hva er din mening om saken?

Mange jenter som lyger?

Bare 5% som faktisk har blitt "ordentlig" voldtatt?

Hvor mange menn er voldtektsmenn, hvis du måtte gjette?

Lenke til kommentar

En liten liten titt på denne "9.4% av norske kvinner har blitt voldtatt"-påstanden.

Inngangen av 2018 hadde Norge 2 627 248 kvinner.

Ved utgangen av 2017 var det rapportert totalt 2 308 anmeldelser for voldtekt.

La oss anta at alle disse anmeldelsene representerer oppriktige voldtekter. La oss også anta at alle disse anmeldelsene er fra kvinner. La oss også anta at dette er unike kvinner, og unike menn. Alt til fordel for denne "9.4%"-påstanden. La oss også anta at 89% av voldtekthendelsene ikke blir anmeldt, slik som artikkelen til Red Frostraven påstår, til tross for at kilden til denne påstanden er en død link. Det gir oss et totalt antall voldtekter på ~20 982 voldtekter ilø. 2017 (dette tallet høres umiddelbart absurd ut). Det gir at den årlige "voldtektsprosenten" av kvinner er ~0.8%. 8 av 1000 kvinner voldtas hvert år. I det ekstreme. En tilfeldig kvinne har med disse tallene ~79% sjanse for å ikke bli voldtatt ilø. 30 år dersom risken for å bli voldtatt er gjevn hele livsperioden. Det er den ikke, men foreløpig så har jeg ikke statistikk som fordeler voldektanmeldelser basert på offerets alder i nok diskrete mengder til å gi noen god statistisk indikator, så det får holde (779 anmeldelser totalt for barn under 14 år i samme periode).

Først og fremst, er statistikken "9.4% norske kvinner har blitt voldtatt" i det hele tatt noen god samfunnsindikator? Husk at "norsk kvinne har blitt voldtatt" innebærer hendelser fra ~1920 til og med i dag. Jeg vil si nei, ikke i det hele tatt. Dette tallet står som stor kontrast til den hverdagslige eller årlige risikoen for å bli voldtatt. Og det er før vi begynner å snakke om hvilke faktorer som øker eller minsker risikoen for å bli voldtatt.

Kilder:

https://www.ssb.no/befolkning/statistikker/folkemengde/aar-per-1-januar

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/lovbrudda

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

NRK gjengir mange av de mest relevante delene av undersøkelsen;

Mens 9,4 prosent av norske kvinner har blitt voldtatt, ligger andelen for menn på 1,1 prosent.

Halvparten (49 prosent) av kvinnene som rapporterte voldtekt, hadde opplevd voldtekt før fylte 18 år

Det er ingen indikasjoner på at voldtekt mot unge kvinner har gått ned over tid. Like mange yngre som eldre kvinner rapporterte voldtekt før fylte 18 år.

De aller fleste kjente overgriperen.
De største gruppene av overgripere når det gjaldt voldtekt var venner, bekjente, nabo, kollega og kjæreste/partner eller tidligere kjæreste/partner.
Både voldtekt og seksuell omgang før 13 år skjedde i mange forskjellige relasjoner. De viktigste gruppene av overgripere var naboer, andre kjente voksne, familie og slekt annet enn foresatte.

...jeg lastet ned orginalundersøkelsen en eller annen gang i fjern fortid, for flere PC-er siden.

Definisjonen på voldtekt var:

Har noen noen gang tvunget deg til å ha samleie ved å bruke fysisk makt eller ved å true med å skade deg eller noen som står deg nær?

Tilsvarende spørsmål ble stilt om:

oralsex
analsex
fingre eller objekter i vagina eller anus
Ja-svar på ett av disse spørsmålene ble kategorisert som voldtekt

Og om metodikken:

Dette er den første store undersøkelsen i Norge hvor forskerne har spurt nordmenn direkte om det har vært utsatt for voldtekt.

Jeg husker ikke hvor mange spurte det var -- men er rimelig sikker på at det var representativt utvalg med mange tusen kvinner og menn fra hele landet i alle aldersgrupper.

...

Så.

Det var ikke dårligere før.
Det er ikke bedre nå.

Om hver voldtektsmann voldtar to jenter, så er det fremdeles over 100 000  hovedsakelig etniske nordmenn som er voldtektsmenn -- 90 000 som aldri har blitt politianmeldt.

MINST 90 000 voldtektsmenn har aldri blitt anmeldt, i Norge.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det er faktisk akkurat det han gjør. Jævla ekkelt for å være ærlig.

Er samfunnsvitenskap ekkelt..?

Okay.

Hva er grunnen til at samfunnet i dag er mindre voldelig enn for 1000 år siden:

Genetisk utvikling?

eller...

Høyere nivå av velstand?

Hva skal til for at vi skal oppleve like mye vold som for 1000 år siden:

Lavere nivå av velstand?

Eller...

Fremmede kulturer?

...fremmede kulturer er bare en trussel dersom en del av demografien er fattige;

Velstående mennesker kjemper ikke.

Og de fattige er uansett en trussel:

https://www.nrk.no/ytring/fattigdom-odelegger-barns-hjerner-1.13469499

Fattigdom bokstavelig talt ødelegger barn sine hjerner.

Eller; Stresset forbundet med fattigdom.

...

Ikke glem at de fleste mennesker -- spesielt gutter -- ville vært ufordragelige drittsekker om de ikke fikk en god oppdragelse og trygg barndom.

Ikke mot sine nærmeste venner og familie, men mot andre.

Barnevernsbarn er ikke i snitt mer problematiske enn vanlige barn av genetiske årsaker, men fordi de har opplevd stress og omsorgssvikt.

Hvorfor er nynazismen på fremmarsj? Økende fattigdom, i Russland, øst-europa og vesten.

Ville nynazister kunne gjort noe tilsvarende grusomt mot andre mennesker, som disse muslimene?

Fattigdom skaper radikale og kriminelle.

• Liker 2
Lenke til kommentar

NRK gjengir mange av de mest relevante delene av undersøkelsen;

[..]

MINST 90 000 voldtektsmenn har aldri blitt anmeldt, i Norge.

Minst, ja.. For det første så er det langt ifra ditt opprinnelige estimat, for det andre så har jeg allerede tatt for meg statistikken og hvorfor den er en dårlig indikator. Og for det tredje så står tallene i kontrast til årlige tall fra SSB, og derfor er det ikke godt nok at NRK har gjengitt tallene, mens den opprinnelige kilden har tatt vekk originalen.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var en anonym spørreundersøkelse -- den største av sin sort i Norge -- altså fikk de med seg ikke-anmeldte voldtekter.

SSB får vel bare med seg anmeldte voldtekter?

Mener du at NRK sine sitater er feil, eller tror du en betydelig andel av de menneskene som ble spurt løy..?

...

Hvor mange ikke-dømte voldtektsmenn tror du det finnes i Norge -- dersom denne spørreundersøkelsen som NRK siterer, og som jeg selv har lest, er korrekt?

90 000 voldtektsmenn forutsetter at hver av disse 90 000 voldtok mer enn to jenter hver.

Jeg fant ikke orginalen noe sted, så jeg går over til USA hvor tilsvarende undersøkelser finnes:

Og i USA er tilsvarende tall;
14% av amerikanske jenter har blitt voldtatt -- i følge en trygghetsundersøkelse der fra 1996
Alt om metodikk er notert.
https://www.ncjrs.gov/pdffiles1/nij/183781.pdf

Så om vi bare har 9.4% er det svært bra for å være et vestlig land.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

SSB får vel bare med seg anmeldte voldtekter?

Ja. Det virker som at du ikke engang har lest innlegget hvor jeg svarer på dette. Jeg tok høyde for et 89% mørketall, som er den samme mengden mørketall NRK-linken din tar utgangspunkt i. Under finner du innlegget på nytt, for du har helt tydelig ikke lest det.

En liten liten titt på denne "9.4% av norske kvinner har blitt voldtatt"-påstanden.

Inngangen av 2018 hadde Norge 2 627 248 kvinner.

Ved utgangen av 2017 var det rapportert totalt 2 308 anmeldelser for voldtekt.

La oss anta at alle disse anmeldelsene representerer oppriktige voldtekter. La oss også anta at alle disse anmeldelsene er fra kvinner. La oss også anta at dette er unike kvinner, og unike menn. Alt til fordel for denne "9.4%"-påstanden. La oss også anta at 89% av voldtekthendelsene ikke blir anmeldt, slik som artikkelen til Red Frostraven påstår, til tross for at kilden til denne påstanden er en død link. Det gir oss et totalt antall voldtekter på ~20 982 voldtekter ilø. 2017 (dette tallet høres umiddelbart absurd ut). Det gir at den årlige "voldtektsprosenten" av kvinner er ~0.8%. 8 av 1000 kvinner voldtas hvert år. I det ekstreme. En tilfeldig kvinne har med disse tallene ~79% sjanse for å ikke bli voldtatt ilø. 30 år dersom risken for å bli voldtatt er gjevn hele livsperioden. Det er den ikke, men foreløpig så har jeg ikke statistikk som fordeler voldektanmeldelser basert på offerets alder i nok diskrete mengder til å gi noen god statistisk indikator, så det får holde (779 anmeldelser totalt for barn under 14 år i samme periode).

Først og fremst, er statistikken "9.4% norske kvinner har blitt voldtatt" i det hele tatt noen god samfunnsindikator? Husk at "norsk kvinne har blitt voldtatt" innebærer hendelser fra ~1920 til og med i dag. Jeg vil si nei, ikke i det hele tatt. Dette tallet står som stor kontrast til den hverdagslige eller årlige risikoen for å bli voldtatt. Og det er før vi begynner å snakke om hvilke faktorer som øker eller minsker risikoen for å bli voldtatt.

Kilder:

https://www.ssb.no/befolkning/statistikker/folkemengde/aar-per-1-januar

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/lovbrudda

Mener du at NRK sine sitater er feil, eller tror du en betydelig andel av de menneskene som ble spurt løy..?

Jeg vet ikke hva jeg skal mene, fordi jeg ikke har undersøkelsen. Jeg vet at mennesker lyger, og mennesker er uenige i hendelsesforløp. Jeg vet at voldtektsraten er sterkt påvirket av lokal demografi, og jeg vet at mange voldtektsmenn er gjengangere til tross for at det kan være unike ofre, som oppblåser statistikken du baserer tallene dine på. Jeg vet også at antall voldtekter når vi antar samme mørketall som kilden viser til, viser en veldig lav voldtektsrate.

Endret av cuadro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var selvrapporterte voldtekter i en trygghetsundersøkelse NRK tok med - et representativt utvalg for befolkningen - ikke mørketall.

Tall fra USA sin tilsvarende trygghetsundersøkelse med 8000 tilfeldig utvalgte kvinner og 8000 menn kom på 14% kvinner voldtatt i løpet av livet.

Hvor mange prosent kvinner tror du lyger i en anonym spørreundersøkelse, og hvor mange menn..?

Mennene rapporterte at 1.1% var voldtatt, i Norge, og under 2% i amerika...

Så jeg tviler på at det er mange prosent løgnere, i disse anonyme undersøkelsene.

Jeg synes ikke at det er bagatellmessig at omtrent 5% av norske jenter blir voldtatt før fylte 18.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det var selvrapporterte voldtekter i en trygghetsundersøkelse NRK tok med - et representativt utvalg for befolkningen - ikke mørketall.

Jeg antok at ingen løg. Med det er det 11% som ikke anmelder, fra artikkelen. Dette gir oss 89% mørketall for befolkningen, dersom undersøkelsen er representativ. Dette følger logisk.

Med disse tallene, og alle øvrige verdiene overestimert, så er det 8 av 1000 kvinner som blir voldtatt hvert år.

Jeg ville ellers antatt at noen løg, at noen anmeldelser er falske, at noen voldtekter er menn og ikke kvinner etc. slik at det virkelige tallet blir noe lavere.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Han hadde rett. Nå er han i fengsel. 

Edit: Jeg synes dere alle skal scrolle ned og lese Løgn sitt første innlegg i denne tråden og gjerne gi en upvote hvis dere liker det. Det er definitivt det beste innlegget i skrivende stund. 

Merk at youtube nå har fjernet denne videoen hvor Tommy advarer mot at myndighetene er ute etter å stilltie ham!

Myndighetene har nå også overført Tommy fra et fengsel med lav muslimsk populasjon, til et fengsel med høy muslimsk populasjon, hvor trusselen mot livet hans har økt signifikant.

https://newswars.com/tommy-robinson-fears-for-his-life-after-being-moved-to-heavily-muslim-populated-prison

R.I.P. Tommy. Hvor lenge igjen til borgerkrigen bryter ut?

Edit:

Her er en re-opplasting av den aktuelle videoen. Se den mens dere fremdeles kan:

https://www.youtube.com/watch?v=SgMw0qO3Gwc

"Denne videoen er fjernet som følge av brudd på YouTube-retningslinjene om hatsk innhold."

Hvor er hatet i denne videoen? Han advarer ganske enkelt om nøyaktig hva som skjer med ham. Men selv han hadde nok ikke forestilt seg at han antageligvis skulle dø i fengsel bare noen uker etter at han laget denne videoen.

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er ikke prosentandelen. Selv denne artikkelen avviser ikke at Tommy er flyttet til et nytt fengsel. Og i alle statistikkene de trekker frem, kommer fengselet han opprinnelig oppholdt seg i, ut som det med lavest muslimsk populasjon.

Men i denne artikkelen er det selvfølgelig viktigst å finne en feil i den opprinnelige saken, og dermed avskrive saken som fullstendig feil. Selv om de faktisk underbygger hendelsen: Tommy er flyttet fra et fengsel med lav muslimsk populasjon, til en fengsel med høy muslimsk populasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er ikke prosentandelen. Selv denne artikkelen avviser ikke at Tommy er flyttet til et nytt fengsel. Og i alle statistikkene de trekker frem, kommer fengselet han opprinnelig oppholdt seg i, ut som det med lavest muslimsk populasjon.Men i denne artikkelen er det selvfølgelig viktigst å finne en feil i den opprinnelige saken, og dermed avskrive saken som fullstendig feil. Selv om de faktisk underbygger hendelsen: Tommy er flyttet fra et fengsel med lav muslimsk populasjon, til en fengsel med høy muslimsk populasjon.

Joda, han er vel flyttet, fra et fengsel med 7,4 til et med 14,3% muslimer. Det betyr selvsagt at risikoen for å møte en muslim er doblet, og dermed at den teoretiske sjansen for å møte en med onde hensikter er det. Men det er nok kanskje litt tidlig å skrive minnetaler om fyren av den grunn.

Og det er en vesentlig forskjell på det og fra 2 - 71%. Det siste brukte noen som argument for at det var gjort med vilje fordi "de" ønsket ham død. ("UK government decides to make Tommy Robinson vanish", sies det. "The orders came from the top", påstår Robertson.) Men da kunne de jo valgt et fengsel med enda fler muslimer. Flere enn 14%, altså, ikke flere enn 71%. 

Hvorfor sa Robertson at de hadde funnet statistikken, og at den sa akkurat 71%, forresten, for så å moderere det til at TR sa "looked around 70%"? Er det et vikarierende motiv her, nemlig å spre myten om at muslimer er så kriminelle at det faktisk finnes hele fengsler der de er i rent flertall...? (Nå er de overrepresentert flere steder, så er det sagt.)

Hvorfor han ble flyttet får vi vel vite etterhvert, om noen i MSM bryr seg om å grave i det. De alternative mediene har jo alt bestemt seg.

Men for meg er fakta viktig, jeg kjøper ikke ideen om at "fakta ikke skal stå i veien for sannheten". Fakta er sannheten. Og hvis man skal vinne støtte utenfor ekkokamrene, så må man ha sannheten på sin side.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Groomingskandalen i Rotherham omfattet 1400 jenter, blant en populasjon på 55 000 jenter, over en periode på 16 år -- altså 2.5% av jentene som bodde der.

Siden England er nærmere USA enn Norge når det kommer til klasseskiller, så antar jeg at de ligger nærmere 14% voldtatt i løpet av livet enn 9.4.
Annen gjengkriminalitet ignorert, så økte dette voldtatte fra 14% til 16.5% -- men mange av de skyldige ble tatt i denne saken -- i motsetning til de 14% voldtatte blant befolkningen som ikke er en del av skandalen, hvorav 10% av disse anmeldte sakene sine, og av de igjen førte 10% av de anmeldte gjerningsmennene dømt:
Omtrent 1% av voldtekter fører til domfellelser.

Da lever det fremdeles rundt 7700 voldtektsofre som ikke var en del av skandalen, hvorav rundt 800 har anmeldt gjerningsmannen, hvorav 80 førte til dom.

De fleste voldtektsmennene i Rotherham går fri, og ingen bryr seg om majoriteten av voldtektsofrene i byen, eller om de tusener av voldtektsmenn som går fri.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...