Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Uavhengig journalist fengslet for livestream

34 stemmer

1. 1. Riktig å forby journalister å dekke pågående rettssaker?

• Ja
      7
    • Nei
      27
  2. 2. Fortjener grooming-skandalen i England mer oppmerksomhet?

• Ja
      19
    • Nei
      3
    • Hvilken grooming-skandale?
      12

Anbefalte innlegg

Han hadde rett. Nå er han i fengsel. 

Edit: Jeg synes dere alle skal scrolle ned og lese Løgn sitt første innlegg i denne tråden og gjerne gi en upvote hvis dere liker det. Det er definitivt det beste innlegget i skrivende stund. 

Endret av VRK18
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Innlegg har blitt slettet. Diskuter sak, og ikke person. Kommentarer på moderatorhandlinger tas ikke denne tråden, men enten på PM med undertegnede eller i vårt tilbakemeldingsforum.

Lenke til kommentar

Ville likt å se den samme regla fra Løgn om Tommy ikke het Tommy, med Ahmed eller Ali og var medlem av IS og spredde sin IS propaganda i England istedenfor en nazist som spredde sin nazi propaganda, for man bør jo få lov til det eller hva?

Så kunne IS karen få tildelt en advokat som naturligvis ikke hadde noen mulighet til å forsvare ham, men mot all forventning klarte han likevel å informere om den overveldende trusselen mot Ahmeds liv i britiske fengsler. Hadde han havnet der hadde så klart nazister kokt av han fjeset med sukkervann.

Så klart ikke, det skjer aldri så lenge det ikke er en nazist som kan forsvares. Den store hjertesaken her i livet.

Ønsker man å appellere til lesere som er lettpåvirkelige så fungerer patos helt utmerket:

"Retten tildelte ham riktig nok en advokat som naturligvis ikke hadde noen mulighet til å forsvare ham, men advokaten påpekte likevel den overveldende trusselen mot Tommys liv i britiske fengsler, hvor dommeren freste at Tommy visste hva han hadde rotet seg borti."

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ville likt å se den samme regla fra Løgn om Tommy ikke het Tommy, med Ahmed eller Ali og var medlem av IS og spredde sin IS propaganda i England istedenfor en nazist som spredde sin nazi propaganda, for man bør jo få lov til det eller hva?

Det er en viss forskjell mellom å oppfordre til terrorisme og støtte ISIS, og å spre propaganda som noen hevder er nazi.

Jeg har fortsatt til gode å se noen nazistiske uttaelser fra han. Har du noen sitater, eller er det bare et skjellsord du bruker mot han.

Så kunne IS karen få tildelt en advokat som naturligvis ikke hadde noen mulighet til å forsvare ham, men mot all forventning klarte han likevel å informere om den overveldende trusselen mot Ahmeds liv i britiske fengsler. Hadde han havnet der hadde så klart nazister kokt av han fjeset med sukkervann.

Kan du vise til et eksempel hvor en nazistisk gjeng har angrepet en muslim i fengsel i England. Det finnes flere eksempler på det motsatte.

De fleste muslimer som blir angrepet i fengsel blir angrepet av andre muslimer.

Endret av Camlon
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Kan du linke til nazi propagandaen som han har spredd? Og hva er nazi propaganda mener du? Hvordan kan du sidestille EDL og Daesh? Jeg har ikke fått med meg at EDL masse dreper menn, kvinner og barn (i England eller andre steder) på de mest bestialske måter slik som Daesh driver med!

Lenke til kommentar

Kan du linke til nazi propagandaen som han har spredd? Og hva er nazi propaganda mener du? Hvordan kan du sidestille EDL og Daesh? Jeg har ikke fått med meg at EDL masse dreper menn, kvinner og barn (i England eller andre steder) på de mest bestialske måter slik som Daesh driver med!

Jeg tipper du vil finne at EDL støtter det som Vesten driver med i det området ... og Vesten har noke drept masse menn, kvinner og barn på de mest bestialske måter.

tommyrobinsonisrael.jpg

Lenke til kommentar

Det er en viss forskjell mellom å oppfordre til terrorisme og støtte ISIS, og å spre propaganda som noen hevder er nazi.

Jeg har fortsatt til gode å se noen nazistiske uttaelser fra han. Har du noen sitater, eller er det bare et skjellsord du bruker mot han.

Det er også en viss forskjell mellom å skape og lede opprørsgrupper som oppfordrer terrorisme og støtter ny-nazisme, og å spre propaganda som noen hevder at er relatert til IS. Du kan kalle ting hva du vil, begge deler er grupper som aktivt undertrykker andre via ideologien sin.

Om jeg korrigerer utsagnet fra nazist til tidligere leder og fortsatt ekstremist i neo-nazi bigot hooligan miljøet i England blir det mer innenfor da?

iStereo: Hvordan kan du sidestille EDL og Daesh?

Jeg sidestiller høyreekstreme hatefulle grupper, både ariske og arabiske. Samt om det er innenfor at disse lager organiserte grupper som flyr rundt og sprer hatet sitt.

Det bør være greit at enten begge (alle ideologier) gjør det eller at ingen av dem gjør det.

Kan du linke til nazi propagandaen som han har spredd? Og hva er nazi propaganda mener du?

Er ikke sikkert du er enig men..

https://rationalwiki.org/wiki/English_Defence_League

https://rationalwiki.org/wiki/Stephen_Lennon

Jeg har ikke fått med meg at EDL masse dreper menn, kvinner og barn (i England eller andre steder) på de mest bestialske måter slik som Daesh driver med!

Jeg er glad at EDL kun angriper og trakasserer tilfeldige utenlandske folk på gata, at de ikke er like ekstreme som Daesh.

At den ene er verre enn den andre rettferdiggjør ikke adferden til noen av dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Leste på Resett at en engelskmann har blitt kastet i fengsel for meningene sine. I dag var det for tredje dag på rad store demonstrasjoner. 

Først vil jeg godt si at jeg ikke har mye til overs for Tommy, MEN når myndigheterne på de verste politistat-måter får ham til å forsvinne og "lukker munnen" på pressen og privatpersoner fra å snakke og rapportere om det, så er det kommet ned på et nivå jeg aldri hadde trodd vi skulle oppleve i vår levetid fra et land som england.  Ekstremt bekymrende.

Endret av tigerdyr
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er også en viss forskjell mellom å skape og lede opprørsgrupper som oppfordrer terrorisme og støtter ny-nazisme, og å spre propaganda som noen hevder at er relatert til IS. Du kan kalle ting hva du vil, begge deler er grupper som aktivt undertrykker andre via ideologien sin.

Når jeg skrev "hevder de er nazi", så betyr dette at noen hevder de er nazister, men de er offesielt imot nazisme og deres plakater har ingen referanser til nazisme. 

Du sammenligner hendelsen med Ahmed som har blitt arrestert for å spre propaganda, som noen hevder er relatert til ISIS. Kan du nevne tilfeller i UK hvor noen har blitt arrestert for å spre ISIS propaganda, men de er offesielt mot ISIS og plakatene deres har ingen referanser til ISIS?

Skal sammenligningene dine ha noe verdi, så må det finnes tilfeller hvor det faktisk skjer.

Om jeg korrigerer utsagnet fra nazist til tidligere leder og fortsatt ekstremist i neo-nazi bigot hooligan miljøet i England blir det mer innenfor da?

Nei, egentlig ikke. Grunnen til at noen muslimer blir arrestert, er fordi de oppfordrer folk til å drepe.

Det er ikke sammenlignbart med å ha vært tidligere leder for en gruppe som vil kaste ut innvandre. Det er ikke oppfordring til å drepe.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Det er vel også undertrykkelse når staten arresterer mennesker som støtter nazisme.

Lenke til kommentar

Det er vel også undertrykkelse når staten arresterer mennesker som støtter nazisme.

Så du mener at det å fordømme eller å ikke tolerere undertrykkelse av mennesker, også er undertrykkelse av mennesker?

Læreren på skolen din var altså en bølle fordi han ikke tillot bøllene å bølle?

Staten er undertrykkende når staten aksepter og baserer sitt lovverk på ideologier som støtter undertrykkelse av mennesker, av diverse grunner som; hvor de er født, hvordan kultur det er i landet de er født, hvilken hudfarge de har, hvilken hårfarge/farge på øyne de har, hvilken legning de har, hvilken religion de er vokst opp med osv, altså radikale autoritære bigot ideologier.

At staten ikke tillater radikale ideologier som undertrykker mennesker gjør ikke staten til noe som undertrykker mennesker. Det gjør staten til en instans som fordømmer undertrykkelse av mennesker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...